حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان:

۷۸ راس دام مبتلا به سل در کردستان شناسایی شد

  • کد خبر : 14825
  • 13 مرداد 1402 - 13:34
۷۸ راس دام مبتلا به سل در کردستان شناسایی شد
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: کارشناسان این اداره کل از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، ۷۸ راس دام مبتلا به سل گاوی را در استان شناسایی و حذف کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی کردستان، محمدطاهر پارسافر اظهار کرد: کارشناسان دامپزشکی در این مدت، به ۶۲ واحد دامداری مراجعه کرده و ۱۰ هزار و ۲۹۲ نوبت‌سر عملیات تست سل گاوی به صورت رایگان انجام دادند و در نهایت ۷۸ راس گاو رآکتور سلی شناسایی شد.

 

وی یادآور شد: گاوهای آلوده روانه کشتارگاه شده و اقدامات لازم به ویژه ضدعفونی، محدودیت در نقل و انتقال دام و رعایت ضوابط بهداشتی در کانون‌های آلوده به عمل آمد.

 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان افزود: در راستای کنترل و پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام، اقدامات لازم توسط دامپزشکی کردستان در ارتباط با بیماری سل بر اساس پروتکل سازمان دامپزشکی کشور و در زمانبندی مشخص در سطح گاوداری‌ها و برای دام‌های روستایی انجام می شود.

 

پارسافر ادامه داد: با توجه به عملکرد خوب استان در شناسایی دام‌های آلوده، از دقت، حساسیت و جدیت همکاران دامپزشکی کردستان در انجام تست سل و رعایت دقیق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی تقدیر شد.

 

وی شناسایی و حذف گاوهای آلوده، رعایت امنیت زیستی، ضدعفونی، رعایت ضوابط بهداشتی و حمل و نقل دام‌ها با مجوز بهداشتی دامپزشکی را از بهترین روش های کنترل و پیشگیری از بیماری سل دانست.

 

معاون سلامت دامپزشکی کردستان به مردم استان اطمینان خاطر داد که تمام گاوداری‌های استان تحت مراقبت و نظارت دامپزشکی هستند و حداقل ۲ بار در سال دام‌های آن‌ها تست و از نظر بیماری سل بررسی می‌شوند.

 

پارسافر از دامداران استان درخواست کرد از جابجایی و حمل و نقل دام بدون مجوز دامپزشکی خودداری و نسبت به بیمه کردن دام‌ها اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14825
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.