حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
مدیر مخابرات منطقه کردستان خبر داد:

سرمایه‌گذاری بیش از ۳هزار میلیارد ریال برای توسعه شبکه ارتباطات سیار در کردستان

  • کد خبر : 23123
  • 02 آذر 1402 - 8:20
سرمایه‌گذاری بیش از ۳هزار میلیارد ریال برای توسعه شبکه ارتباطات سیار در کردستان
مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳هزار میلیارد ریال برای توسعه شبکه ارتباطات سیار در استان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت با اشاره به اینکه اپراتور همراه اولِ مخابرات به عنوان اولین و بزرگترین شبکه ارتباطات سیار به مشتریان این حوزه خدمات متنوعی ارائه می‌دهد افزود: ارتقا سطح کیفی، ارائه بسته‌ها و سرویس‌های متنوع تلفن همراه از استراتژیهای منطقه است.

وی اظهارداشت: در راستای توسعه و تقویت شبکه ارتباطات سیار در استان با سرمایه‌گذاری ۳هزار و ۴۵ میلیارد ریال اعتبار پروژه‌های قابل توجهی در سال جاری محقق شده‌اند.

وی به پروژه ارتقای تکنولوژی۵۰ سایت موبایل (ارتقای تکنولوژی اینترنت موبایل از نسل دوم و سوم به نسل چهارم) در نقاط شهری و روستایی استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان بانه یک سایت، شهرستان بیجار چهارسایت، شهرستان دهگلان شش سایت، شهرستان دیواندره پنج سایت، شهرستان‌های مریوان و سروآباد هشت سایت، شهرستان سقز هفت سایت، شهرستان سنندج ۱۲سایت، شهرستان قروه دو سایت و در شهرستان کامیاران پنج سایت به تکنولوژی ۴G ارتقا یافته است.

حکمت خاطرنشان ساخت: احداث چهار سایت جدید فول تکنولوژی موبایل، در روستاهای آساوله و میانه از توابع شهرستان سنندج، سایت رشه‌ده در شهرستان مریوان و سایت یوزیدر در شهرستان کامیاران از دیگر پروژه‌های اجرا شده مخابرات منطقه در سالجاری است.

وی یادآورشد:۳۳ باند TD-LTE باند ۳۵۰۰ و پهنای باند بالاتر از ۴G در نقاط شهری استان نصب و راه‌اندازی شده است که ارتقا اینترنت همراه و امکان ارسال سریع‌تر پیام از طریق VOICE و DATA را برای مشتریان فراهم نموده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان عنوان کرد: این اقدام با نصب تجهیزات لازم بر روی نه سایت در شهر سنندج، دو سایت در شهر سقز، هفت سایت در شهر بانه و ۱۵ سایت در شهر مریوان صورت گرفته است.

وی توسعه پروژه‌های شبکه ارتباطات سیار بر اساس آخرین تکنولوژی موجود در دنیا را از اولویت‌های کاری در منطقه اعلام کرد و افزود: نصب و راه‌اندازی تکنولوژی ۵G در نه سایت شهری استان از برنامه‌های آتی مخابرات است که در حال حاضر در شهر سنندج دو سایت و در شهر مریوان نیز دو سایت به تکنولوژی ۵G تجهیز شده‌اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=23123
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.