حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) دهگلان خبر داد:

اختصاص ۳۳۲ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به مددجویان در دهگلان

  • کد خبر : 17326
  • 02 مهر 1402 - 8:46
اختصاص ۳۳۲ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به مددجویان در دهگلان
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دهگلان از اختصاص اعتبار بالغ بر 332 میلیارد ریال به این شهرستان خبر داد و گفت: از این مقدار حدود 110 میلیارد ریال در بین مددجویان توزیع شده است.

علی‌محمد غلامی صبح امروز و در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی،  اظهار داشت: در سال گذشته کمیته امداد شهرستان دهگلان، با همکاری مراکز نیکوکاری سطح شهرستان در جشن عاطفه‌ها، بالغ بر ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال توسط کمک‌های مردم نوع دوست دهگلان جمع آوری نمود که این کمک‌ها در اختیار بیش از هزار دانش‌آموز تحت پوشش، قرار گرفت.

 

وی از مردم دهگلان خواست تا با کمک‌های نقدی و غیرنقدی در این امر خداپسندانه شرکت کنند تا دانش‌آموزان مددجو و تحت پوشش نیز همچون سایر دانش‌آموزان در مدارس حضور یابند.

 

غلامی اضافه کرد: در سال جاری نیز به همت و همکاری مردم و خیرین شهرستان از ۱۵ مرداد ماه الی ۱۵ مهرماه صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی مستقر در پایگاه‌های مساجد و نماز جمعه، آماده دریافت کمک‌های همشهریان خواهد بود.

 

 

غلامی از کمک خیرین و تهیه اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان به کمیته امداد خبر داد و افزود: یکی از خیرین شهرستان با اهدای ۵۵ جفت کفش به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و همچنین خیری دیگر با واریز وجه به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به حساب کمیته امداد در این جشن بزرگ شرکت کردند.

 

گام‌های بلند کمیته امداد در راستای ایجاد اشتغال مددجویان

 

غلامی به نقش کمیته امداد در ایجاد اشتغال مددجویان اشاره نمود و بیان داشت: در سال گذشته کمیته امداد شهرستان دهگلان ۷۵۰ شغل را با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال هم در منابع بانکی و هم در منابع امدادی ایجاد کرد و اکنون خوشبختانه همه طرح‌ها فعال است و خانواده مددجویان نیز از طریق فعالیت این طرح‌ها امرار معاش می‌کنند.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) دهگلان عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز طرح‌هایی با اعتبار ۹۷۰ میلیارد ریال منابع بانکی و امدادی را در دستور کار داریم که تاکنون از این اعتبار بالغ بر ۳۳۲ میلیارد ریال به شهرستان دهگلان اختصاص یافته و از این مقدار حدود ۱۱۰ میلیارد ریال در بین مددجویان توزیع و پرداخت شده است.

 

 

غلامی به طبقه‌بندی دهک‌های خانوار بر اساس مصوبه کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره نمود و در ادامه تشریح کرد: دهک‌های خانوار یکم تا سوم، در صورتی که سن سرپرست خانوار بالا باشد و همچنین خانواده‌های بی‌سرپرست و سالمندان تحت پوشش معیشتی (مستمری ماهانه) در طبقه دهک‌های یک تا سه قرار خواهند گرفت، دهک‌های چهارم و پنجم، نیز از تسهیلات موردی (وام درمانی، وام کارگشایی و اشتغال به تحصیل) به آنان بصورت نوبت‌بندی بهره‌مند خواهند شد، و دهک‌های ششم و بالاتر نیز از وضعیت معیشتی خوبی به نسبت دهک‌های پایین‌تر برخوردار هستند و نمی‌توانند از تسهیلات این کمیته استفاده کنند.

 

غلامی در ادامه گفت: در سال جاری مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال وجه نقد و ۸۵۰ بسته شامل کیف ، کفش و لوازم تحریر جهت اهدا به دانش آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی اهدا شده که از این تعداد ۵۰۰ بسته در شهرداری تهیه و مابقی توسط خیرین سطح شهرستان جمع آوری شده است.

 

رئیس کمیته امداد دهگلان در پایان خاطرنشان کرد: همشهریان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۶۰۰۶ نزد بانک ملی و یا از طریق شماره گیری *۸۸۷۷*۰۸۷۹# پرداخت کنند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17326
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.