حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

صادرات غیرنفتی از مناطق آزاد به ۱۸ میلیارد دلار رسیده است

  • کد خبر : 21619
  • 16 آبان 1402 - 11:20
صادرات غیرنفتی از مناطق آزاد به ۱۸ میلیارد دلار رسیده است
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ۱۸ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی از مناطق آزاد را نشانگر پویایی اقتصاد در این مناطق دانست و گفت: در دولت سیزدهم بیش از 200 میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد صورت گرفته است و با مجموعه تمهیدات صورت گرفته، این رقم تا چند برابر نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از فارس، حجت الله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور شب گذشته در مراسم افتتاح نمایشگاه کیش اینوکس اظهار کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۲۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد صورت گرفته است و با مجموعه تمهیدات صورت گرفته، این رقم تا چند برابر نیز افزایش خواهد یافت.

 

به گفته وی، ۱۸ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از مناطق آزاد نشانگر پویایی اقتصاد در این مناطق است و مصمم هستیم تا برای افزایش تولید در مناطق آزاد نهایت تلاش و همت را داشته باشیم.

 

قاچاق از مناطق آزاد به نزدیک صفر رسیده

 

عبدالملکی همچنین گفت که هیچ کالای ثبت نشده در مناطق آزاد نداریم و این دستاوردی بزرگ در خصوص جلوگیری از قاچاق و نزدیک‌شدن آن به صفر در این مناطق محسوب می‌شود.

 

وی اضافه کرد: بساط ثبت شرکت‌های صوری در مناطق آزاد نیز برچیده شده و جلوی فرارهای مالیاتی از مناطق آزاد نیز گرفته شده است.

 

مشاور رئیس جمهور با اشاره به این که برنامه ریزی برای توسعه فعالیت های اقتصادی در مناطق آزاد امری مهم و ضروری بشمار می رود، تصریح‌کرد: دسترسی ما به بازار ۸۵ میلیونی داخلی و ۶۰۰ میلیونی منطقه از طریق مناطق آزاد فرصت بی‌نظیری بشمار می‌رود و بر همین اساس ۸۵۰ بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد یورو ارائه شده است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=21619
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.