حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

لزوم ساماندهی نمازخانه‌‎های کردستان برای رفاه حال مسافران نوروزی

  • کد خبر : 7120
  • 08 اسفند 1401 - 12:12
لزوم ساماندهی نمازخانه‌‎های کردستان برای رفاه حال مسافران نوروزی
دبیر ستاد اقامه نماز استان کردستان بر لزوم ساماندهی نمازخانه‌های عمومی استان به‌ویژه نمازخانه‌های بین‌راهی برای خدمات‌دهی و رفاه حال مسافران و گردشگران نوروزی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، اکبر عظیمی در نشستی که با دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسان استان برای انجام هماهنگی بیشتر در ایام نوروز ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: اماکن عمومی از جمله سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی به‌نوعی نشان‌دهنده سطح فرهنگ استان برای پذیرایی از مسافران و گردشگران است و انتظار می‌رود در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات و کاستی‌ها اقدام شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان کردستان با بیان اینکه مهمان‌نوازی و تكریم مسافران، از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز مردم کردستان به‌شمار ‌می‌رود، اظهار کرد: زمانی که مهمان وارد استان می‌شود می‌طلبد زمینه و امکانات لازم برای خدمات‌دهی به آنها به‌ویژه شرایط اقامه نماز مهیا باشد.

او با تأکید بر اینکه نظارت بر مجتمع‌ها و نمازخانه‌های بین‌راهی با جدیت پیگیری ‌شود، افزود: بهبود وضعیت نمازخانه مجتمع‌های بین‌راهی، پمپ‌بنزین‌ها و تفرجگاه‌ها در استان باید هرچه سریعتر و قبل از آغاز سفرهای نوروزی در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

عظیمی یادآور شد: امید است با همکاری دستگاه‌های اجرایی نقاط ضعف و قوت را شناسایی و در راستای خدمات‌رسانی مطلوب و در شأن مهمانان و مسافران نوروزی فعالیت کنیم.

پیش‌بینی می‌شود که سفرهای نوروزی امسال از ۱۵ اسفندماه آغاز شود

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هم در این جلسه با اشاره به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان گفت: پیش‌بینی می‌شود که سفرهای نوروزی امسال از ۱۵ اسفندماه آغاز شود.

آرمان وطن‌دوست با اشاره به اینکه تمامی اعضای ستاد خدمات‌سفر استان باید در آماده‌ باش کامل باشند، اظهار کرد: نظر به اینکه کردستان همواره استانی گردشگرپذیر بوده، ضرورت دارد در پیک سفرهای نوروزی، تمام دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به رفع مشکلات نمازخانه‌های بین‌راهی و سرویس‌های بهداشتی اقدام کنند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان با بیان اینکه پیش از آغاز ایام تعطیلات نوروز از تأسیسات گردشگری و نمازخانه‌های بین‌راهی استان بازدیدهای مکرر به‌عمل آمده است، عنوان کرد: نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی اماکن اقامتی و مجتمع‌های بین‌راهی استان با هدف ارائه خدمات مطلوب به مهمانان و گردشگران نورزی بهسازی و تجهیز شده‌اند.

او یادآور شد: در تعطیلات نوروز نیز با همکاری دستگاه‌های مربوطه برای اولین‌بار و به‌منظور جلوگیری از تصادفات جاده‌ای، کمپینگ ۶۰-۳۰ در جاده‌های پرتردد استان مستقر می‌شوند.

وطن‌دوست در ادامه از آمادگی صد‌درصدی مراکز گردشگری و اقامتی استان‌ برای ارائه خدمات‌ شایسته به مسافران نوروزی خبر داد و افزود: در حال حاضر مراکز اقامتی دارای مجوز استان با ظرفیت اسکان بیش از پنج‌هزار نفر در شبانه‌روز فعال است.

او بیان کرد: در صورت تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی دارای مجوز، از ظرفیت سالن‌های ورزشی، مدارس، پارک‌های تجهیز شده، مساجد و مراکز موقت نیز برای اسکان مسافران و گردشگران استفاده می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان یادآور شد: امیدواریم با آمادگی و هماهنگی ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی و فراهم کردن زیرساخت‌ها، شرایطی را مهیا کنیم تا در ایام نوروز شاهد رضایتمندی و افزایش مدت ماندگاری مسافران در استان باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=7120
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.