حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی:

مبلغ تضمینی تعیین شده خرید گندم، سودی را عاید کشاورز نخواهد کرد

  • کد خبر : 10574
  • 23 اردیبهشت 1402 - 13:41
مبلغ تضمینی تعیین شده خرید گندم، سودی را عاید کشاورز نخواهد کرد
نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغ تضمینی تعیین شده خرید گندم، سودی را عاید کشاورز نخواهد کرد و سرپرست وزارت جهادکشاورزی هم با تایید ضمنی این موضوع اعلام داشته که در دولت تلاش خواهیم کرد تا به نحوی این موضوع حل شود.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کوردتودی گفت: در جلسه ایی که با سرپرست وزارت جهادکشاورزی برگزار شد، اعتراض و دغدغه ویژه کشاورزان گندم کار به ویژه گندم کاران دیمی با توجه به نرخ تورم و هزینه تمام شده کاشت و برداشت محصول به نرخ خرید تضمینی دولت، طرح و گفتگو شد.

علیرضا زندیان اظهارداشت: مبلغ تضمینی تعیین شده خرید گندم، سودی را عاید کشاورز نخواهد کرد و سرپرست وزارت جهادکشاورزی هم با تایید ضمنی این موضوع اعلام داشته که در دولت تلاش خواهیم کرد تا به نحوی این موضوع حل شود.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی هم پیگیر این موضوع خواهیم بود و از طریق کمیسیون کشاورزی مجلس باطرح سوال بدنبال این مطالبه هستیم.

قیمت تضمینی گندم با نرخ تورم سازگار نیست

سیدحسین رحیمی رئیس نظام صنفی کشاورزی بیجار نیز در گفتگو با خبرنگار ما در مورد قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت اظهارداشت: اگرمسئولین در ادعای حمایت از تولید صادق هستند باید به اعتراض کشاورزان گندم کار گوش کنند و قیمت گندم را حداقل ۲۰هزارتومان اعلام نمایند.

وی افزود: اگر همین نرخ ۱۵ هزار تومان بماند، شعار مسئولان درحمایت از تولید کنندگان گندم دروغی بیش نیست.

وی با اشاره به اینکه خرید و تعمیر ماشین آلات و ادوات کشاورزی، تامین نهاده های کود و سم، هزینه‌های کارگری و غیره افزایش ۱۰۰ تا۱۵۰ درصدی داشته‌ است گفت: چگونه با افزایش ۲۰ درصدی قیمت گندم فقط ۲۰ درصد افزایش یاید.

رحیمی توضیح داد: با توجه به اینکه افزایش قیمت چند برابری تجهیزات و امکانات بخش کشاورزی، تولید با قیمت تضمینی را غیر منطقی به نظر می رسد و قطعا اگرخواسته کشاورزان جدی گرفته نشود حضور دلال درخرید گندم این محصول استراتژیک دور از انتظار نیست.

رئیس نظام صنفی کشاورزی بیجار اظهارداشت: مطمئن باشید حاصل دسترنج کشاورزان به مصارف دامی خواهد رسید.

وی ادامه داد: تسهیلات ۲۴ درصدی که آنهم بدست هر کشاورزی نمی رسد، تسهیلات ۴درصدی ویارانه ای نیز که دراختیار شرکت های بخش خصوصی شبه کشاورزی قرار داده می شود.

رحیمی گفت: در نهایت  کشاورزان خرده پا و دیم کاران هستند که نابود شدند، یکی پس از دیگری مجبور به رها کردن شغل اجدادیشان هستند و محکوم به حاشیه نشینی و روی آوردن به شغل‌ های کاذب و هرکاری غیر ازکشاورزی است.

وی اعلام کرد: ادعای نمایندگان مجلس درحمایت ازکشاورزان باید امروز به میدان بیاید، ما کشاورزان تولید کننده واقعی از حمایت ها بی برخورداریم و در نهایت شرکت های خصوصی به نام کشاورز مظلوم صاحب تسهیلات و حمایت ها می شوند.

وی افزود: شرکت های خصوصی هم در نهایت با افزایش قیمت محصولاتشان، کشاورزان را نقره داغ میکنند، خواهشا مسئولان ازشعار حمایت از بخش کشاورزی دست بردارند.

رئیس نظام صنفی گفت: سال گذشته گندم ۱۱۵ هزار ریال بود که نرخ ارز هم ۲۴۰ هزار ریال، امروز که نرخ ارز بیش از ۵۰۰ هزار ریال است، با این اوصاف باید قیمت گندم ۳۰۰هزار ریال اعلام می شد تا تعادل برقرار شود.

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10574
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.