حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
امام جمعه شهرستان دهگلان:

کارگران در خط مقدم تولید کشور قرار دارند

  • کد خبر : 9870
  • 10 اردیبهشت 1402 - 13:02
کارگران در خط مقدم تولید کشور قرار دارند
ماموستا محمدی امام جمعه دهگلان، با ارج نهادن به مقام کارگران، آنان را قشری متعهد، زحمتکش و تلاشگر خواند و آنها را شایسته تکریم، تقدیر و احترام دانست.

حاج ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه دهگلان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، به نقش کارگران در عرصه اقتصاد مقاومتی اشاره نمود و اظهار داشت: در آموزه‌های ارزنده اسلام، کار و کارگر همواره از جایگاهی مقدس و قابل احترام برخوردار بوده‌اند و امروز در ایران اسلامی با بهره‌گیری از این تعالیم آسمانی کارگران، قشری متعهد، زحمتکش و تلاشگر به حساب می‌آیند که شایسته تکریم، تقدیر و احترام بی‌دریغ هستند.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دهگلان در ادامه خاطرنشان کرد: کارگران با حضور در خط مقدم تولید، در زمره پیشتازان مسیر توسعه کشور به حساب می‌آیند که با همت مضاعف خویش، در پیشبرد چرخ‌های اقتصادی، حرکت موتور پیشرفت ایران اسلامی و تحقق اهداف اقتصادی نقشی بی‌بدیل و تأثیرگذار را برعهده دارند.

 

ماموستا محمدی امام جمعه دهگلان عنوان کرد: بی‌تردید افق روشن توسعه و پیشرفت فردای ایران اسلامی مرهون تلاش‌های بی‌دریغ کارگران زحمتکشی است که سرمایه‌‌های انسانی ارزشمند کشور هستند و در سال «رشد تولید، مهار تورم» نوایی نو از همت توام با عزم ملی در دستیابی به افق‌های روشن را نوید خواهند داد و ضروری است به پاس این همت متعالی، دغدغه‌ها و مشکلات کارگران بزرگوار مورد بررسی قرار گیرد و برای رفع این مسائل برنامه‌ریزی‌های جامع و کاملی صورت پذیرد.

به گفته وی این روز در کنار تمام تلاش‌های کارگران، یادآور شهدای عزیز کارگری است که در سال‌های انقلاب اسلامی و دوران پس از آن به ویژه در دوران دفاع مقدس برگی دیگر از حماسه و افتخار را در دیوان استقامت این مرزوبوم رقم زدند.

حاج ماموستا عبدالسلام محمدی نیز در مورد نگرانی کارگران از امنیت شغلی شان و اقدامات جهت رفع این نگرانی ها چنین اظهار داشت: کارگرانی که ۳۰ سال صادقانه به کشور خدمت کرده‌اند پس از سال‌ها کار به دلیل شرایط کاری غیر استاندارد و ضعف بدنی، دچار کاهش توانایی جسمانی یا بیماری‌های حرفه‌ای شده‌اند. غیر از سایر هزینه‌های زندگی و دغدغه‌ی بیکاری، جوانان حالا باید نگران هزینه‌های بیماری و درمانشان باشند.

محمدی در ادامه گفت: مهم‌ترین خواسته کارگران در زمان اشتغال تا پایان حیات، پوششی در شأن و کرامت در حوزه درمان مستقیم و غیرمستقیم از سازمان تأمین اجتماعی است. متأسفانه به دلیل متناسب نبودن مراکز ملکی درمانی سازمان تأمین اجتماعی و عدم توازن در ارائه خدمت، کارگران به دلیل اجبارِ اضطرار به سمت بیمارستانها و مطب‌های خصوصی هدایت می‌شوند.

توجه به مطالبات و درخواست های کارگران و اقدامات لازم جهت رفع آنها، از دغدغه های مهم کارگران به شمار می آید.

امام جمعه دهگلان با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام مهار تورم و رشد تولید و نقش کارگران در عملی شدن این شعار، چنین اظهار داشت: کارگران با سپری شدن بیش از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی بارها ثابت کرده‌اند با اتکا به توانمندی‌های داخلی، قادر به ادامه حرکت رو به توسعه کشور هستند.

وی با بیان اینکه اقتدار در عرصه اقتصادی را مدیون جامعه کارگری هستیم، در ادامه اضافه کرد: بخش عمده‌ای از مسئولیت تحقق شعار سال رهبری که ناظر بر کاهش تورم و رشد تولید می‌باشد، بر دوش کارگران سختکوش کشورمان قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه کارگران نقش اساسی در رشد تولید و اقتصاد مقاومتی دارند و می‌توانند نقش مهمی در تحقق شعار سال ایفا کنند، گفت: تقویت بخشی تولید با هدایت نقدینگی‌ها از راهکارهای مؤثر در شکوفایی اقتصاد است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=9870
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.