حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

کارنامه ضعیف شهرداری مریوان در برگشت به فوتبال کشور

  • کد خبر : 27947
  • 15 بهمن 1402 - 9:34
کارنامه ضعیف شهرداری مریوان در برگشت به فوتبال کشور
نماینده کردستان که در گروه چهارم و ۱۴ تیمی این پیکارها حضور داشت در پایان بعد از انجام ۱۳ بازی، با ۳ برد، ۳ تساوی، ۷ باخت و کسب ۱۲ امتیاز در مکان ۱۲ جدول گروه خود قرار گرفت و نتوانست سهمیه حضور در لیگ دسته سوم را کسب کند که در نهایت به لیگ استانی سقوط کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، تیم شهرداری مریوان امسال نماینده استان در رقابت‌های مقدماتی لیگ دسته سه باشگاه های کشور بود، این مسابقات با شرکت ۶۷ تیم در یک گروه ۱۴ تیمی، ۳ گروه ۱۳ تیمی و ۲ گروه ۱۲ تیمی و در حالی که ۵ تیم دیگر نیز از حضور در مسابقات انصراف دادند (مجموع ۷۲ تیم) با شرکت قهرمانان لیگ‌های فوتبال استانی و دیگر تیم‌های دارای سهمیه از سال قبل به صورت دوره ای و تک بازی برگزار شد.

تیم فوتبال شهرداری مریوان در پایان رقابت‌های لیگ برتر استان موفق به کسب مقام دوم و صعود به مرحله اول لیگ دسته سوم باشگاه های کشور شد تا بار دیگر و پس از سالیان متمادی بار دیگر نماینده ای از شهر فوتبال دوست و مستعد مریوان در لیگ دسته سوم حضور داشته باشد. فشردگی مسابقات و گستره تیم‌های شرکت کننده که از شمال غرب تا غرب و جنوب غربی کشور در این گروه حضور داشتند باعث حساسیت بسزایی در این مسابقات شده بود. نماینده کردستان که در گروه چهارم و ۱۴ تیمی این پیکارها حضور داشت در پایان بعد از انجام ۱۳ بازی، با ۳ برد، ۳ تساوی، ۷ باخت و کسب ۱۲ امتیاز در مکان ۱۲ جدول گروه خود قرار گرفت نتوانست سهمیه حضور در لیگ دسته سوم را کسب کند در نهایت به لیگ استانی سقوط کرد.

در پایان مسابقات مرحله اول لیگ دسته سوم، تیم‌های اول و دوم جداول رده بندی گروه های شش‌گانه (جمعاً ۱۲ تیم) به صورت مستقیم به مسابقات مرحله دوم لیگ دسته سوم باشگاه های کشور در فصل جاری ۱۴۰۳-۱۴۰۲ صعود می‌کنند. همچنین تیم‌های سوم، چهارم و پنجم جداول رده بندی گروه های شش‌گانه (مجموعاً ۱۸ تیم) در مرحله اول فصل آینده (۱۴۰۴-۱۴۰۳) حضور خواهند داشت؛ و در پایان مسابقات مرحله اول لیگ دسته سوم، تیم‌های ششم به بعد تا انتهای جداول رده بندی گروه های شش‌گانه به مسابقات لیگ استان خود سقوط می‌کنند.

قبل از شروع لیگ دسته سوم فوتبال کشور با لایق اکرمی مدیر باشگاه شهرداری مریوان گفتگو کردیم که وی هدف از حضور در این مسابقات صعود به مرحله دوم ذکر کرد و حتی بعد از ۵ بازی سرمربی تیم را تغییر دادند اما متأسفانه تیم نتوانست نتیجه مطلوبی کسب کند، برای بررسی عدم نتیجه گیری تیم شهرداری مریوان در رقابت‌های فصل جاری لیگ دسته سوم با یکی از پیشکسوتان فوتبال این شهرستان، سرمربی ابتدا فصل، صاحب امتیاز قبلی این تیم و کاپیتان آن‌ها صحبت کردیم.

