حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
فرمانده سپاه بیت‌المقدس خبر داد:

راه‌اندازی کارگاه‌های آموزش مهارتی در سپاه کردستان

  • کد خبر : 32079
  • 19 فروردین 1403 - 12:23
راه‌اندازی کارگاه‌های آموزش مهارتی در سپاه کردستان
فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان از تجهیز و راه‌اندازی کارگاه‌های مجهز، به روز و بهره جستن از مربیان توانمند و متخصص ویژه آموزش‌های مهارتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، سردار امان‌الله گشتاسبی در دیدار با سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با اشاره به آمار بالای بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، اظهار داشت: آمار بالای بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی حاکی از عدم مهارت و تخصص لازم این قشر از جامعه در راستای ورود به بازار کار است.

وی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سپاه کردستان به نسبت تمامی پادگان‌های کشور منحصر به فرد است که با تعامل بین اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای و سپاه شاهد تجهیز و راه‌اندازی کارگاه‌های مجهز، به روز و بهره جستن از مربیان توانمند و متخصص هستیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص آموزش نیروهای جوان در پادگان‌ها و توانمندکردن آنان در زمینه‌های مختلف مهارتی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را روشی مناسب در جهت تحقق خواسته‌های معظم‌له دانست.

ارائه آموزش‌های مهارتی به ۶۷۳ نفر از سربازان سپاه کردستان

در ادامه سیدعلی علوی، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز با اشاره به روند فعالیت در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: روند فعالیت در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و ادارات کل سطح کشور به چهار بخش مشاوره و هدایت شغلی، آموزش، سنجش و رهگیری اشتغال تقسیم‌بندی می‌شود که این اداره کل در نظر دارد با همکاری سپاه روند اجرایی در این چهار بخش را به صورت کامل در کردستان پیاده‌سازی کند.

وی با اشاره به دغدغه مطرح شده توسط یگان‌های نظامی سطح استان مبنی بر عدم حمایت از سربازان تحت آموزش‌های مهارتی بعد از خدمت عنوان کرد: خوشبختانه با حمایت مسئولان استان در کارگروه اشتغال مصوب شده که تسهیلات اشتغال‌زایی به سربازانی که در طول مدت خدمت دوره ضرورت اقدام به فراگیری آموزش‌های مهارتی کرده‌اند تسهیلات بدون بهره و یا کم بهره در راستای ایجاد اشتغال پایدار پرداخت شود.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان افزود: در صدد هستیم در کنار ارائه آموزش‌های مهارتی سخت، آموزش‌های مهارتی نرم را نیز که اعم از آموزش‌های مهارتی کارآفرینی و انگیزشی است را با هدف ایجاد انگیزه و فراگیری، راه ورود به بازار کار برای سربازان فراهم کرده تا پس از پایان خدمت مقدس سربازی مشکلی را برای جذب در بازارکار نداشته باشند.

وی از ارائه آموزش‌های مهارتی به ۶۷۳ نفر از سربازان وظیفه سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در سال گذشته خبر داد و افزود: در طول این مدت ۸۲ دوره آموزشی در قالب ۳۵ حرفه آموزشی ویژه سربازان سپاه استان برگزار شد.

علوی ابراز داشت: امیدواریم با همکاری و تعامل دو سویه شاهد گسترش آموزش‌های مهارتی در مجموعه حرفه‌آموزی حضرت رسول(ص) در سپاه مرکز استان کردستان باشیم.

منبع: روابط عمومی فنی حرفه‌ای کردستان

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=32079
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.