حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

انقلاب اسلامی الگوی کشورهای آزادی‌خواه جهان شده است

  • کد خبر : 27018
  • 28 دی 1402 - 12:42
انقلاب اسلامی الگوی کشورهای آزادی‌خواه جهان شده است
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: امروزه انقلاب اسلامی الگویی برای دنیا و همه ملت‌های آزاده‌خواه جهان شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، جمله «روز مقاومت ملی مردم کردستان» برای غالب مردم استان کردستان ناآشنا نیست. روزی که در کتاب تاریخ مقاومت و مظلومیت صفحه‌ای را برای همیشه به خود اختصاص داده است، همان روزی که حاکمیت استبداد و استعمار طلیعه ننگین خود را با قتل عام مردم بی‌گناه تفسیر کرد. روزی که صدام به پشتیبانی استکبار توان خود را در برابر ایمان و ایثارگری جوانان انقلابی و مبارز این دیار سست می‌بیند و چاره‌ای جز خلق صحنه‌های دردناک با حملات شوم و قساوت‌بار و با حمایت همپیمانان مرتجع و مستکبرش نمی‌داند.

در مراسمی که صبح امروز به‌مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۲۸ دی‌ماه سنندج برگزار شد، سردار امان‌الله گشتاسبی فرمانده سپاه‌بیت‌المقدس کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: شهدا برای حفظ امنیت و آرامش مردم و کشور پا در میدان ایثار گذاشتند و با فداکاری و از خودگذشتگی برای ما امنیت به ارمغان آوردند.

وی بر ضرورت تکریم خانواده‌های شهدا تاکید کرد و گفت: یکی از وظایف مسئولان ادامه راه شهدا و پیگیری و تحقق مطالبات و تکریم خانواده‌های شهیدی است که مهمترین سرمایه‌های خود را فدای انقلاب و کشور کردند.

سردار گشتاسبی ادامه داد: باید پرسید که چرا کشور ما مورد حمله دشمنان قرار گرفت و بی‌رحمانه جنگ ۸ ساله را بر ما تحمیل کردند،  کشور و ملتی که فقط دنبال استقلال و آزادی خود بودند.

وی گفت: امروز می‌بینیم که مردم مظلوم فلسطین برای عزت خود به پا خواسته‌اند ولی دنیای استکبار آنها را مورد هجمه قرار داده‌اند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با تاکید بر اینکه باید خدمت به مردم کنیم چراکه مردم وفادار و مستحق خدمت هستند، خاطر نشان کرد: مردم در هر مقطعی در هر جا که لازم بوده به میدان آمده‌اند و همانند امروز در برابر دشمنان سینه سپر کرده‌اند. اگر امروز از شهید و شهادت یاد می‌کنیم چون سرافرازی و سربلندی ما در این است.

به گفته وی، امروز آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌‌دانند هر جا خط مقدمی بر علیه استکبار است، اول ایران نقش‌آفرینی کرده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان عنوان کرد: در طول ۴۵ سال اخیر عمر با برکت انقلاب اسلامی هر روزی که برگی از تاریخ انقلاب را ورق می‌زنید، هر بار توطئه‌ای از دشمنان از جنگ تحمیلی و تحریم گرفته تا مشکلات و جنگ روانی و فشار اقتصادی بر علیه کشورمان می‌بینیم.

وی گفت: امروز اگر از شهید و جانبازی یاد میکنیم برای تجلیل و یادآوری حماسه‌هایی است که یک روز انها از خود به جا گذاشتند و بر ما واجب است که این قدرت عظیم الهی را حفظ کنیم.

وی افزود: دیروز فریاد می‌زدیم که ایران به پا خواسته تا از عزت، شرف و ناموس خود دفاع کند و جرم و جنایت آمریکا و رژیم صهیونیستی را بازگو کند، خیلی‌ها گوششان را بستند و نخواستند گوش دهند اما امروز تمام دنیا می‌بینند که در فلسطین چطور مظلومانه کودکان و زنان را به شهادت می‌رسانند.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن در طول عمر بابرکت این انقلاب توطئه‌های زیادی  را برای ما در نظر گرفته است افزود: امروز دشمن راهبرد مختلفی را برای ما در نظر گرفته که تحریم و تفرقه از آن‌جمله است که باید در برابر آن آگاه باشیم.

وی تاکید کرد: جایگاه رفیع و امامین انقلاب و حضور مردم و تبعیت مردم از امامین انقلاب از وحدت ملت ما است که برای سربلندی این ملت کافی است چرا امروز هر کجا دشمن نقشه توطئه داشت توسط همین ملت و این انقلاب نقش بر آب شد.

وی گفت: راه شکست دشمن حضور گرم و مقتدرانه ما در انتخابات است.

نباید تحت هیچ شرایطی شهیدان را فراموش کنیم

عبد الرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در این مراسم اظهار داشت امروز در این مراسم دور هم جمع شده‌ایم تا یاد و خاطره کسانی را گرامی بداریم که بی‌گناه به شهادت رسیدند کسانی که در خانه و کاشانه خود زندگی میکردند اما در چنین روزی به دست دشمن به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: ۲۸دی ماه روز مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی مردم استان کردستان است، این روز سالروز بمباران هوایی شهر سنندج توسط رژیم بعث بوده که در ۶ دقیقه بمباران بی‌امان، ۱۸ نقطه شهر را مورد هدف قرار دادند و ۲۲۰ نفر از مردم مظلوم و بی‌گناه سنندج را به شهادت رسانده و ۱۲۳ نفر هم زخمی شدند.

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: کلمه شهید بر کسی اطلاق می شود که شاهد بر ظلم است و بر همین ظلم شهادت میدهد.

وی گفت: امروز یادواره مراسمی است برای گرامیداشت این شهدا و نباید تحت هیچ شرایطی شهیدان را فراموش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به شهادت نیروهای سپاه در گوشه ای از ایران عزیز اشاره کرد و بیان داشت: در هر خانواده ای که شهید وجود دارد بر آن خانواده واجب است که برای آن شهید یادواره برگزار کنند تا آن شهید به فراموشی سپرده نشود.

وی از خانواده شهدا خواست یادواره‌های خانگی در بین خانواده‌ها برگزار کنند و گفت: در این محافل، حوادث جنگ تحمیلی و شهدا بازگویی شود چرا که از مهمترین راههای زنده نگه داشتن یاد شهداست.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: موشک باران مواضع تروریستها از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسخ درخوری به حادثه تروریستی کرمان بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سنندج هم اظهار کرد: در ۲۸ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ استکبار جهانی، مقاومت مردم سنندج در پشت جبهه‌ها را هدف گرفت و ۲۲۰ نفر را شهید و ۱۲۳ نفر را مجروح کرد.

کریمی با بیان اینکه دست همین جنایتکاران، امروز هم در غزه جنایت آفرینی می‌کند، برگزاری یادواره شهدا را پیمانی برای صیانت از مرزهای جغرافیایی و میثاق با رهبر معظم انقلاب برشمرد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27018
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.