نتایج بسیار بدتر از آن بود که انتظار داشتیم

امید شاداب یکی از پیشکسوتان خوش نام فوتبال مریوان با بیان اینکه تیم فوتبال شهرداری مریوان امسال با کسب نایب قهرمانی استان مجوز حضور در زیرگروه دسته سوم فوتبال را دریافت کرد گفت: مریوان بعد از سال‌ها دوباره در مسابقات کشوری حضور پیدا کرد. فوتبال مریوان سابقه حضور در مسابقات کشوری را در سطوح زیرگروه، دسته سوم، دسته دوم و جام حذفی ایران را قبلاً تجربه کرده بود که علاوه بر دو بازی دوستانه با تیم ملی در سال ۶۰ (۲_۰) و پرسپولیس در سال ۷۹(۱-۱) بارها و بارها با تیم‌های بزرگی چون استقلال، پیکان، راه آهن، مس کرمان، سپید رود، سرخ پوشان، گسترش تبریز، ماشین سازی تبریز، خیبر خرم آباد، استقلال انزلی، گل‌گهر سیرجان، استقلال ملاثانی و همه تیم‌های اول استان‌های همجوار بازی کرده بودیم و به غیر از بازی برگشت تهران مقابل استقلال در تمامی بازی‌ها با تیم‌های بزرگ نتایج درخشانی را به دست آورده بود.
شاداب ادامه داد: در سال ۸۲ فرمانداری مریوان برای صعود به لیگ دسته اول ایران با تفاضل گل ناکام ماند و در همان سال تیم امید فرمانداری مریوان به جمع لیگ برتر امیدهای کشور راه یافت. بعد از چندین سال افت فوتبال مریوان در مسابقات کشوری و آبروداری کامیاران به عنوان نماینده کردستان، امسال بسیار امیدوار بودیم که شهرداری و شاگردان رضا وطنی این استارت اولیه موفقیت را برای مریوان کلید بزنند.

وی اظهار داشت: با مدیریت لایق اکرمی که بسیار پیگیر و دلسوز است، مربیگری رضا وطنی بازیکن تکنیکی سال های گذشته فوتبال مریوان فردی با شخصیت و با تجربه، در کنار بازیکنان میدان دیده‌ای چون آلان سعیدی، قهرمان قادری و هومن خودکامه و جوانانی با انگیزه تماشاگران مریوان را به درخشش و صعود امیدوار کرده بود. ولی متأسفانه نتایج بدست آمده غیر قابل باور بود ۲ برد ۳ مساوی و ۶ باخت بسیار بدتر از آن بود که انتظار داشتیم. برای شروع دوباره فوتبال مریوان صعود به لیگ دسته سوم ایده‌آل بود، ماندن در زیرگروه یک موفقیت محسوب می‌شد و سقوط به لیگ استان شکست به حساب می‌آید.

این پیشکسوت فوتبال مریوان در مورد علت عدم نتیجه گیری مناسب تیم گفت: هر چند بازیکنان و مربیان زحمات خود را کشیدند ولی جنس تیم جور نبود به نظر من عدم آشنایی کامل مدیریت با جو فوتبالی و به خصوص نداشتن تجربه بود، جذب بازیکنان بدون در نظر گرفتن پست‌ها، شلوغی نیمکت مربیان در حین بازی و سردرگمی نفر اول فنی در کار مربیگری حین بازی، نداشتن گلزن و دروازه‌بان مطمئن، آوردن مربی که هیچ شناختی از تیم و بازیکنان نداشت و شوک واقعی به تیم وارد نشد، نداشتن انگیزه در بین بازیکنان و عدم احساس دورشدن از ترکیب در صورت برآورد نشدن برنامه مربی، بازی نگرفتن مناسب از استعدادهایی چون رامین عبدالهی و غفاری، حضور بازیکنان تیم در فضای مجازی بیشتر از حضور و تمرکز در فضای واقعی از عمده دلایل نتایج ضعیف تیم شهرداری مریوان بود.

