حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

تعهد خبرنگار یک مسئله انسانی است

  • کد خبر : 26631
  • 21 دی 1402 - 12:15
تعهد خبرنگار یک مسئله انسانی است
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه در بسیج رسانه تعهد باید اصل کار یک خبرنگار باشد گفت: خبرنگار متعهد کسی است که مطالب را به درستی منتقل نماید چرا که تعهد خبرنگار یک مسئله انسانی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان صبح امروز در دیدار با اصحاب رسانه استان که به مناسبت سالروز شهادت خبرنگار شهید غلامرضا رهبر برگزار شد اظهار داشت: بسیج رسانه باید نقش هدایتگر داشته باشد تا نقش مدیریت که جای این امر متاسفانه در استان خالی است.

وی  با اشاره به اینکه در بسیج رسانه تعهد باید اصل کار یک خبرنگار باشد افزود: خبرنگار متعهد کسی است که مطالب را به درستی منتقل نماید چرا که تعهد خبرنگار یک مسئله انسانی است.

پورذهبی با بیان این مطلب که کیفیت در خبر به متن خبر  جان می‌دهد افزود: انفعال در خبر باید صورت پذیرد تا بتواند تاثیرگذاری خاص خود را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم انتشار اخبار با کیفیت و دقت در نگارش خبر تاکید و اضافه کرد: اینکه خبری دارای غلط املایی باشد، قابل قبول نیست، ضمن اینکه خبر باید وزن و کیفیت داشته باشد.

حجت‌الاسلام پورذهبی لازمه مرجعیت رسانه‌ای را بستگی به خود رسانه‌ها و قوی بودن مطالب فعالان این عرصه دانست و ادامه داد: رقابت رسانه‌ای باید در میان رسانه‌ها جایگاه ویژه‌ای یابد و در زمینه انتشار اخبار و مطالب باکیفیت با جدیت اقدام شود.

رسانه‌ها صف اول محور مقاومت هستند

در ادامه حجت رشیدی مسئول سازمان بسیج رسانه استان کردستان اظهار داشت: با توجه به اینکه برنامه انتخابات را پیش‌رو داریم، این فرصت خوبی است تا نظرات و ایده‌های اصحاب رسانه برای نقش‌آفرینیشان را بیان کنیم چرا که رسانه‌ها در صف مقدم مردم حضور دارند.

وی با اشاره به تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای، جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین را محکوم کرد و گفت: این ظلم و اقدامات ناجوانمردانه در سراسر کشور بازتاب داشته و همه مردم آن را محکوم می‌کنند.

وی گفت: اصلی‌ترین هدف از این دیدار هم‌افزایی در ایجاد رسانه‌های جبهه انقلاب است تا بتوانیم در مواقع‌ حساس نقش‌آفرینی کنیم.

وی افزود: جشنواره ابوذر یک رویداد شاخص بسیج رسانه است که امسال نهمین دوره آن برگزار خواهد شد و تا پایان دی ماه آثار جمع‌بندی می‌شود و بهمن ماه اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

رشیدی اظهار کرد: سال گذشته در جریان اغتشاشات علی‌رغم اینکه کردستان کانون توجه ضدانقلاب و معاندان بود و کوچکترین حرکت و وابستگی یک فرد به نظام را از کسی نمی‌پسندیدند، اما جشنواره ابوذر با آثار و محتواهای ارسالی بیشتر برگزار شد.

رشیدی تاکید کرد: در طول سال جاری نیز رویداد رسانه‌ای تحت عنوان جام رسانه‌ای امید را داشتیم که در بحث امیدآفرینی و انتشار خبر خوب برگزار شد که همه اینها بهانه‌ای است که استعدادها و ظرفیت‌های رسانه‌ای شکوفا و نقاط قوت را بروز و سواد رسانه را ارتقا دهیم و رسالت اصلی بسیج رسانه که سه گزاره مطالبه‌گری، نقد منصفانه و بیان خدمات نظام است به سرانجام برسانیم.


هر جا رسانه‌ها کم گذاشتند دشمن جای خالی را پر کرد

عیسی فلاحی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به حفظ اتحاد و هم‌افزایی میان جامعه رسانه‌ای تاکید کرد و در ادامه گفت: با توجه به تحولات اخیر، لازم است که رسانه‌ها نوعی همدلی و همگرایی را حفظ کنند چرا که هر جا رسانه‌های ما رنگ سستی به خود بگیرند دشمن آن فضا را پر کرده است.

وی گفت: اگر امروز بعنوان بسیج رسانه حضور پیدا کردیم انتظار می‌رود همانطور که شجاع بودن و نترس بودن از لوازم کار رزمندگان و بسیجیان در جبهه‌ها بود و به سیم آخر و میدان می‌زدند و فضا را باز می‌کردند، لذا از رسانه‌ها هم اینچنین وظیفه‌ای می‌طلبد که نباید در مقابل وقایعی که اتفاق می‌افتد منفعل باشیم.

وی تصریح کرد: باید شجاعت داشته و از ترس رسانه‌های معاند واهمه نداشته باشیم چرا که ما به‌عنوان وجدان بیداری جامعه می‌توانیم با نقدهای منصفانه تاثیرگذاری خوبی در جهت حل مشکلات داشته باشیم.

در پایان این نشست اصحاب رسانه نقطه نظرات خود را در خصوص هر چه بهتر و پرشورتر حضور حداکثری انتخابات بیان کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=26631
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.