حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
4
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیجار:

۲۴۰ عدد داروی تاریخ‌ گذشته کشف و ضبط شد

  • کد خبر : 20509
  • 09 آبان 1402 - 7:55
۲۴۰ عدد داروی تاریخ‌ گذشته کشف و ضبط شد
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیجار گفت: در راستای اجرای طرح رصد و پایش دارو و نظارت بر داروخانه‌ها، مراکز درمانی و مایه‌کوبی‌ از ۲۱ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته به تعداد ۲۴۰ عدد کشف و ضبط شد.

هادی اسکندری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهارداشت: در بازرسی‌های صورت گرفته از مراکز دارویی و درمانی دامپزشکی در شهرستان ضمن بررسی وضعیت نگهداری دارو و واکسن ها و …، تاریخ تولید و انقضای آنها نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد که در صورت تاریخ منقضی شدن نسبت به جمع آوری و معدوم سازی آن‌ها اقدام می‌شود.

وی افزود: عرضه و فروش دارو در داروخانه‌ها صرفا بر اساس ارائه نسخه معتبر انجام می‌گیرد، و به دامداران نیز توصیه نمود، از مصرف خودسرانه دارو خوداری نموده و تحت نظارت دامپزشک فارم اقدامات درمانی واحد را انجام دهند، همچنین در زمان مصرف دارو به تاریخ تولید و انقضای دارو نیز توجه ویژه داشته باشند.

اسکندری یادآور شد: در راستای بهداشت عمومی و حفاظت از سلامت شهروندان بازدید و نظارت‌های شبانه روزی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و رستوران‌ها و…بیش از ۹ تن فرآورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته از کشف، ضبط و معدوم شد.

وی ادامه داد: در راستای سلامت غذایی، بیش از ۱۰ هزار مورد بازدید از مراکز عرضه، فروشگاه‌ها، رستورانها و غذا خوریها و…..صورت‌گرفته و خاطیان به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی بیجار از همشهریان درخواست کرد: هرگونه فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را صرفاً از مراکز مجاز و معتبر تهیه کنند.

وی تاکید کرد: همشهریان به برچسب مشخصات فرآورده که شامل تاریخ تولید و تاریخ انقضای کد دامپزشکی محصول می باشد دقت کنند تا محصولی سالم را خریداری و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک یا تخلفات بهداشتی مراتب را سریعاً با شماره تماس ۰۸۷۳۸۲۲۳۹۹۱ یا سامانه ۱۵۱۲ به بازرسان بهداشتی شبکه دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20509
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.