شاداب حضور و حمایت تماشاگران تا آخرین بازی، هزینه‌ی مناسب که قبلاً در فوتبال مریوان شاهد آن نبودیم و معرفی چند جوان برای آینده فوتبال مریوان را از نکات مثبت این فصل عنوان کرد و گفت: به هر حال با سقوط تیم شهرداری به لیگ استان باید برای سال‌های آینده دوباره از نو شروع کرد، هرچند حضور بازیکنان و مربیان جوان خوب است اما دورشدن بزرگان فوتبال این شهر از گود فوتبال مریوان که سال‌ها برای سربلندی آن تلاش کردند و تجارب ارزنده‌ای کسب نمودند نمی‌تواند قابل توجیه باشد.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: مدیریت ورزش و فوتبال استان بعد از سال‌ها ضعف شدید در حال تغییر است با بازگشت بزرگان فوتبال کردستان و خصوصاً مریوان در بازه زمانی دو الی سه ساله فوتبال مریوان را دوباره از نو ساخت و باید دودستگی و اختلاف و خودبزرگ‌بینی را کنار گذاشت و با تقسیم کار در مدیریت، مربیگری و همه ارکان اصلی و تأثیر گذار وارد عرصه تیم داری شد.

ضعف بازیکنان عامل ناکامی های شهرداری

آزاد محمودیان که تیمش سال گذشته با کسب عنوان نایب قهرمانی استان توانست سهمیه حضور در لیگ دسته سوم فوتبال کشور را کسب کند اما امتیاز این تیم را به شهرداری مریوان واگذار کرد در مورد نتایج این تیم گفت: مریوان چند سال است در لیگ کشوری نماینده نداشته است با هدف اینکه تیم با قدرت در لیگ دسته سوم حضور داشته باشد، امتیاز تیم را به شهرداری مریوان واگذار کردم که متأسفانه نتیجه مناسب را کسب نکردند.

محمودیان در مورد علت عدم نتیجه گیری تیم شهرداری مریوان گفت: علت‌های زیادی باعث کسب نتایج ضعیف تیم شد که مهم‌ترین علت آن دیر بستن تیم و زمان کم برای آماده سازی بود و در کنار آن بازیکنان غیر بومی که جذب شدند ضعیف بودند و به طوری که در حد و قواره بازیکنان مریوان نبودند! مسئولین تیم بیش از ۱۰ بازیکن غیر بومی را جذب کردند که بجای آن اگر چهار بازیکن با کیفیت را می‌گرفتند قطعاً نتایج خیلی بهتری کسب می‌شد.

وی ادامه داد: در ابتدای فصل من به مسئولین تیم گفتم در لیست خود جای چند بازیکن را خالی بگذارند که متأسفانه در هم ابتدا لیست کامل بستند به همین علت در نیم فصل نتوانستند بازیکنی جذب کند که نقاط ضعف تیم را ترمیم کنند و قرعه سخت هم یکی دیگر از دلایل عدم نتیجه گیری تیم بود، ما در گروهی قرار گرفتیم که با ۴ تیم اول در خارج از خانه بازی کردیم و در کنار آن هم مسافت زیادی را باید طی می‌کردیم که اگر خوش شانس در گروه دیگر قرار می‌گرفتیم که تیم‌های بیشتری در استان‌های اطراف جزء آن گروه بودند.

محمودیان در مورد تغییر مربی تیم در میانه بازی‌ها گفت: بعد از اینکه مربی بعد از ۵ بازی ۴ امتیاز کسب کرده بود مدیریت تیم تصمیم به تغییر مربی گرفت که از نظر نتیجه مربی جدید هم نتوانست نتایج مناسبی کسب کند ولی به نظر تیم روند رو به رشدی گرفت و بازی‌های بهتری ارائه کرد و مربی جدید تأثیر بسیار مثبتی در فوتبال مریوان داشت.

