حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

دادستان‌ها با مفاسد دستگاه‌های اجرایی استان کردستان مبارزه کنند

  • کد خبر : 21549
  • 15 آبان 1402 - 12:32
دادستان‌ها با مفاسد دستگاه‌های اجرایی استان کردستان مبارزه کنند
رئیس کل دادگستری استان کردستان بر ضرورت ورود جدی دادستان‌های استان به حوزه حقوق عامه و مبارزه با تخلفات و مفاسد ادارات و دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، حجت‌الاسلام والمسلیمن حسینی صبح امروز به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در بازدید از شعب قضایی این شهرستان، با بیان اینکه اطاله دادرسی و معطل ماندن صدور احکام پرونده‌های قضایی سبب تضییع حقوق مردم می‌شود، اظهار داشت: در بسیاری از موارد تأثیر حسن خلق قاضی در ایجاد امیدآفرینی و اعتمادسازی در مردم به مراتب بیشتر از رأی صادره از سوی وی خواهد بود.

وی خطاب به قضات تأکید کرد: برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ قوه قضاییه با جدیت در تمامی حوزه‌های قضایی باید اجرایی و در مهلت‌های مشخص شده گزارش اجرای این برنامه توسط روسای دادگستری شهرستان‌ها به دبیرخانه اجرای برنامه عملیاتی در استان اعلام شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان همچنین بر لزوم توجه به کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری با استفاده از ارتقای ظرفیت صلح و سازش در سطح استان به ویژه دهگلان تأکید کرد و افزود: بسیاری از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی قضات، تحت‌الشعاع موجودی پرونده‌های شعب است، از این رو رسیدگی همراه با دقت و سرعت باید سرلوحه اقدامات دستگاه قضایی در عدلیه باشد.

حسینی بر ضرورت ورود جدی دادستان‌های استان در حوزه حقوق عامه و مبارزه با تخلفات و مفاسد ادارات و دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام رستمی احقر رئیس دادگستری شهرستان دهگلان نیز گزارشی از وضعیت دادگستری این شهرستان ارائه داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=21549
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.