حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
فرماندار:

بانه ظرفیتی برای توسعه گردشگری کردستان است

  • کد خبر : 32749
  • 26 فروردین 1403 - 9:46
بانه ظرفیتی برای توسعه گردشگری کردستان است
فرماندار شهرستان بانه گفت: شهر توریستی و تجاری بانه ظرفیتی برای توسعه گردشگری طبیعی و اقتصادی استان کردستان است.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کُردتودی»،به نقل از ایرنا، احسان درویشی فرماندار شهرستان بانه اظهار داشت: آمار رسمی مسافران نوروزی ثبت شده به این شهرستان از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۳ فروردین‌ماه سال جاری را ۵۶۲ هزار و ۸۴۵ نفر خواند و اظهار کرد: از این تعداد ۱۶۶ هزار و ۶۰۴ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری بانه اسکان یافتند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر اسکان، ۱۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر معادل ۳۳۷ درصد افزایش داشته است.

وی با اعلام اینکه ۸۲ درصد از مسافران نوروزی افزون بر خرید کالا از بازار، از جاذبه‌های گردشگری بانه بازدید کرده‌اند؛ گفت: بانه شهر توریستی و تجاری کردستان است و این ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری طبیعی و اقتصادی استان است.

فرماندار شهرستان بانه با اشاره به نگاه جامع استاندار کردستان در توسعه گردشگری به‌عنوان مؤلفه مهم توسعه اقتصاد پایدار در شهرهای استان، افزود: در نخستین سفر شهرستانی استاندار در سال جاری به شهرستان بانه، مزیت و پتانسیل‌های توسعه گردشگری تحلیل و بررسی شد.

درویشی با این تحلیل که مقوله گردشگری در شهر بانه ریشه عمیق و طولانی در قالب روابط تاریخی سیاسی، دیدار سیاحان و انجام مبادلات تجاری دارد؛ اضافه کرد: امروز مبحث اکوتوریسم به‌عنوان یک سیاست اقتصادی درآمدزا و قابل‌سرمایه‌گذاری به‌واسطه ظرفیت‌های منابع طبیعی، فضاهای گردشگری و آثار فرهنگی، تاریخی راهبرد مهم توسعه در جهان است.

وی با استناد به آمار مسافران نوروزی و غیر نوروزی، این شهرستان را مستعد توسعه گردشگری طبیعی و تجاری دانست و اعلام کرد: شهر بانه با داشتن استعداد در بخش گردشگری و قدرت فراوان جذب مهمان از سراسر ایران، یکی از محورهای اصلی صنعت گردشگری استان است و بی شک با جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، سیمای این شهر متحول می‌شود.

فرماندار شهرستان بانه یادآور شد: در طول سال به‌ویژه در ایام تعطیل، صدها هزار مسافر از اقصی نقاط ایران از چشم‌اندازهای طبیعی و متنوع و کالاهای لوکس ایرانی و خارجی مراکز تجاری این شهر دیدن و خرید می‌کنند و شمار زیادی از مسافران به دلیل دوری مسافت مقصد از مبدأ، ناگزیر در مراکز اقامتی و پذیرایی این شهر ساکن می‌شوند که این نماد خوبی برای اقتصاد درآمدزای تجاری و توسعه مراکز اقامتی است.

درویشی با اشاره به نهادینه‌شدن فرهنگ تجارت سنتی در شهر بانه، بر آموزش مبانی اقتصاد نوین و راهکارهای تجارت مدرن از طریق اتاق اصناف کردستان و شهرستان تأکید کرد و افزود: این شهرستان افزون بر مراکز خرید تجاری به لحاظ صنایع‌دستی از جمله شال‌بافی، پستک بافی، گلیم‌بافی، کلاش بافی، دوخت و تزیین لباس‌های محلی زبانزد مردم منطقه است.

وی مجاورت با اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی سیران بند را از دیگر مولفه‌های مهم این شهرستان برای توسعه گردشگری خواند و اظهار کرد: وجود کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده و استوار از جمله آربابا، دوزین، بابوس، جنیره، پیرمراد و گردنه خان، آب‌وهوای معتدل، جنگل‌های متنوع و زیبا، چشمه‌سارهای خودجوش و گوارا، سد مخزنی، مناظر و جلوه‌های زیبای طبیعی و بازار کالاهای ارزان‌قیمت، شهر بانه را به مکانی زیبا و دیدنی برای گردشگران و مسافران تبدیل کرده است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=32749
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.