وی از برخی بازیکنان مریوانی تیم انتقاد کرد و گفت: وقتی بازیکنی با تیم قرارداد می‌بندد باید در قبال آن متعهد باشد که متأسفانه چند بازیکن مریوانی بعد از سه بازی تیم را ترک کردند که از نظر اخلاقی کار درستی را انجام ندادند چون امسال به لطف شورای شهر و شهرداری مریوان تیم مشکل مالی نداشت.

محمودیان در پایان سخنان اظهار داشت: حضور تیم شهرداری مریوان امسال در لیگ دسته سوم فوتبال کشور باعث کسب تجربه بسیاری شد که باید از این تجربیات برای سال‌های بعد استفاده کنیم و دوباره با حضور در لیگ استانی و کسب سهمیه در لیگ سه کشور با برنامه ها بهتر حضور پیدا کنیم و در پایان از شورای شهر، شهرداری، مدیریت و اعضای تیم و به خصوص تماشاچیان خونگرم مریوانی تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

غیرفوتبالی‌ها عامل حذف فوتبال مریوان شدند!

رضا وطنی سرمربی ابتدای فصل تیم شهرداری که بعد از پنج بازی و کسب ۴ امتیاز از این سمت کنار گذاشته شد در مورد این تیم گفت: بعد از اینکه فدراسیون مجوز حضور تیم شهرداری مریوان را در لیگ دسته سوم صادر کرد من با توجه شرایط بازیکنان تیم و تجربه ای که طی سال‌های گذشته به عنوان مربی در تیم‌های فرمانداری، خورشید زریوار، بهزیستی و … به دست آورده بودم عنوان کردم این تیم نمی‌توانند نتایج مطلوبی را کسب کند و حتی یک هفته هم در تمرینات تیم حضور پیدا نکردم اما در نهایت با اصرار شهردار و اطرافیان خود مجبور شدم سرمربی گیری تیم را قبول کنم.

وطنی ادامه داد: ما فرصت زیادی برای بستن تیم نداشتیم تیم‌های رقیب ما بازیکنان مورد نظر خود را جذب کرده بودند و بازیکن خوبی نمانده بود که بدون تیم باشند، برای تقویت تیم فراخوان جذب بازیکن دادیم و نفراتی که تیم نداشتند در تست‌های ما حضور پیدا کردند و در نهایت چند نفر را که کمی از نظر فنی نسبت به بازیکنان مریوانی بهتر بودند را جذب کردیم بعد از پشت سر گذاشتن تمرینات منظم لیگ را شروع کردیم بعد از ۵ بازی و کسب ۴ امتیاز به من اعلام کردند دیگر بر سر تمرینات حاضر نشوم! البته قبل از شروع لیگ با شخصی بنام محسن زاهدی صحبت کرده بودند در نهایت از هفته ششم با فشار افراد بی‌سواد فوتبالی که در کنار تیم بودند این فرد را به عنوان سرمربی جدید معرفی کردند!

سرمربی سابق تیم شهرداری اظهار داشت: در طول‌ سال‌های گذشته شاهد حضور کمتر تیمی از غرب کشور در مرحله دوم لیگ فوتبال دسته سوم بودیم اما کسانی که کنار تیم بودند و دانش فوتبالی نداشتند انتظار داشتند این تیم در سال اول به مرحله دوم صعود کند! به همین خاطر دست به تعویض مربی زدند و مربی جدید بدون رزومه قابل قبول حتی نتوانست یک برد را کسب کند! با احساسات بازیکنان و تماشاچیان بازی کردند و اکنون این افراد به اشتباه خود پی برده‌اند. این شخص به برخی بازیکنان وعده داده بود آن‌ها را تیم‌های حاضر در لیگ دسته دوم فوتبال کشور معرفی خواهد کرد اما باید واقع بین باشیم بازیکنان ما در سطح لیگ دو نیستند.

وطنی با اشاره به حاشیه هایی که در تماشاچیان برای تیم ایجاد می‌کردند، گفت: همان افراد بیسواد فوتبالی که در کنار تیم بودند در میان تماشاگران هم ایجاد حاشیه می‌کردند که اگر آن‌ها نبودند و اجازه می‌دادند من به کارم ادامه دهم حداقل می‌توانستیم امتیازات بازی‌های خانگی را با کسب کنیم و سهمیه حضور در این مرحله را حفظ می‌کردیم.

