حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

۱۲۲ سارق و مالخر در کردستان دستگیر شدند

  • کد خبر : 7135
  • 09 اسفند 1401 - 8:43
۱۲۲ سارق و مالخر در کردستان دستگیر شدند
فرمانده انتظامی کردستان گفت: طرح تشدید مبارزه با سرقت از ۲۶ بهمن آغاز شد که تا پنجم اسفند ۱۰۲ سارق و ۲۰ مالخر در استان دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، سردار علی آزادی در این باره اظهار کرد: ۴۲ دستگاه خودرو، موتورسیکلت و دیگر اموال از این سارقان کشف و ضبط شد و زمینه برای بازگرداندن آن به مالباختگان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه طرح مبارزه با سرقت در طول سال استمرار دارد، افزود: این طرح در برخی روزهای سال تشدید می شود و پلیس کردستان با تمام توان و تجهیزات و نیروی تخصصی و آگاهی که در اختیار دارد با تشدید اقدامات مبارزه با سرقت اموال منقول و غیرمنقول دستگیری سارقان و مالخران را ادامه خواهد داد.

فرمانده انتظامی کردستان یادآور شد: این طرح برای ایجاد ناامنی برای سارقان طی ۱۰ روز آینده ادامه دارد.

سردار آزادی با بیان اینکه ۵۸ درصد وقوع سرقت‌ها در سنندج انجام می شود، در پاسخ به سال خبرنگار ایرنا درباره سابقه دار بودن سارقان، افزود: تمرکز پلیس آگاهی بیشتر بر سارقان حرفه ای و آنهایی است که بصورت باندی عمل می کنند و مرتکب سرقت‌های بزرگ خودرو، منزل و واحدهای تجاری می شوند.

وی ادامه داد: در سه روز اول این طرح شناسایی مالخران و سارقان حرفه ای در دستور کار قرار گرفت و در مرحله بعد دستگیری آنها انجام شد.

سردار آزادی با بیان اینکه معتادان متجاهر نیز دست به سرقت‌های خرد می زنند از برخوردهایی در این زمینه خبر داد و گفت: با هماهنگی انجام شده با پلیس مبارزه با مواد مخدر تعدادی از این سارقان خرد نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی کردستان در ادامه توصیه هایی به شهروندان داشت تا بتوانند از اموال خود در برابر سارقان حفاظت کنند.

وی گفت: علاوه بر نقش پشتیبانی و اطلاع‌رسانی رسانه ها، ارائه آموزش‌های همگانی به شهروندان ضروری است تا با حفظ اموال خود، عرصه را به سارقان تنگ کنند.

سردار آزادی اضافه کرد: با دستگاه قضایی و دادستان مرکز استان هماهنگ شده تا در مبارزه با مجرمان اقدامات مناسبی انجام شود و از این طرح حمایت لازم انجام شد تا شهروندان دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند.

کشف چهار میلیون عدد مواد محترقه در کردستان

فرمانده انتظامی کردستان به طرح مقابله با حمل و عرضه مواد محترقه در آستانه عید نوروز اشاره کرد و گفت: در این طرح که بصورت همزمان با طرح تشدید مبارزه با سرقت در حال انجام است، تاکنون چهار میلیون عدد انواع مواد محترقه در استان کشف و ضبط شد.

سردار آزادی به افرادی که دست به کارهای خطرناک و مخل امنیت اجتماع دست می زنند هشدار داد که در چهارشنبه آخر سال، عید نوروز و چند روز بعد از آن با مخلان امنیت اجتماعی برخورد قاطعانه برخورد می شود و به هیچ عنوان اجازه ایجاد ناامنی اجتماعی داده نمی شود.

بیکاری بهانه ای برای سرقت

۲ نفر از این سارقان که یکی حدود ۴۲ و دیگری ۴۶ سال سن دارند انگیزه خود از ارتکاب سرقت را بیکاری اعلام کردند.

آنها که هر کدام سابقه ۲ و سه بار سرقت داشتند از کار خود ابراز پشیمانی کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=7135
  • ارسال توسط : گ ظ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.