حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

۷۷ فیلم در نخستین جشنواره فیلم کوتاه و مستند زریبار اکران می‌شود

  • کد خبر : 13279
  • 15 تیر 1402 - 7:46
۷۷ فیلم در نخستین جشنواره فیلم کوتاه و مستند زریبار اکران می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: ۷۷فیلم مستند و داستانی کوتاه در نخستین جشنواره فیلم کوتاه و مستند زریبار شهر مریوان در فضای باز اکران می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، علی اصغر دریایی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در نخستین جشنواره فیلم کوتاه و مستند زریبار، ۷۷ فیلم، ۳۵ فیلم در بخش داستانی و ۳۸ فیلم در بخش مستند و چهار فیلم به صورت مهمان از اقلیم کردستان عراق از ۱۸ تا ۲۱ تیر در پارک شانوی شهر مریوان اکران می شود.

وی افزود: نخستین جشنواره فیلم کوتاه و مستند زریبار به صورت ملی و از استان‌های سراسر کشور آثار منتخبی از فیلم های مستند با حضور کارگردانان آنها اکران خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: فیلم‌های با محوریت موضوع آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و محیط زیست به دبیری فرید نیک خواه از هنرمندان عرصه سینما و فیلم های مستند و مدیر مسئول موسسه سینمایی نیما فیلم مریوان برگزار می شود.

وی ضمن دعوت از مردم شهر مریوان برای دیدن فیلم های این جشنواره گفت: به منظور بهره مندی مردم شهر مریوان امکانات اکران در فضای باز پاک شانو فراهم شده است که با استفاده از سیستم پخش فیلم سیار امکانات شرایط لازم برای تماشای جمعیت بیشتر وجود دارد.

دریایی افزود: یکی از رسانه‌های تاثیرگذار در عرصه کاهش آسیب‌های اجتماعی و آگاهسازی و آموزش شهروندان “رسانه فیلم به ویژه فیلم های کوتاه” است بر این اساس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تقویت و صیانت از فرهنگ عمومی سالم اقدام به برگزاری و طراحی جشنواره‌هایی در این راستا کرده است.

مراسم اختتامیه این جشنواره ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری مریوان برگزار می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13279
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.