حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
رئیس اداره ترویج دانش و فناوری سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد:

۸۰ کاروان ترویجی الگوی کشت کشاورزی عازم روستاهای کردستان شد

  • کد خبر : 19936
  • 02 آبان 1402 - 8:36
۸۰ کاروان ترویجی الگوی کشت کشاورزی عازم روستاهای کردستان شد
رئیس اداره ترویج دانش و فناوری سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۸۰ کاروان ترویجی الگوی کشت محصولات زراعی در روزهای یکم و دوم آبان عازم روستاهای استان شد.

مهدی فتحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، اظهار کرد: این کاروان‌ها همزمان با سراسر کشور در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری عازم روستاهای سنندج، بیجار، مریوان، کامیاران، سقز، دیواندره، بانه، قروه و سروآباد شد.

وی اضافه کرد: کاروان اعزامی به مریوان مواردی مانند کشت‌های جایگزین گندم و جو، بیمه محصولات کشاورزی، اصول صحیح نحوه کاشت و داشت کلزا و مزایای تناوب زراعی و کشت و توسعه گیاهان علوفه‌ای را ترویج می دهد.

رئیس اداره ترویج دانش و فناوری سازمان جهاد‌ کشاورزی کردستان ادامه داد: موضوع مطرح شده توسط این کاروان در شهرستان کامیاران هم الگوی کشت قراردادی، جهش تولید و بیمه کشاورزی و در شهرستان سقز هم کاشت، داشت و برداشت گل محمدی، ترویج کلزا، کشاورزی حفاظتی و مدیریت کشت گندم آبی است.

فتحی با بیان اینکه آشنایی کشاورزان با اصول کاشت، داشت و برداشت گلرنگ گیاهان دارویی، آشنایی با ارقام و رعایت تناوب در مزارع دیم، کشت گلرنگ و گیاهان دارویی هم در مزارع شهرستان بیجار آموزش داده شد، گفت: کشت مستقیم گیاهان علوفه‌ای از جمله نخودعلوفه ای، مبارزه با علف هرز ایساتیس و کاشت نخود انتظاری از موضوعات مطرح شده است.

وی بیان کرد: ۴۰ کاروان ترویجی روز گذشته به تعدادی از مزارع روستاهای استان برگزار شد و ۴۰ کاروان هم امروز عازم شد تا موارد مشخص شده براساس نیازهر منطقه را به کشاورزان اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=19936
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.