حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

آیین بزرگداشت زنده‌یاد پروانه معصومی در بیجار برگزار شد

  • کد خبر : 25729
  • 05 دی 1402 - 12:41
آیین بزرگداشت زنده‌یاد پروانه معصومی در بیجار برگزار شد
آیین بزرگداشت زنده ‌یاد پروانه معصومی با حضور خانواده مرحومه، هنرمندان، بازیگران، مسئولان و جمعی از مردم هنردوست شهرستان در سینمای آزادی بیجار برگزار شد.

به گزارش ‌خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، آیین بزرگداشت زنده ‌یاد پروانه معصومی با حضور خانواده مرحومه، هنرمندان، بازیگران، مسئولان و جمعی از مردم هنردوست شهرستان در سینمای آزادی بیجار برگزار شد.

زنده یاد پروانه معصومی فرزند حاج حسن کبودرآهنگی معروف به حاج حسن خوش مرام در سال۱۳۲۳ در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود.

علی اصغر فریدونی هنرمند شاعر و پسر عمه پروانه معصومی در ابتدای این آیین اظهارکرد: حاج‌لطف‌الله، پدر حاج‌حسن بواسطه مسائل شغلی از کبودرآهنگ به بیجار مهاجرت و در این شهر به حرفه‌ی رنگ رزی و کلاه دوزی مشغول شد و در همین دیار نیز وفات کردند.

وی افزود: حاج لطف‌الله دارای سه ‌دختر و ۲پسر بودند که همگی در بیجار ماندگار شدند، حاج‌ حسن از دوران جوانی‌ و سن۱۵سالگی به تهران مهاجرت و به کار مشغول شد و سپس‌سال۱۳۲۰ در چهار راه ولیعصر مغازه بستنی ‌فروش دایر کرد و در کنار آن در محله‌ایی نزدیک، چند هکتار زمین خریداری و باغ و گاوداری بزرگی را راه اندازی ‌کرد.

فریدونی ادامه ‌داد: حاج حسن در تهران ازدواج کرد که ثمره این ازداواج پنج‌دختر به نام‌های پروین(فوت کرده اند)، پروانه، زهرا، اعظم و فتانه که پزشک می‌باشد و ۲پسر به نام‌های ابوطالب و عباس است.

وی‌گفت: نوادگان حاج لطف الله هنوز در بیجار ساکن هستند و پسر عموی پروانه معصومی، مجید کبودرآهنگی نیز در بیجار ساکن است. فریدونی توضیح‌داد: پروانه به واسطه آشنایی و دوستی همسرشان با بهرام بیضایی وارد عرصه ی بازیگری شدند و با توجه به اینکه پدرشان حاج‌حسن زیاد موافق حضور پروانه به عنوان بازیگر نبودند با نام خانوادگی همسرشان به فعالیت سینمایی پرداختند.

وی ‌گفت: حاج حسن به واسطه حسن اخلاق و رفتار بسیار شایسته‌ای که داشتند در بین کسبه و مردم به خوشمرام مشهور بودند، در تیرماه ۱۳۵۷ در ۶۳ سالگی فوت کردند و به فاصله ۶ماه، همسرشان (مادر پروانه معصومی) نیز فوت و در کنار همسر آرام گرفتند.

فریدونی ادامه ‌داد: پس از فوت حاج‌حسن، پسر بزرگشان ابوطالب که در این مراسم بزرگداشت حضور خواهند داشت فعالیت های پدر را ادامه داد و هم اکنون در فلکه اول صادقیه بستنی فروشی معروف خوش مرام را عهده‌دار هستند.

با توجه سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س)، مداحان و شاعران آئینی شهرستانی با نوحه‌خوانی و مداحی، یاد و خاطره این بازیگر را گرامی داشتند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=25729
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.