حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3

۷۵ پروژه در حوزه زمین شناسی و ژئوفیزیک هوایی در استان کردستان اجرا شد

  • کد خبر : 28874
  • 26 بهمن 1402 - 7:50
۷۵ پروژه در حوزه زمین شناسی و ژئوفیزیک هوایی در استان کردستان اجرا شد
رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از اجرای ۷۵ پروژه مربوط به زمین شناسی و ژئوفیزیک هوایی در استان کردستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، علیرضا شهیدی در جریان سفر یک روزه خود به استان کردستان و در حاشیه بازدید از طرح های این سازما در سنندج، اظهار داشت: ۷۵ پروژه در سه لایه زمین شناسی ژئوشیمیایی و زمین شناسی اقتصادی مورد مطالعه قرار داده شد.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در راستای اجرای این طرح و ظرف سه سال ۲۵۰ هزار کیلومتر از مساحت کشور که دارای ظرفیت مواد معدنی است را زیرپوشش قرار می دهد.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور بیان کرد: ۲۱ هزار کیلومتر خطی برداشت های ژئوفیزیک هوایی برای اکتشاف ذخایر پنهان معدنی در این استان انجام شده که بیشتر این عملیات مربوط به منطقه دیواندره بوده است.

شهیدی یادآور شد: ۵۳ درصد مساحت کردستان که ظرفیت مواد معدنی را دارد شامل این طرح شده است و امید می رود تا نیمه نخست سال ۱۴۰۳ از اکتشافات انجام شده در طرح تحول رونمایی شود.

وی ادامه داد: مواد فلزی و غیرفلزی خوبی در استان کشف شده است که کارهای مطالعات تکمیلی آن ها در حال انجام است و سال آینده به تفصیل آن را ارائه می کنیم.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: بعد از کردستان طرح تحول در استان های آذربایجان غربی، قم، اصفهان و مرکزی آغاز شد و امسال هم در یزد آن را انجام می دهیم.

شهیدی اظهار داشت: سازمان زمین شناسی مطابق توافقنامه سه جانبه با ایمیدرو و وزات صمت وظیفه شناسایی و پی جویی و اکتشاف را دارد به عبارتی ما فقط اندیس ها را مشخص می کنیم و سپس نتایج را در اختیار معاونت معادن وزات صمت قرارمی دهیم.

وی افزود: به دنبال آن ایمیدرو یا شرکت های خصوصی اکتشافات عمومی یا تفصیلی را انجام می دهند و آنگاه پروانه بهره برداری دریافت کرده و در آن زمان مشخص می شود چه مقداری ذخیره ماده معدنی وجود دارد.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: ۷۵ پروژه زمین شناسی و اکتشافی در قالب طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی از خرداد سال ۱۴۰۱ تاکنون در استان کردستان به اجرا درآمده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=28874
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.