حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3

ارتقای مهارت‌های آموزشی صنایع دستی در کردستان

  • کد خبر : 3803
  • 17 آذر 1401 - 10:53
ارتقای مهارت‌های آموزشی صنایع دستی در کردستان
 مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: در راستای تولید و اشتغال بیشتر و با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان، آموزش مهارت‌های حوزه صنایع‌دستی در حال ارتقا است.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، یعقوب گویلیان روز پنجشنبه در نشست با مدیرکل آموزش فنی ‌و حرفه‌ای کردستان اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال پایدار باید ضمن تولید و ترویج آثار ارزشمند هنری، به تربیت هنرمندان جدید و توانمندسازی صنعتگران این حوزه پرداخته شود.

وی بر تعامل هرچه بیشتر ۲ مجموعه در خصوص ارائه آموزش‌های مهارتی در حوزه صنایع‌دستی تاکید کرد و افزود: هدف از برگزاری این نشست ارتقای توانمندی‌های علمی، مهارتی و شایستگی‌های شغلی در شاغلان و هنرجویان حوزه صنایع‌دستی و همکاری در برگزاری هرچه بهتر مسابقات ملی مهارت در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان ابراز امیدواری کرد با استفاده از پتانسیل‌های اداره‌کل فنی و حرفه‌ای در حوزه صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی، شاهد شناسایی استعدادها و ارتقای جایگاه واقعی این صنعت ارزشمند در استان باشیم.

مدیرکل آموزش فنی‌ وحرفه‌ای کردستان هم در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در اشاعه فرهنگ مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری در منطقه، خواستار تعامل هرچه بیشتر هر ۲ اداره در راستای ارائه آموزش‌های مهارتی شد.

فردین وکیلی با بیان اینکه آموزش یکی از اساسی‌ترین نیازهای جامعه امروز است، اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهم اداره‌کل فنی و حرفه‌ای کردستان سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش مهارت به نیروهای جوان و علاقه‌مند است.

وی یادآور شد: این مجموعه آمادگی دارد تا با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با برگزاری دوره‌ها و مسابقات مهارتی، نیازهای آموزشی علاقه‌مندان به صنایع‌دستی را برآورده کرده و زمینه معرفی این هنر و اشتغال کارآموزان این حوزه را نیز فراهم کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=3803
  • ارسال توسط : m j

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.