حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

کسب رتبه هفتم کشوری کردستان در ورزش دانش‌آموزی

  • کد خبر : 23705
  • 08 آذر 1402 - 8:53
کسب رتبه هفتم کشوری کردستان در ورزش دانش‌آموزی
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: دانش‌آموزان کردستانی با درخشش در مسابقات کشوری در تابستان سال جاری، موفق به کسب عنوان هفتم کشور و رتبه اول قطب یک شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی هاشم ناظمی‌جلال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: فدراسیون ورزش دانش‌آموزی ارزیابی و رتبه‌بندی استان‌های کشور در مسابقات ورزشی را در دو بخش قطبی و کلی اعلام کرد.

 

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در قطب ۱ کشور، کردستان موفق به کسب عنوان اول شده و توانسته است در رقابت با استان‌های زنجان، قزوین، قم، آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و خراسان شمالی در رتبه اول قرار گیرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: در ارزیابی کلی که با محاسبه امتیازات تمام استان‌ها صورت گرفت، کردستان با ۹۳۱ امتیاز و کسب ۴۰ مدال رنگارنگ توانست به جایگاه بسیار ارزشمند هفتم کشور دست یابد که با توجه به شاخص‌هایی چون سرانه فضای ورزشی، جمعیت دانش‌آموزی و تعداد معلمان تربیت بدنی، این رتبه نشان‌دهنده وجود مربیان توانمند و دانش‌آموزان مستعد در رشته‌های مختلف ورزشی است.

 

وی با اشاره به نقش مسابقات ورزشی در ایجاد نشاط و شادابی در مدارس و نیز شناسایی دانش‌آموزان با استعداد گفت: مسابقات ورزشی در آموزش و پرورش در چهار سطح مدرسه، شهرستان، استان و کشور برگزار می‌شود و تلاش شده هر دو بعد کمی و کیفی در برنامه‌ریزی این بخش مدنظر قرار گیرد.

 

ناظمی‌جلال کسب این موفقیت را مرهون تلاش و زحمات مربیان، سرپرستان و معلمان تربیت‌بدنی دانست و گفت: معاونت تربیت‌ بدنی و سلامت و هیأت ورزش دانش‌آموزی با برنامه‌ریزی مشخص و هدفمند و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود نقش ویژه‌ای در کسب این جایگاه داشته‌اند.

 

وی نتایج ارزیابی‌های اعلام شده را ماحصل موفقیت‌های دو بخش فنی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در کنار کسب نتایج فنی مناسب، در بخش فرهنگی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است که باید در همه برنامه‌ها پیوست فرهنگی برای تربیت متناسب با اقتضائات نسل آینده مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=23705
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.