حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی دفاع مقدس کردستان معرفی شد

  • کد خبر : 18579
  • 16 مهر 1402 - 11:55
مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی دفاع مقدس کردستان معرفی شد
مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی دفاع مقدس استان کردستان در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری معرفی و از خدمات مدیرکل سابق تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان که با حضور مسئولین استانی و کشوری در سنندج برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، وحدت و همدلی میان مردم کردستان را طلیعه‌ای از برکت خون پاک شهدا دانست و اظهار داشت: خون پاک شهدای دفاع مقدس همچنان پاسدار نظام و انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مردم کردستان عاشق اهل بیت (ع) و حامی ولایت‌فقیه هستند، افزود: مردم غیور کردستان علاوه بر اینکه در دفاع مقدس درگیر ضد انقلاب و رژیم بعث بودند، امروز نیز درگیر توطئه‌گروهک‌های ضدانقلاب هستند.

 سهرابی در ادامه با اشاره به اینکه مردم کردستان در طول هشت سال دفاع مقدس، واقعیت جنگ را با پوست و خون خود درک کردند، افزود: بیشترین سختی جنگ متوجه مرزنشینان و روستاییانی بود که با وجود تهدید دشمن دست از پشتیبانی خود از جبهه حق برنداشتند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در کردستان را در راستای جهاد تبیین دانست و تصریح کرد: آرامش و آسایش امروز را مدیون مجاهدت‌شهدا هستیم؛ استان کردستان نیز همچون سایر استان‌ها شهدای زیادی را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است؛ لذا بر خود وظیفه می‌دانیم که رشادت‌ها و ایثار شهدا را تبیین، تشریح و ثبت و ضبط کنیم.

امیر سهرابی با تاکید بر اینکه کُرد‌ها خود را ایرانی‌ترین قوم کشور می‌دانند که در دفاع مقدس خوش درخشیدند، بیان داشت: بنابراین برای جلوگیری از فراموش نشدن این ارزش‌ها و دلاوری‌های مردم غیور کردستان باید موزه دفاع مقدس در کردستان احداث و این ارزش‌ها برای نسل امروز و آینده تبیین شود.

وی از پیروزیهای اخیر حماس و محور مقاومت فلسطین به عنوان طلیعه ای برای نابودی زودهنگام صهیونیستها نام برد و افزود: در ۲۴ ساعت اخیر، وضعیت بقای رژیم غاصب اسراییل بسیار سست تر از گذشته شده است و از امروز تعریف متفاوتی از این رژیم در دنیا رقم می خورد.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به مأموریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حفظ فرهنگ ناب دفاع مقدس، گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه « دفاع مقدس مسلما باید برای کشور، ارزش‌ها و نسل‌های بعد باقی بماند»؛ بنابراین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، طبق ماموریتی که این مجموعه محول شده است، تلاش می‌کند، ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل‌های امروز و آینده منتقل کند.

لزوم آشنایی نسل نو با معارف دفاع مقدس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان هم در این مراسم قرائت وصیت نامه شهدا را از توصیه های موکد امام خمینی(ره) برشمرد و افزود: افق نظر معمار کبیر انقلاب اسلامی مکراتب بسیار بالایی از معنویت و خلوص را داشت و تمامی تعابیر ایشان از عنایت معنوی و کرامت نشات می گرفت.

مهدی رمضانی با بیان اینکه رسالت بیناد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تبیین راه و هدف شهداست، افزود: مبادا که شهدا و آثار ایثارگری آنان را در پیچ و خمهای زندگی فراموش کنیم و نتوانیم از گنجینه جنگ استفاده درست داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم آشنا کردن نسل نو با معارف هشت سال دفاع مقدس، افزود: دفاع مقدس به تعبیر بزرگان انقلاب اسلامی، دانشگاهی است که اگر به درستی اهداف آن تبیین شود، سازنده و راهگشا خواهد بود.

حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یکی از حوزه های بسیار ضروری برای ادامه کار فرهنگی است

در ادامه علی کلوندی مدیر کل جدید حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان اظهار داشت: خدا را شاکرم که ادامه راه سربازیم، خدمت در جهت حفظ آثار دفاع مقدس است.

وی گفت: حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یکی از حوزه های بسیار ضروری برای ادامه کار فرهنگی است لذا به جهت شرایط خاصی که در کردستان حاکم بود ساخت باغ موزه دفاع مقدس برای انتقال به نسل آینده یک کار بسیار ضروری است که امیدواریم بتوانیم ان را به نتیجه برسانیم.

وی افزود: به راستی فرهنگ دفاع مقدس را از اگر از کشور بگیریم قطعا روح مقاومت و پیشرفت را از آن گرفته ایم لذا ساخت موزه دفاع مقدس را از اولویت های کاری خود با کمک سایر دستگاه ها و ارگان ها قرار خواهیم داد ز یرا در موزه‌دفاع مقدس به ‌دنبال این مسئله هستیم که با نمایش دلاوردی‌‌ها، رشادت‌‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان، غرور ملی را در نسل جوان و نوجوان تقویت کنیم.

کلوندی ادامه داد: مردمی سازی ماموریت های بنیاد یکی از ضروریات اداره کل حفظ آثار خواهد بود و در این راستا باید خاطرات گذشتگان و مردمانی که در دوران دفاع مقدس و جنگ حضور داشته اند به صورت چاپ کتاب در اختیار مردم قرار گیرد و ناگفته ها و ناشنیده ها در ان بیان شود.

وی گفت: حضرت امام خمینی (ره) خطاب به پیشمرگان مسلمان کُرد فرمودند که شما لشکر پیامبر اسلام هستید که در این حوزه باید خاطرات این پیشمرگان نیز به صورت کتاب به چاپ برسد و در معرض دید مردم قرار گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ماموریت های بنیاد تنها مختص اداره کل حفظ آثار نیست و همه اقشار جامعه باید در جمع آوری، حفظ و نگهداری آثار دفاع مقدس به ما کمک کنند.

تکمیل ۱۵ یادمان شهدای گمنام در کردستان

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان هم در این مراسم با اشاره به وجود ۲۷ یادمان شهدای گمنام با ۵۷ شهید در این استان گفت: ۱۵ یادمان تاکنون تکمیل شده و ۱۲ یادمان در دست ساخت است که از ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سردرا ذبیح الله مالکی به تامین زمین برای احداث باغ موزه دفاع مقدس در کردستان اشاره کرد و گفت: ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این باغ موزه مصوب شده است.

طی مراسمی امروز یکشنبه علی کلوندی به عنوان مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان معرفی شد و جای سردار ذبیح الله مالکی را گرفت.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18579
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.