حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
معاون وزیر صمت:

۴۱ خوشه در حوزه پوشاک و نساجی در کشور شناسایی شده است

  • کد خبر : 22404
  • 25 آبان 1402 - 10:46
۴۱ خوشه در حوزه پوشاک و نساجی در کشور شناسایی شده است
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران موضوع ساماندهی و استقرار صنوف نساجی و پوشاک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را مورد پیگیری قرار داد و گفت: ۴۱ خوشه در حوزه پوشاک و نساجی در کشور شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، و به نقل از ایرنا از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، فرشاد مقیمی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه خوشه‌های پوشاک و نساجی اظهار کرد: آمادگی استقرار صنوف را در شهرک‌های صنفی و صنعتی داریم و در برنامه هفتم توسعه نیز مجوز ایجاد شهرک‌های صنفی در حریم شهرها داده شده است.

وی با بیان اینکه ۴۱ خوشه در حوزه پوشاک و نساجی در کشور شناسایی شده است، افزود: امکان‌سنجی ۲۰ خوشه انجام شده است، ۳ پروژه توسعه خوشه ای در حال اجراء است و ۱۲ پروژه توسعه خوشه ای نیز خاتمه یافته است.

وی، با اشاره به اینکه استقرار و ساماندهی صنوف به دو عامل تأمین زیرساخت و خدمات حمایتی صنایع کوچک نیاز دارد، اضافه کرد: تفاهم نامه ای با اتاق اصناف ایران جهت ساماندهی صنوف در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هفته آینده امضاء خواهیم کرد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت نیز در این نشست، اظهار کرد: تأمین زیرساخت‌های لازم صنعتی و توسعه خوشه‌های صنعتی برای رشد صنعت مورد تأکید وزیر صنعت، معدن و تجارت می باشد و در برنامه راهبردی وزارت صمت به این موارد اشاره شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران نیز در این نشست، افزود: استقرار و ساماندهی صنوف هم از لحاظ فرهنگی و هم از لحاظ کاهش میزان قاچاق کالا و ایجاد اشتغال پایدار مورد تأکید و حائز اهمیت است.

“سعید صادقی” اضافه کرد: صنایع نساجی و پوشاک با توجه به اینکه مشکلات آلایندگی ندارند و موضوع رعایت شعاع ۱۲۰ کیلومتری از حریم شهری برای آن‌ها مطرح نیست، با تدابیر مناسبی می‌توانند به راحتی ساماندهی شوند و در شهرک‌های صنعتی و صنفی استقرار یابند.

در این نشست، “محسن گرجی” مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت، “طهمورث لاهوتی” معاون صنایع کوچک، “محمد گلستانی” مدیر توسعه صنعتی و فناوری، “آزاده حسنی” مدیر هماهنگی شهرک‌ها و نواحی صنعتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و دو فعال اقتصادی حوزه پوشاک و نساجی حضور داشتند.

گفتنی است، استقرار صنف پوشاک در فاز ۲ شهرک صنعتی قرچک در حال انجام است و در طراحی فاز ۳ این شهرک صنعتی نیز موضوع استقرار صنف نساجی و پوشاک در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=22404
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.