• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
2
روایتی از حضور فرمانده سپاه کردستان در مدارس کم‌توان ذهنی؛

مدرسه‌ای که عشق و عاطفه تدریس را شیرین می‌کند

  • کد خبر : 34091
  • 12 اردیبهشت 1403 - 12:55
مدرسه‌ای که عشق و عاطفه تدریس را شیرین می‌کند
معلمین دلسوز در مدارس استثنایی باید علاوه بر تدریس، مراقب مشکلات جسمی و روحی بچه‌ها باشد و تلاش کند، بچه‌هایی که متأسفانه بیشترشان مشکلات جانبی زیادی دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، امروز روز معلم است، معلمانی که وقتی به زبان می‌آوریم یاد تلاش، صبر و فداکاری‌شان می‌افتیم. معلمانی که توصیه‌هایشان مادرانه است و تلاش‌هایشان صبورانه راه را به انسان می‌آموزد؛ اما اگر این دان آموزان کم‌توان ذهنی باشند شغل معلمی فراتر می‌رود و باید مادری کنی.

امروز به مناسبت ۱۲ اردیبهشت سردار امان‌الله گشتاسبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به مدرسه ابتدایی پسرانه استثنایی پارسال رفت تا از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گیرد.

بچه‌ها با لباس‌های زیبای رنگی و گل به دست در انتظار سردار بودند، خنده‌های شیرینشان و قهقهه‌های کودکانه‌شان صدای حیاط را پر از نشاط کرده بود.

در این هنگام بود که سردار وارد حیاط شد و بغل سردار پر از گل‌های رنگارنگی بود که با هر یک شاخه گل سردار بوسه‌ای بر سر این کودکان می‌زد.

خانم عزیزی مدیر این مدرسه در ابتدای مراسم این چنین سخنانش را آغاز کرد که؛ هیچ‌وقت از کار در مدارس استثنایی خسته نشده‌اند، چون باخدا معامله کرده‌اند.

جمله زیبایی گفت و ادامه داد: ۱۱۳ دانش‌آموز کم‌توان ذهنی و چندمعلولیتی همراه با ۲۹ نفر پرسنل در این مدرسه حضور دارند.

وی گفت: وقتی وارد مدرسه استثنایی شدم احساس کردم اینجا بچه‌هایی به ما نیاز دارند که از چشم جامعه دور مانده‌اند. در واقع همه می‌توانند برای بچه‌ها همه کاری بکنند؛ اما برای این بچه‌ها باید کار خاص و ویژه کرد. از آن طرف بچه‌های کم‌توان انگیزه و انرژی زیادی به ما می‌دهند که باعث می‌شود با علاقه بیشتری کار کنیم. این ارتباط به‌هیچ‌عنوان به شکل احساس ترحم نیست، بلکه احساس وابستگی متقابل به بچه‌هایی است که به ما نیاز دارند و ما هم به آن‌ها نیاز داریم.

این معلم باسابقه با اشاره به شرایط سخت زندگی که برخی از دانش‌آموزان استثنایی دارند، اظهار می‌کند: برخی از بچه‌ها با شرایط سختی به مدرسه آمده‌اند و یا مشکلات خانوادگی و مالی دارند؛ اما باید شرایطشان را درک کرد و یکی از خواسته‌های ما رفع کمبود وسایل نقلیه برای رفت و آمد این دانش‌آموزان است که نیاز به یک سرویس مدرسه داریم.

وی ادامه داد: یک معلم عادی سر کلاس درس با یک روش تدریس می‌کند، اما معلم استثنایی باید از روش‌های مختلف استفاده کند، باید هیجانات روحی بچه‌ها را دریافت کند، نگاه درست و عمیقی به آن‌ها داشته باشد، حتی صحبت‌کردن با بچه‌ها نیاز به حوصله و دقت دارد.

مفیدی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج ضمن تقدیر از حضور فرمانده سپاه کردستان در این مدرسه اظهار داشت: معلمان مدارس استثنایی رسالتی سنگین و مهم‌تر از معلمان مدارس عادی دارند؛ چراکه این معلمان با دانش‌آموزانی با نیازهای ویژه سروکار دارند.

وی گفت: درست است که معلمی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دشواری‌هایی دارد، اما درعین‌حال شیرین است و چون رضایت خداوند را در بردارد، این معلمان عاشقانه وظیفه خود را انجام می‌دهند.

عبدالله رشیدی‌پور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان در ادامه اظهار داشت: امروز شاهد پیشرفت‌های بسیار زیاد و ارزشمند هستیم که طی‌کردن این قله‌های سعادت را مدیون خون پاک شهدایی هستیم که امروز نام و یادشان را گرامی می‌داریم.

وی گفت: این انقلاب اسلامی یک روزی پرچم‌دار جهان اسلام خواهد شد؛ چراکه جهان استکبار هر کاری را برای ازپای‌درآوردن انقلاب اسلامی انجام داد اما نتوانست.

وی افزود: مقاومت، رهبری جریان دفاع از مسلمین را بر عهده دارد که نشئت‌گرفته از جمهوری اسلامی و خون شهداست که باید به خود ببالیم.

وی اضافه کرد: معلمین راه انبیا الهی را ادامه می‌دهند و امروز فرهنگیان این چنین مدارسی اجر بیشتر دارند چرا که صبر و حوصله بیشتری را می‌خواهد.

فرمانده سپاه کردستان در پایان این مراسم به تاز تمام معلمین و دانش‌آموزان این مدرسه تجلیل بعمل آورد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=34091
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.