حدیث روز

  • امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
3
«کردتودی» گزارش می‌دهد؛

تأکید علمای برجسته اهل سنت کردستان از اجرای طرح نور

  • کد خبر : 33786
  • 08 اردیبهشت 1403 - 10:40
تأکید علمای برجسته اهل سنت کردستان از اجرای طرح نور
علمای برجسته اهل سنت استان کردستان نیز ضمن تاکید بر اجرای این طرح در استان کردستان، بهترین آزادی و حرمت زنان را همین حجاب دانستند که به زن مسلمان شرافت و کرامت می بخشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، طرح عفاف و حجاب که در قالب «طرح نور» از ۲۵ فروردین ماه سال جاری در کشور و همزمان در  استان کردستان کلید خورد، با توجه به گزارش‌های میدانی و بررسی‌های دقیق با ابزار هوشمند نشان دهنده آن است که وضعیت عفاف و حجاب در استان نسبت به قبل از اجرای طرح مطلوب‌تر بوده و این شرایط در روز‌ها و هفته‌های آتی روند مناسب تری خواهد یافت.

 طرح نور برگرفته از آیات ۳۰ و۳۱ سوره نور در قرآن کریم است که به صراحت تکلیف حجاب را مشخص کرده است و به گفته دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، خوشبختانه بیش از ۹۰ درصد مردم استان کردستان از اجرای طرح نور برای مقابله با بی حجابی در جامعه استقبال کرده‌اند.

علمای برجسته اهل سنت استان کردستان نیز ضمن تاکید بر اجرای این طرح در استان کردستان، بهترین آزادی و حرمت زنان را همین حجاب دانستند که به زن مسلمان شرافت و کرامت می بخشد.

هدف از اجرای طرح نور، ارتقا امنیت اخلاقی و تشدید مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی است

 ماموستا محمدی عالم اهل‌سنت شهرستان دهگلان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: با اجرای طرح نور که از فروردین‌ماه سال جاری آغاز شده است، اکثرِ بانوانِ و خانم‌ها با مجریان قانون و حافظانِ امنیت در تعامل، همکاری و همراهی هستند، وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای این طرح، بهتر و مطلوب‌تر شده و بی شک با وجود چنین شرایط و فضایی در روزها و هفته‌هایِ آینده روندِ بهتر و مناسب‌تری خواهد یافت.

وی گفت: همکاری و یاری مردم در کنار و همراه با پلیس به‌عنوان مجری قانون و مأموریت‌های امنیتی و انتظامی، تداوم باعث عدم تأثیرگذاری شیطنت‌های رسانه‌ای توسط جریان‌سازی معاندین در اجرایِ سناریوهایِ ساختگی خواهد شد و نخواهند توانست بر عزم و اراده پلیس تأثیری بگذارند.

محمدی هدف از اجرای طرح نور را ارتقا امنیت اخلاقی و تشدید مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی دانست و در ادامه افزود: به‌منظور افزایش احساس امنیت، ایجاد بستر و فضایی امن برای بانوان و خانواده‌ها در جامعه، مقابله‌ای باتدبیر، مستمر و هدفمند با هنجارشکنان و رعایت حقوق شهروندی در مقابله با افراد بی‌توجه به مسائل شرعی و اخلاقی در جامعه، طرح نور با نظارت و اجرای فراجا صورت می‌گیرد که نیاز است مردم و جامعه در اجرای طرح با پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

وی یادآور شد: همه سازمان‌ها و نهادها و مسئولان موظف هستند با حساسیت و اولویت در حوزه عفاف و حجاب به وظایف خود عمل کنند و با مجموعه فراجا و پلیس تعامل، همراهی و هماهنگی لازم را داشته باشند، چرا که عفاف و حجاب، علاوه بر اینکه امر خداوند متعال محسوب می‌شود، از منویات مقام معظم رهبری و قانون کشور نیز است.

عالم برجسته اهل‌سنت دهگلان در ادامه اذعان کرد: چنانچه طرح نور به طور کامل به مرحله اجرا برسد، کسانی که کشف حجاب می‌کنند متوجه خواهند شد که به‌راحتی نمی‌توانند در اجتماع تردد کنند و نخواهند توانست از خدمات ادارات، نهادها و اصناف استفاده نمایند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: مسئله حجاب و عفاف، به دستاویزی برای ضربه‌زدن دشمنان به پیکره نظام و دین اسلام تبدیل شده است و با طراحی هرج‌ومرج داخلی، ترویج بی‌بندوباری و فساد اخلاقی، پایه و ستون‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار داده‌اند، دیگر به موضوع حجاب با دید اجتماعی و فرهنگی نمی‌توان نگریست.

نگاه ویژه مردم کردستان بر اجرای صحیح طرح نور

ماموستا اداک، روحانی اهل‌سنت شهرستان دهگلان: حجاب پیش از اینکه مسئله اسلامی و شرعی باشد، لباس ملی ما محسوب می‌شود، مردم در دوران قدیم زیر بار کشف حجاب نرفته و مقابله می‌کردند و اما امروز نیز این بی‌بندوباری را قبول نخواهند کرد، هرچند تعدادی تحت‌تأثیر فضای رسانه و جنگ روانی قرار گرفته اند که باید برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

ماموستا احسن اداک مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان دهگلان گفت: باتوجه‌به اجرای طرح نور در سراسر کشور و در استان کردستان، نیاز است فارغ از اجرای طرح نور در بحث حجاب و عفاف که یکی از موضوعات مهم و همیشگی جامعه و خانواده‌ها محسوب می‌شود، اقداماتی صورت گیرد، شهرستان دهگلان نگاه متفاوت و گسترده‌تری و به نسبت فرهنگ و خلوصیتی که به دین اسلام و دیدگاهی که به مسئله حجاب و عفاف زنان دارد، دارای مردمانی شرافتمند، با حجب‌وحیا و پایبند به شرافت انسانی، حافظ نوامیس و بسیار روی عفت و پاک‌دامنی زنان تأکید داشته و همسو با اسلام و قرآن هستند.

