حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
مدیرعامل پروژه فولاد کردستان عنوان کرد:

زنجیره فولاد کردستان گامی ‌مهم در جهت ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم پایدار منطقه

  • کد خبر : 17923
  • 08 مهر 1402 - 7:54
زنجیره فولاد کردستان گامی ‌مهم در جهت ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم پایدار منطقه
مدیرعامل فولاد کردستان گفت: موضوع تکمیل زنجیره فولاد در استان کردستان از سال 1394 برنامه‌ریزی شده و توسعه‌ای که در سه حوزه اقتصاد، محیط زیست و ایفای مسوولیت‌های اجتماعی می‌تواند سرآمد ونقش بسزایی در شکوفایی داشته باشد.

محمدرضا احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهارداشت: با ورود هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و تملک مجموع ۵۶ درصدی سهام آن توسط گروه شرکت‌های هلدینگ، روند اجرای پروژه‌های شرکت که در زمره ۴۸ پروژه مهم پیشران اقتصادی کشور قرار دارند، شتاب بیشتری گرفت.

وی افزود: ایمیدرو مامور شد تا زنجیره فولاد را در استان کردستان تکمیل و مطالعات اولیه توسط شرکت فولاد تکنیک انجام شده است، کار بخش معادن، کنسانتره و گندله در بیجار به بهره‌برداری می‌رسد و بخش تکمیل زنجیره احداث پروژه آهن اسفنجی و فولادسازی در قروه اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل پروژه فولاد کردستان تصریح کرد: اجرای این طرح به جایی رسید که یک مدول ۶/۱ (یک و شش دهم) میلیون تنی آهن اسفنجی در شهرستان بیجار و یک واحد فولادسازی یک میلیون تنی در شهرستان قروه احداث می‌شود.

احمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه تکمیل زنجیره فولاد، شرکت صنایع فولاد کردستان با سهام ۴۴ درصدی ایمیدرو، ۲۰ درصدی یک مجموعه اقتصادی از کمیته امداد به نام (توسعه و تجزیه معادن امداد)، ۲۰ درصدی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور و ۱۶ درصدی شرکت کیمیا معادن سپاهان، تاسیس شد.

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان توضیح داد: افزایش سرمایه شرکت از ۱۰ میلیارد تومان به ۲۲۰ میلیارد تومان به ثبت رسیده است و در روند افزایش سرمایه، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با تامین سرمایه، و سهام سایر سهام داران را خریداری که به این ترتیب شرکت صنایع فولاد کردستان با ترکیب ۴۴ درصد ایمیدرو، ۲۰ درصد شرکت تجلی معادن و فلزات و ۳۰ درصد صبانور و ۶ درصد شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با ترکیب جدید شکل گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر عملیات فونداسیون و بتن‌ریزی این پروژه با توجه به قرار گرفتن در فصل خوب سال انجام شده است و در حال حاضر به میزان ۱۴۰۰ مترمکعب در بخش مخازن روزانه، بتن‌ریزی انجام شده و حدود ۱۵۰۰ مترمکعب در فونداسیون ریفرمر و ۱۲۰۰ مترمکعب هم در بخش شمع‌کوبی ریفرمر، بتن‌ریزی‌ کوره‌ها هم در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان با اشاره به اینکه در بخش آهن اسفنجی، در حال حاضر به دلیل اینکه بحث طراحی مگا مدول به صورت تکنولوژی پِرِد می باشد، اظهارکرد: میزان پیشرفت در بخش مهندسی ۶۰ درصد، در تامین بیش از ۸ درصد و در اجرا حدود ۹ درصد است، پیشرفت کلی پروژه حدود ۱۳ درصد می باشد.

احمدی افزود: برای سال دوم پروژه که از مردادماه ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳ است، پیشرفت حدود ۵۰ درصد را مدنظر داریم که امیدواریم با تامین مالی که توسط سهامداران انجام می‌شود این امر هم محقق بشود.

وی ادامه داد: پروژه فولاد سازی قروه که در نظر است کارخانه فولادسازی‌ با روش CSP اجرا شود، نیازمند تکنولوگ خارجی است و مذاکرات سازنده‌ای با شرکت خارجی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان اظهار کرد: در هر ۲ پروژه، زیرساخت‌هایی که برای دوران ساخت و دوران بهره‌برداری لازم بوده از جاده‌سازی گرفته تا دیوارهای حائل و برق و آب دوران ساخت تامین شده است.

احمدی ادامه داد: برای آب مورد نیاز دوران بهره‌برداری، با سیاست‌های محیط زیستی‌ که داشتیم از پساب تصفیه‌خانه‌های شهرستان بیجار و قروه استفاده می‌کنیم که عقد قرارداد هم با سازمان مربوطه انجام شده است.

وی افزود: موضوع برق هم با عقد قراردادی که با اداره برق منطقه‌ای غرب منعقد و از طریق دیماندی خریداری شده است، از بورس کالا و انرژی یا شرکت‌های زیر مجموعه و معادن مثل پویا انرژی این برق تامین خواهد شد.

مجوزهای محیط زیستی این پروژه‌ها در همان سال ۱۳۹۸ برای هر ۲ پروژه دریافت شده و هر مجوزی که لازم است که این پروژه ها دریافت کنند، از سوی مراجع ذی صلاح صادر شده است.

این ۲ پروژه جزو پروژه‌های ۴۸ گانه پیشران کشور هستند که در ۱۷ بهمن سال ۱۴۰۰ توسط رئیس جمهور محترم رونمایی شده و دائما از طریق دفتر معاون اول محترم رئیس جمهور مورد پایش قرارمی‌گیرند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17923
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.