وطنی در پایان سخنان خود از شهردار و شورای شهر که شرایط را فراهم کردند که تیم شهرداری مریوان در لیگ دسته سوم حضور پیدا کند تشکر کرد و گفت: متأسفانه یک سری افراد غیرفوتبالی که خود را صاحب تیم می‌دانستند باعث عدم نتیجه گیری مناسب تیم شدند! اما اکنون همه دلسوزان فوتبال استان باید کمک حال تیم آبیدر نماینده استان در مرحله دوم لیگ فوتبال دسته سوم باشند که بتوانند نماینده شایسته ای برای فوتبال کردستان باشد.

هدفمند پیش رفتیم اما نتیجه نگرفتیم!

قهرمان قادری کاپیتان تیم شهرداری مریوان درباره وضعیت این تیم در فصل جاری گفت: بعد از ۸ سال دوری فوتبال مریوان در لیگ‌های کشوری امسال تمرینات تیم شهرداری در موعد مقرر و با برنامه ریزی هدفمند شروع شد اما متأسفانه نتوانستیم نتایج قابل قبولی را کسب کنیم.

قادری ادامه داد: برای تقویت تیم چندین بازیکن غیر بومی جذب شدند که کیفیت لازم را نداشتند ما در طول فصل لیگ امسال به جزء بدشانسی که در چند بازی آوردیم از ناحیه دروازه بان و نداشتن مهاجم گلزن ضربه خوردیم و در کنار آن هم حاشیه‌هایی که برخی تماشاچیان ایجاد کردند در عدم نتیجه گیری تیم تأثیرگذار بود.

کاپیتان تیم شهرداری مریوان در مورد تعویض مربی تیم گفت: مربی جدید تجربه حضور در لیگ برتر را داشت از لحاظ تمرینی و تاکتیکی مربی خوبی بود تا مشکلات تاکتیکی تیم را پیدا کرد فصل تمام شد اما سطح فنی تیم بازی به بازی بهتر می‌شد و موقعیت‌های زیادی را ایجاد می‌کردیم که متأسفانه نبود یک مهاجم گلزن باعث عدم نتیجه گیری تیم شد.

قادری پایان سخنان خود اظهار داشت: امسال شهرداری و شورای شهر به عنوان حامی این تیم حضور داشتند و تیم از لحاظ مالی مشکلی نداشت که جای تقدیر و تشکر دارد و اکثر تماشاچیان مریوانی مثل همیشه حامی تیم بودند اما متأسفانه عده ای در میان آنها به دنبال حاشیه بودند در چند بازی باعث شدند تیم نتیجه نگیرد!

نتایج تیم شهرداری مریوان در لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه های کشور
هفته اول: شهرداری مریوان ۳ – ۲ آلومینیوم ب اراک
هفته دوم: کشاورز دزفول یک – صفر شهرداری مریوان
هفته سوم: طلایه داران بوئین‌زهرا ۳ – ۳ شهرداری مریوان
هفته چهارم: شهرداری مریوان صفر – یک الوند نوین همدان
هفته پنجم: مهرگان دره شهر ۲ – صفر شهرداری مریوان
هفته ششم: شهرداری مریوان یک – صفر اسطوره صحنه
هفته هفتم: خیبر نوین خرم آباد ۴ – صفر شهرداری مریوان
هفته هشتم: شهرداری مریوان ۳ – صفر سردار زند ملایر
هفته نهم: استقلال زیدون ۳ – صفر شهرداری مریوان
هفته دهم: شهرداری مریوان صفر – صفر سپاهان دورود
هفته یازدهم: ستارگان آباده یک – صفر شهرداری مریوان
هفته دوازدهم: شهرداری مریوان یک – یک ستارگان کرمانشاه
هفته سیزدهم : سرخ آبی لرستان ۳ – صفر شهرداری مریوان

گزارش از فرهاد شیری

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27947
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.