حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
استاندار کردستان در گفتگوی ویژه شبکه خبر:

اربعین حسینی عاملی برای وحدت مذاهب و تبادل فرهنگی

  • کد خبر : 16092
  • 11 شهریور 1402 - 7:20
اربعین حسینی عاملی برای وحدت مذاهب و تبادل فرهنگی
استاندار کردستان گفت: برای بازگشت زوار در مرز باشماق آمادگی کامل را داریم و اطلاع‌رسانی شده به زائران که برای بازگشت از پایانه کاظمین به مرز باشماق استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه روز گذشته در گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر که به صورت زنده با موضوع تردد زائران اربعین از طریق مرز باشماق مریوان پخش شد، با اشاره به آخرین وضعیت زائران به تشریح مزیت‌های تردد از مرز باشماق، روند تردد، نحوه خدمت‌رسانی و میزبانی از زوار پرداخت.

وی با اشاره به اقداماتی که برای تردد و رفاه حال زائران در دستور کار استانداری کردستان قرارگرفته است گریزی زد و اظهار کرد: خوشبختانه امسال دومین سالی است که از مرز باشماق توفیق خدمت‌رسانی به زوار اربعین آقا اباعبدالله‌الحسین(ع) را داریم و با توجه به تجارب سال گذشته توانستیم خدمات بهتری به زائران ارائه دهیم.

استاندار کردستان با اشاره به شرایط مطلوبی که در شهر مریوان توسط مردم خونگرم این دیار جهت استقبال و میزبانی از زوار فراهم شده است تصریح کرد: با تفاهم نامه ای که با شرکت های حمل و نقل اقلیم کردستان عراق بسته شد مسافران از مرز به استان سلیمانیه و استان کاظمین منتقل شده و برای بازگشت نیز از همین طریق به کشور باز می گردند.

زارعی کوشا با بیان اینکه شرایط خوبی در  مرز باشماق فراهم است افزود: اعزام زوار از طریق مرز باشماق از اذان صبح تا عصر انجام شده و زواری که خارج از این ساعات وارد شهر مریوان می‌شوند در محل‌های مورد نظر اسکان داده شده و پذیرایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه  ۶۵ موکب مردمی در استان کردستان تا سلیمانیه مستقر و پذیرای زوار هستند، ادامه داد: بزرگترین آنها به عنوان موکب پیامبر اعظم(ص) در استان سلیمانیه توسط مردم اهل سنت به زائران خدمت‌رسانی می‌کند.

استاندار کردستان یادآور شد: مواکب فرهنگی نیز در پایانه مرزی مریوان خدمت‌رسانی کرده و برنامه‌های متنوعی را به زائران ارائه می‌دهند و خوشبختانه استقبال مناسبی نیز از مرز باشماق برای تردد صورت گرفته است.

زارعی کوشا بیان کرد: مرز باشماق به عنوان دومین سال میزبان زائران اربعین است و شاید از لحاظ جمعیت قابل قیاس با مرزهای جنوبی نباشد اما از نظر معنوی و اهدافی که نظام ما در راستای وحدت مسلمین و تقریب مذاهب دنبال می‌کند صحنه‌های زیبایی خلق شده است.

وی تصریح کرد: اربعین عامل بسیار خوبی برای تحکیم و تقویت برادران اهل تسنن و اهل تشیع در استان و اقلیم کردستان است.

استاندار کردستان اذعان کرد: از حیث شرایط آب و هوایی نیز با توجه به اینکه مریوان یک شهر گردشگری است، شرایط مناسبی برای زائران ایجاد شده است.

زارعی کوشا اظهار داشت: از اقصا نقاط کشور مانند هرمزگان، قم، تهران، کرمان، فارس و استان‌های شمالی از مرز باشماق برای اربعین حسینی تردد کرده و مورد پذیرش مردم مهمان نواز کردستان قرار گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که مردم کردستان که مردم دیندار و ارادتمند به اهل‌بیت پیامبر اسلام هستند، توانسته‌اند خدمات مناسبی را به زوار اربعین حسینی ارائه دهند.

استاندار کردستان افزود: برای موج بازگشت زائران نیز در مرز باشماق آمادگی کامل را داریم و اطلاع‌رسانی لازم انجام شده که برای بازگشت از پایانه کاظمین به مرز باشماق استفاده کنند.

زارعی کوشا ادامه داد: از باشماق به مریوان نیز سرویس‌ها برای انتقال مسافران به پارکینگ‌ها فراهم شده تا زوار را بدون هیچ دغدغه‌ای به داخل شهر منتقل کنیم.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=16092
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.