حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

ضریب اشغال واگن‌های قطار سنندج تهران بیش از ۸۵ درصد است

  • کد خبر : 22386
  • 25 آبان 1402 - 10:12
ضریب اشغال واگن‌های قطار سنندج تهران بیش از ۸۵ درصد است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: ظرفیت واگن‌های مسافربری قطار سنندج- همدان- تهران، بسته به روز از ۲۹۰ تا ۳۲۰ نفر است و به صورت میانگین ضریب اشغال بالای ۸۵ درصد داشته که فراتر از تصور مسولین استان و راه آهن کشور است.

کیومرث حبیبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نظم رفت و برگشت و حرکت در زمان مقرر از ویژگی های این خط به حساب می آید که بر خلاف اتوبوس و هواپیما امکان برنامه ریزی بهینه تر را برای مشتریان فراهم کرده است. ‌

وی افزود: امکانات مستقر در قطار همچون کوپه اختصاصی، بوفه و رستوران، طرفیت قابل قبول، سرعت متوسط و زمان سفر، سرویس بهداشتی، تخت خواب و ملحفه و پتو و امکان سفر راحت و ایمن تری فراهم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: زمان سفر در شرایط فعلی حدود ۶.۳۰ ساعت است که با رفع نواقص محدوده همدان تا آخر آذر ماه، این زمان به زیر ۶ ساعت کاهش یابد.

حبیبی یادآور شد: تشکیل شرکت بومی و جابجایی مسافر از ترمینال سنندج به ایستگاه راه آهن با ارزانترین قیمت ممکن و نیز تامین پارکینگ در محل از جمله تدابیر اندیشیده شده است؛ هر چند در سه سفر اخیر به جهت عدم پیش بینی رفتار مسافر در استفاده از حمل و نقل تدارک دیده شده، کم اطلاعی شهروندان و نیز متناوب بودن زمان سفر مشکلاتی وجود داشته و دارد که یکی دو ماه آینده رفع خواهد شد.

 

ضریب اشغال واگن‌های قطار سنندج تهران بیش از ۸۵ درصد است

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر این قطار روزهای سه شنبه و جمعه ساعت ۱۰ صبح از تهران به سنندج و ۱۰ شب از سنندج به تهران تردد دارد افزود: این قطار امکان استفاده از زمان استراحت برای مسافرت و نیز بهره مندی از زیبایی های کردستان و لیلاخ و چهاردولی را برای مسافرین فراهم می کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: تلاش مجموعه مدیران استان این است بعد از بهره برداری های اولیه و در اولین فرصت ممکن نه تنها تعداد روزهای سفر را افزایش داد بلکه مقصد مسافرتی مشهد نیز اضافه شود.

حبیبی یادآور شد: تداوم این مسیر به سمت مریوان و باشماق بسیار ضروری و نیازمند اعتبارات هنگفتی است همچنین تکمیل ایستگاه قروه در فاز اول و ساخت و تکمیل ایستگاه دهگلان در دستور کار مدیران استان قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: یکی از تهدیدات این حمل و نقل ریلی کاهش استفاده شهروندان از سایر وسایل نقلیه چون اتوبوس است که در کوتاه مدت نگران کننده بوده ولی در میان مدت و بلند مدت با تعدد مسیر و افزایش مسافران شرق استان به حداقل خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=22386
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.