حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3
دیپلمات سابق کشور ایران:

موضع ایران درباره حفظ تمامیت ارضی تغییرناپذیر است

  • کد خبر : 34033
  • 11 اردیبهشت 1403 - 9:45
موضع ایران درباره حفظ تمامیت ارضی تغییرناپذیر است
دیپلمات سابق کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه از هیچ مذاکره‌ای فرار نکرده؛ اما مواضع ما درباره مذاکره و حفظ تمامیت ارضی تغییرناپذیر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، حسین سبحانی نیا، سفیر سابق کشورمان در مغرب،  در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه عملیات وعده سابق نخستین عملیاتی بود که از درون مرزهای کشور علیه سرزمین‌های اشغالی انجام شد، گفت: انجام این عملیات در اوج ناباوری قدرت‌های جهان در حالی رخ داد که ۱۰ کشور در تلاش برای مهار و رهگیری موشک‌ها و پهپادهای شلیک شده ایران بودند.

 وی با بیان اینکه این عملیات شکست رژیم صهیونیستی نبود بلکه شکست آمریکا و سیاست‌های مداخله‌جویانه آن در منطقه بود، تصریح کرد: گنبد آهنی و پدافند رژیم صهیونیستی که مدعی شکست‌ناپذیری آن بودند، در این عملیات شکست خورد و باعث شد حیثیت آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه از بین برود.

 نماینده ادوار مجلس تأکید کرد: نمایش اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی را تغییر داد و موجب شد علاوه بر آنکه کشورهای غربی به قدرت موشکی ایران اذعان کنند، نگاه کشورهای منطقه نیز به ایران تغییر کند.

 سبحانی نیا با اشاره به اینکه هم‌صدا با جریان رسانه‌ای صهیونیستی برخی جریانات رسانه‌ای در داخل نیز تلاش می‌کنند این عملیات را تضعیف کنند، ادامه داد: برخی به بهانه اینکه موشک‌ها بی‌هدف شلیک شدند و یا به هدف اصابت نکردند تلاش می‌کنند عملیات موشکی ایران را به حاشیه رانده و آن را کم‌اهمیت جلوه دهند.

 وی گفت: دراین‌بین برخی هم در تلاش هستند فضا را مناسب برای مذاکره با آمریکا مهیا دانسته و این‌گونه القا کنند که پیروزی اصلی مذاکره در شرایط به وجود آمده است.

 این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه روی سخن من با کسانی است که به دنبال مذاکره با آمریکا هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه از هیچ مذاکره‌ای فرار نکرده است، در برجام هم تا پایان پای میز مذاکره ماندیم؛ اما این آمریکا بود که از برجام خارج شد و اروپا هم به تعهداتش عمل نکرد.

 سبحانی نیا با اشاره به اینکه برای ایران زمان مذاکره موضوعیت ندارد، گفت: آنچه مسلم است موضع ایران هم درباره مذاکرات و هم درباره حفظ تمامیت ارضی تغییرناپذیر است و اگر کسی این تمامیت ارضی را تهدید کند در همان سطح پاسخ خواهیم داد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=34033
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.