اداک یادآور شد: در ایران به‌خصوص در منطقه کردستان که همواره از عاشقان راستین امت محمد مصطفی (ص) هستند و خصلت و فرهنگ حجاب و عفت و پاک‌دامنی در وجود تک‌تک آنها موج زده و این خصوصیت در آنان به‌یادگارمانده است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی دهگلان اذعان کرد: در منطقه لیلاخ، نه‌تنها این فرهنگ کم‌رنگ نشده، بلکه عفت و پاک‌دامنی در بین زنان و دختران نیز به‌وفور یافت می‌شود، اگر به بعضی از روستاهای این منطقه رجوع کنیم، به چشم خواهیم دید که زنان و خواهران دینی ما به همراه مزدان خود به تلاش و تکاپو مشغول‌اند و در کنار آن در وقت خود به نماز، حجاب و عفت خود نیز می‌رسند که علاوه بر اینکه آن را محدودیت نمی‌پندارند، بلکه حجاب را موقعیتی سالم و بی‌نظیر برای زندگی توام با عشق در اجتماع می‌نگرند.

عالم اهل‌سنت دهگلان بیان داشت: باتوجه‌به اینکه این روزها موضوع بدحجابی یا بی‌حجابی در فضای مجازی و جامعه مطرح است فرزندان ما در خیابان‌ها و محیط بیرون اجتماع با پوشش نامناسب در حال تردد هستند، پلیس به وظیفه خود می‌داند تا در اجرای طرح نور و مبارزه با بدحجابی یا بی‌حجابی با این دست افراد برخوردی با موازین شرعی و قانونی داشته باشد، مردم فهیم و بافرهنگ استان کردستان در این راه بزرگ (اجرای طرح نور) که ادامه همان راه اسلام و انقلاب است، بی شک با نیروهای خدوم پلیس فراجا همکاری و یاری خواهند نمود.

وی در ادامه اضافه کرد: این وظیفه شرعی، مدنی و اجتماعی بر ما نهادینه شده است که با روشنگری و جهاد تبیین در مورد خواهر یا برادر دینی که موازین اسلامی را در بحث حجاب رعایت نمی‌کنند، نکات مهم دینی از جمله حجاب در مقابله با بی‌بندوباری و هرج‌ومرج در جامعه اسلامی را متذکر شویم.

ماموستا اداک در پایان خاطرنشان کرد: البته اجرای طرح نور و رسیدگی به امور حجاب و عفاف بر عهده پلیس فراجا و آمرین به معروف و ناهیان از منکر است که در راستای تأمین امنیت و آرامش جامعه زحمات بسیاری را متحمل می‌شوند و عفاف می‌طلبد که مردم و جامعه نیز به یاری نیروهای خدوم فراجا و پلیس امنیت و پیشگیری در راستای حفظ حجاب و عفاف در میان خواهران و برادران جامعه اسلامی بشتابند، با آرزوی توفیق و سربلندی برای نیروهای زحمت‌کش فراجا که برای امنیت و تأمین آرامش در جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نیستند، امیدواریم با اجرای این طرح آرایش و ثبات حداکثری را در جامعه شاهد باشیم.

قدردانی از مردم بابت همکاری در اجرای طرح نور

ماموستا ملا فایق رستمی امام جمعه سنندج با قدردانی از  فرمانده انتظامی استان کردستان، از مردم بابت همکاری در اجرای طرح نور؛ از همه دختران و زنان کردستانی بابت رعایت حجاب و عفاف تقدیر و این اقدام را مایه خرسندی توصیف کرد.

وی گفت: با وجود برخی از کج نظری ها باید گفت که بهترین آزادی و حرمت زنان همین حجاب است که به زن مسلمان شرافت و کرامت می بخشد.

ماموستا رستمی عنوان داشت: با این وجود دشمنان اسلام با استفاده از تمام پتانسیل های خود به دنبال این هستند که با تهاجم فرهنگی خویش اعتقادات ما را تضعیف و حتی از بین ببرند و به نوعی برای بانوی مسلمان بردگی به ارمغان بیاورند.

ماوستا سید محسن حسینی امام جمعه اهل سنت کامیاران نیز از اجرای طرح نور و برخورد یروی انتظامی با بدحجابی تشکر و قدردانی کرد و خواستار تداوم طرح وحمایت مسولان از نیروی انتظامی شد.

وی در ادامه باذکر آیات و روایاتی از قران کریم به مسئله حجاب برای زنان و مردان پرداخت و مطالبی را درخصوص جایگاه زن در جمهوری اسلامی بیان کرد.

ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه شهرستان مریوان نیز ضمن تقدير و تشکر از زحمات پلیس در راستای فریضه دینی امربه معروف و نهی از منکر در بحث اجرای طرح عفاف و حجاب همه دستگاه‌ها و آحاد جامعه را در اجرای این امر الهی و مهم و همکاری با پلیس مکلف دانست.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام باید مستمر باشد و نباید مقطعی انجام شود ، گفت: بی‌حجابی عفت را از بین می‌برد و مرکز تربیت را تخریب می‌کند در نتیجه ماهم با جدیت تمام از اجرای این طرح حمايت خواهیم کرد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=33786
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.