حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
خاندوزی در نشست خبری؛

پیش‌بینی افزایش ۱۸درصدی حقوق کارمندان و ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۳

  • کد خبر : 22895
  • 30 آبان 1402 - 12:11
پیش‌بینی افزایش ۱۸درصدی حقوق کارمندان و ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۳
سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد که امروز، نامه لایحه بودجه ۱۴۰۳ با نامه رئیس‌جمهور، تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از ایرنا ، «سید احسان خاندوزی» سخنگوی اقتصادی دولت صبح امروز در نشست خبری با اشاره به سرفصل های لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: در این لایحه، سهم درآمدهای پایدار دولت نسبت به سال جاری بیشتر شده است؛ همچنین تلاش شده هزینه های جاری و عمرانی به نحوی مدیریت شود که کمترین ناترازی را شاهد باشیم.

وی افزود: افزایش ۱۸ درصدی ضریب حقوق کارکنان دولت و ۲۰ درصدی حقوق برای بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است؛ در سال جاری، منفی ۴۵۰ همت ناترازی عملیاتی به منفی ۳۰۸ همت کاهش یافت. در لایحه بودجه سال آینده ۱۳.۶۵ میلیارد یورو برای واردات کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: میزان صادرات نفت خام در لایحه بودجه سال آینده، یک میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه، به قیمت هر بشکه ۶۵ یورو در نظر گرفته شده است.

خاندوزی در عین حال تصریح کرد که امروز نامه لایحه بودجه ۱۴۰۳ با نامه رئیس‌جمهور، تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

خودروساز حق افزایش قیمت خودرو را ندارد

سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به ایرنا درباره سامانه یکپارچه خودرو گفت: قاعده‌ای که دولت سیزدهم دارد این است که خودروساز حق افزایش قیمت خودرو را ندارد مگر اینکه صورت‌حساب‌های بررسی‌شده آن‌ها در خصوص هزینه تمام شده تولید، تأیید شود یا اینکه شورای رقابت مجوز بدهد.

خاندوزی تصریح کرد: اگر در زمان توافق، خودروساز قیمتی اعلام کرده باشد، باید خودروساز همان نرخ را رعایت کند و خودرو را با همان قیمت، به متقاضی تحویل دهد؛ رشد تولید خودرو در سال جاری، ۲۲ درصد بود و امسال تاکنون خودروسازان، ۶۲۶ هزار دستگاه انواع خودرو تولید کرده‌اند؛ در تولید سواری ۱۹، وانت ۴۷ و کامیون و کشنده ۳۵ درصد طی ۷ ماهه امسال رشد تولید داشته‌ایم.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: تاکنون، ۱۱ هزار دستگاه خودرو از ابتدای امسال وارد کشور شده یا در آستانه ورود به کشور و در حال طی تشریفات گمرکی هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=22895
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.