حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

رفع بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دغدغه اصلی دولت در کردستان است

  • کد خبر : 24565
  • 19 آذر 1402 - 10:50
رفع بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دغدغه اصلی دولت در کردستان است
استاندار کردستان گفت: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان بالا بوده و تمام تلاشمان معطوف به رفع این مشکل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در نشست عمومی شوراهای افتا کردستان در سنندج اظهار کرد: در حوزه بازار، معیشت عمومی و اشتغال فارغ‌التحصیلان در استان مشکلات پیچیده‌ای داریم که رفع آن نیازمند همت همه دستگاه هاست.

وی از تشکیل کارگروه ویژه برای اشتغال استان‌های زاگرس نشین با دستور رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری خبر داد و گفت: به صورت ویژه با برنامه‌ریزی مشخص و جذب سرمایه‌گذاران برای استان در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان تمهیداتی اندیشیده شده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه دولت سیزدهم امید را به جامعه بازگردانده است، افزود: رویکرد اصلی مسئولان استان جلب نگاه ویژه دولت به منطقه است و به اعتقاد مردم این امر تحقق یافته و شاهد عنایت بیش از پیش دولت به استان هستیم.

زارعی کوشا با بیان اینکه مدت ۲ سال و ۱۸ روز است که توفیق خدمت‌گذاری مردم در این استان را بر عهده دارم، اضافه کرد: با وجود خدمات فراوان انجام شده توسط دولت‌های گذشته، اما مشکلات و موضوعات متعدد در استان به صورت مزمن و انباشته شده، نیازمند پیگیری، کار و تلاش مضاعف است.

وی ادامه داد: اگر بر اساس بودجه مصوب، ورود می‌کردیم، قطعا موضوع آب شرب سنندج تا چهار سال آینده برطرف نمی‌شد، همچنین تصفیه خانه شماره ۲ سنندج، مشکل آب شرب بانه، راه آهن ، فرودگاه سقز و بسیاری از موارد دیگر با وجود اعتبارات مصوب قطره‌چکانی به بهره‌برداری نمی‌رسید اما امروز به برکت سفرهای رئیس جمهور این موارد منتج به نتیجه شد.

استاندار کردستان یادآور شد: در جریان سه سفر رئیس جمهور به کردستان، در قالب ۲ سفر استانی، افزون بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه استان مصوب شده است.

زارعی کوشا اظهار کرد: درصدد هستیم با انتقال آب شهر قروه و دهگلان، بهره برداری از سد ژاوه و سیازاخ، ارتقای پروژه‌های حوزه زیرساخت‌ و بهسازی جاده‌ها، تحولی در حوزه‌های مختلف در استان کردستان اتفاق بیفتد و بسیاری از مشکلات در مدت زمان کوتاهی به اتمام برسد.

وی ادامه داد: توسعه لاستیک بارز که محصول و دستاورد سفر هیات دولت به کردستان است، خوشبختانه آغاز شده و در آینده نزدیک آمادگی ایجاد اشتغال برای ۶۰۰ نفر را دارد.

استاندار کردستان اضافه کرد: با همت و بزرگی مردم استان بعد از ۴۰ روز از سفر هیات دولت به کردستان، با استقبال گرم مردم و دستاوردهای دولت، همچنان شاهد بازخوردهای گسترده‌ای در سطح کشور هستیم که مایه افتخار و سربلندی ماست.

آماده شدن بسته تسهیل فرآیند و رفع موانع اشتغال زاگرس‌نشینان با دستور رئیس جمهور و پیگیری مسائل معیشتی ماموستایان و اتخاذ راهکار قانونی برای رفع آن از دیگر مطالبی بود که زارعی کوشا به آن اشاره داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24565
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.