حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

۱۸۵ هزار نفر عضو تعاونی‌های کردستان هستند

  • کد خبر : 32140
  • 20 فروردین 1403 - 9:10
۱۸۵ هزار نفر عضو تعاونی‌های کردستان هستند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: ۲ هزار و ۳۰ تعاونی فعال با ۱۸۵ هزار نفر عضو در استان وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از ۱۸ هزار نفر را فراهم کرده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کُردتودی»،  فرزاد پیشکاری شامگاه یکشنبه در اولین جلسه اعضای شورای شهر سنندج اظهار کرد: حمایت، هدایت و نظارت بر تعاونی‌ها از مهم‌ترین اقدامات این اداره کل در خصوص تعاونی‌ها است.
 وی افزود: این اداره کل با تنوع کار فراوان و گستردگی حوزه‌های کاری، بیش از ۷۰ درصد جامعه را تحت پوشش خدمات خود قرار داده و اکثریت جامعه از خدمات آن بهره‌مند خواهد شد.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: ۲۲۳ هزار نفر از مردم استان به‌صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌کنند که با احتساب اینکه هر خانوار سه نفر باشند، بیش از ۷۰۰ هزار نفر مخاطب مستقیم وزارت کار هستند.
 پیشکاری اضافه کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بزرگ‌ترین وزارتخانه دولت است که بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده و افتخار این وزارتخانه خدمت بی‌منت و صادقانه به مردم است.
 وی با بیان اینکه در طول سال بیش از ۱۵ هزار پرونده در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران بررسی می‌شود، یادآور شد: اطاله دادرسی در سال ۱۴۰۰، ۱۲۳ روز بوده که با تلاش شبانه‌روزی همکاران در حوزه روابط کار به ۲۱ روز کاهش پیدا کرده است.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: ۱۸ هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان وجود دارد و بازرسان کار در طول سال بیش از ۲۰ هزار بازرسی از این واحدهای صنعتی، کارخانه‌ها و ابنیه برای صیانت از کارگران و ایمنی و بهداشت محیط انجام می‌دهند تا کارگران دچار آسیب و حادثه نشوند.
 پیشکاری به پرداخت حقوق به کارگران بیکار در قالب بیمه بیکاری اشاره کرد و به تشریح اقدامات صورت‌گرفته در حوزه تشکلات کارگری و کارفرمایی و مشاغل سخت و زیان‌آور پرداخت و افزود: خوشبختانه با اقدامات این اداره کل در سال گذشته هیچ کارگاه و واحد صنعتی که در اقتصاد استان تأثیرگذار باشد، تعطیل نشده است.
 وی حوزه اشتغال و کارآفرینی را از بخش‌های مهم و تأثیرگذار در اداره کل کار استان خواند و گفت: پرداخت تسهیلات متنوع اشتغال‌زایی، برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ایجاد فضای گفتگوی کارجویان و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی، معرفی جویندگان کار به کاریابی‌ها، ایجاد مشوق‌های دولتی برای فارغ‌التحصیلان و کارگاه‌های تولیدی و ارتباط با کارآفرینان از مهم‌ترین اقدامات حوزه اشتغال و کارآفرینی استان است.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه دولت اهتمام جدی برای ایجاد اشتغال در استاندارد، اظهار کرد: در قالب‌های مختلف تسهیلات متنوعی به متقاضیان پرداخت شده است.
 پیشکاری جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و ایجاد نشاط و شادابی در جامعه کار و تولید را از مهم‌ترین وظایف اداره کل کار استان در حوزه فرهنگی اجتماعی خواند و اضافه کرد: وزارت کار در راستای نهادینه‌کردن نشاط در جامعه کار و تولید و سلامت جسمی و روحی کارگران اهتمام جدی دارد و توجه به مقوله ورزش کارگری و حفظ ایمنی و بهداشت کارگران و محیط‌های کار را در اولویت کارهای خود قرار داده است.
 وی به چهار مجموعه فرهنگی ورزشی در استان اشاره کرد و ادامه داد: این مجموعه‌ها که در شهرستان‌های مریوان، قروه، بیجار و سنندج وجود دارند، زمینه سلامتی، نشاط و شادابی کارگران و خانواده‌های آنان را فراهم کرده است.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح فجر خانه کالابرگ الکترونیکی، گفت: خانوارهای دهک اول تا هفتم به‌ازای هر نفر، مشمول ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار خرید کالابرگ می‌شوند.
 قدردانی از اقدامات اداره کل کار کردستان
 رئیس شورای شهر سنندج هم از اقدامات این اداره کل در خصوص خدمت‌رسانی به جامعه به‌ویژه طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و کسب رضایتمندی مردم قدردانی کرد.
 عزت رضایی با بیان اینکه طرح فجرانه از اقدامات مهم دولت در ارتقای وضعیت معیشتی مردم بود، افزود: طرح کالابرگ الکترونیکی می‌تواند در درازمدت وضعیت معیشتی جامعه را بهبود بخشیده و رونق اقتصادی را به واحدهای تولیدی بازگرداند.
 وی با اشاره به طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و قدردانی از دولت و وزارت کار، خواستار استمرار این طرح و بیشترشدن مبلغ اهدایی دولت به مردم شد.
 در این نشست هر یک از اعضای شورای شهر سنندج سؤالات خود را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند و مدیرکل و معاونین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان به آنان پاسخ دادند.
انتهای خبر/
لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=32140
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.