حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
رئیس اورژانس علوم پزشکی کردستان خبر داد:

۵۹ مأموریت موفق اورژانس هوایی برای نجات جان مصدومین

  • کد خبر : 32305
  • 21 فروردین 1403 - 10:39
۵۹ مأموریت موفق اورژانس هوایی برای نجات جان مصدومین
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی علوم پزشکی کردستان گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۹ مأموریت موفق اورژانس هوایی برای نجات جان مصدومین و بیماران در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور استان کردستان به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی کردستان، حسین جعفری اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۹ مأموریت موفق اورژانس هوایی برای نجات جان مصدومین و بیماران در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور استان کردستان به ثبت رسیده است.

وی به ارائه مقاصد شهرستانی مأموریت‌های مذکور در استان گفت: مأموریت‌های موفق ثبت شده مذکور شامل شهرستان مریوان با ۲۱ مأموریت (۳۵.۶٪) بیشترین سهم را داشته و به ترتیب شهرستان‌های سروآباد با ۱۳ مأموریت (۲۲٪)، سنندج با ۸ مأموریت (۱۳.۶٪)، کامیاران با ۸ مأموریت (۱۳.۶٪)، سقز با ۴ مأموریت (۶.۸٪)، دهگلان با ۲ مأموریت (۳.۳٪) و شهرستان‌های بیجار، دیواندره و قروه با ۱ مأموریت (هر کدام ۱.۷٪) در رده‌های بعدی قرار دارند.

 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه ابراز نمود: با این تعداد مأموریت‌های ا.رژانس هوایی دانشگاه در سال گذشته، ۵۷ بیمار به مراکز درمانی منتقل گردیده است که بیشتر سهم را حوادث ترافیکی با ۲۲ مورد (۳۸.۶٪) و سپس به ترتیب حوادث غیر ترافیکی با ۱۹ مورد (۳۳.۳٪)، مادران باردار با ۸ مورد (۱۴٪)، سکته‌های مغزی با ۳ مورد (۵.۳٪)، سایر موارد اورژانس با ۳ مورد (۵.۳٪) و بیماران قلبی با ۲ مورد (۳.۵٪) در رده‌های بعدی قرار دارند.

 جعفری ادامه داد: در مجموع این ۵۹ مأموریت موفق، ۳۳ مورد (۵۵.۹۴٪) مأموریت ثانویه یعنی انتقال بیمار از مراکز درمانی به مراکز درمانی پیشرفته‌تر و ۲۶ مورد (۴۴.۰۶٪) مأموریت اولیه یعنی انتقال بیمار از صحنه حادثه، کوهستان‌ها، محل‌های صعب‌العبور و جاده‌ها انجام‌گرفته است.

 وی با بیان اینکه از ابتدا تاکنون ۵۳۰ مأموریت اورژانس هوایی دانشگاه به ثبت رسیده است، خاطرنشان ساخت: خدمات اورژانس هوایی کاملاً به‌صورت رایگان انجام شده و هزینه‌ای از بیماران یا مصدومین گرفته نمی‌شود.

 شایان‌ذکر است در طرح تعطیلات نوروزی از تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴ الی ۱۴۰۲/۱/۱۳ اورژانس هوایی فعال بوده و ۴ مورد مأموریت موفق انجام‌گرفته است.انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=32305
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.