حدیث روز

  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

۵۰ درصد پرونده‌های هیات صلح امامزاده هاجر خاتون سنندج به صلح و سازش ختم شد

  • کد خبر : 15573
  • 30 مرداد 1402 - 12:24
۵۰ درصد پرونده‌های هیات صلح امامزاده هاجر خاتون سنندج به صلح و سازش ختم شد
معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان گفت: هیات صلح امامزاده هاجر خاتون در سنندج در دو ماه اخیر با ارجاع ۹۰ پرونده که قابلیت صلح و سازش دارند تقریبا ۵۰ درصد آن به صلح و سازش و حل اختلاف منجر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اهداف برنامه‌های ستاد صبر را تشریح و اظهار کرد: با توجه به شیوه نامه ستاد صبر در جهت ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه، وحل و فصل اختلافات بصورت کدخدا منشی از افراد و اشخاص، معتمد، ریش سفید، بزرگان، بازنشستگان، ماموستایان و حقوقدانان در مساجد، محلات، بقاع متبرکه و… هیات‌های صلح تشکیل و راه اندازی شده است.

وی افزود: یکی از این هیات‌ها، هیات صلح امامزاده هاجر خاتون در سنندج است که طی دو ماه اخیر در این هیات با ارجاع نود پرونده که قابلیت صلح و سازش دارند تقریبا ۵۰ درصد آن به صلح و سازش و حل اختلاف منجر شده و ضروری است نسبت به توسعه و تجهیز این مکان‌های مهم و مقدس اقدام شود و این میسر نیست مگر اینکه ادارات، ونهاد‌ها همکاری دوسویه‌ای در این خصوص داشته باشند.

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز با استقبال از اهداف ستاد صبر استان، اظهار کرد: این ستاد نهادی مردمی بوده و بصورت خیر خواهانه در امر صلح و سازش فعالیت می‌کند.

وی افزود: اداره اوقاف و امور خیریه استان نیز از اقدامات صلح یاران استقبال می‌کند و همکاری لازم در جهت تکمیل و تجهیز اماکن متبرکه و بقاع بعمل خواهد اورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان تاکید کرد: با توجه به جایگاه و موقعیت امامزاده هاجره خاتون در سنندج می‌توان از ظرفیت‌های بیشتری در این مکان نظیر مشاوره‌های خانواده، ازدواج، طلاق، مذهبی و… استفاده کرد.

در پایان این نشست ابلاغ صلحیار افتخاری توسط معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان به مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان تقدیم شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15573
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.