حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:

۹۰ هزار میلیارد ریال برای کمک به بازنشستگان دارای بیماری خاص اختصاص یافت

  • کد خبر : 14783
  • 11 مرداد 1402 - 14:47
۹۰ هزار میلیارد ریال برای کمک به بازنشستگان دارای بیماری خاص اختصاص یافت
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: امسال ۹۰ هزار میلیارد ریال برای کمک به بازنشستگان مبتلا به بیماری های خاص اختصاص یافته است و هر فرد می‌تواند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از بیمه استفاده کند.

نعمت الله ترکی روز چهارشنبه در آیین افتتاح خانه امید بازنشستگان کشوری سقز، بر اصلاح نظام بیمه‌ای تاکید و اظهار کرد: اولویت ما در کشور، تامین معیشت، حقوق و مستمری بازنشستگان است و تلاش می‌کنیم در این حوزه ضعف نداشته باشیم.

 

وی یادآور شد: از سال ۱۳۸۶ و در دولت وقت قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان مصوب شد تا براساس آن، نیازهای معیشتی بازنشستگان تامین شود ولی خوب اجرا نشد.

 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه ۹۰ هزار میلیارد ریال نیز برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافته است، ادامه داد: در دولت قبل قرار شده بود این بودجه از محل فروش سهام آلومینیم جنوب تامین شود که این اتفاق نیفتاد.

 

ترکی تاکید کرد: تلاش ما این است این بودجه را قبل از نیمه اول سال جاری به صورت فروش سهام در بورس یا خارج از بورس تامین کنیم.

 

وی از کمیسیون تلفیق مجلس خواست قانون همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان را مصوب کند و افزود: با توجه به اینکه نظام بیمه ای خوبی نداریم، تلاش ما این است سال آینده زیرساخت ها را برای واگذاری تمام امور بیمه‌ای به بیمه ملت واگذار کنیم.

 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: کار رتبه بندی ۶۳ هزار نفر در حال انجام است و پرداخت حق مناطق جنگی نیز در ۶ استان کشور تا قبل از شهریور نهایی می شود.

 

ترکی با اشاره به وجود معادن با ارزش در سقز، ادامه داد: قرار است کارگروهی برای ایجاد سرمایه گذاری از طریق سهام بازنسستگان در معادن تشکیل شود.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14783
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.