حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
رئیس‌کل دادگستری کردستان:

۴۸ درصد از اراضی کشاورزی کردستان تثبیت مالکیت شد

  • کد خبر : 31413
  • 12 فروردین 1403 - 16:40
۴۸ درصد از اراضی کشاورزی کردستان تثبیت مالکیت شد
رئیس‌کل دادگستری کردستان گفت: تاکنون ۴۳۶ هزار و ۶۲۶ هکتار معادل ۴۸ درصد از اراضی کشاورزی استان تثبیت و منجر به صدور سند مالکیت شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از روابط‌عمومی دادگستری کردستان، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی روز یکشنبه اظهار کرد: سال گذشته برای ۹ هزار و ۸۶۰ قطعه از اراضی کشاورزی استان سند مالکیت صادر شد.

 وی با اشاره به تعویض و تبدیل هشت هزار و ۵۳۵ فقره سند دفترچه‌ای به سند تک‌برگ حد نگار، افزود: سال قبل، ۱۲ قرارداد با رویکرد صدور اسناد مفروزی برای اراضی زراعی و کشاورزی با شرکت‌های مشاور در سطح استان منعقد شد که هفت قرارداد آن مربوط به مناطق فاقد نقشه قطعاتی مفروزی و پنج قرارداد هم مربوط به مناطق دارای نقشه قطعاتی مفروزی اراضی است.

 رئیس‌کل دادگستری کردستان اضافه کرد: در بحث مناطق حاشیه‌نشین و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و بافت مسکونی روستایی نیز قرارداد تهیه نقشه مناطق حاشیه‌نشین به میزان ۱۰۰ هکتار و قرارداد تهیه و جانمایی نقشه این شهرها و بافت مسکونی روستایی به میزان هزار و ۵۰ هکتار و قرارداد تکمیل، به‌روزرسانی، تهیه و جانمایی نقشه مناطق شهری و حومه به میزان ۲۰۰ هکتار با شرکت‌های مشاور منعقد و محقق شده و نقشه‌های مربوطه در مرحله اخذ تأییدیه از سازمان نقشه‌برداری کشور هستند.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: قرارداد تهیه و جانمایی نقشه سایر دستگاه‌ها به میزان ۲ هزار قطعه برای تهیه نقشه املاک و اراضی دستگاه‌های اجرایی با شرکت مشاور منعقد شده که بیش از ۹۸ درصد قرارداد تحقق‌یافته و در مرحله تثبیت و صدور سند است.

وی یادآور شد: در راستای پاسخ استعلامات الکترونیک در سال جاری تا کنون تعداد ۳۲ هزار و ۴۱۰ فقره استعلام الکترونیکی به ادارات ثبت سطح استان دریافت شده که میزان ۳۱ هزار و ۷۵۶ مورد معادل ۹۸ درصد آن‌ها در بازه زمانی تعیین شده ۲ روز ارسال پاسخ شده است.

رئیس‌کل دادگستری کردستان اظهار کرد: در راستای ثبت خلاصه معاملات الکترونیکی در سال جاری تا کنون تعداد ۳۸ هزار و ۹۴۵ فقره خلاصه معامله الکترونیکی ادارات ثبت سطح استان دریافت شده که میزان ۲۸ هزار و ۸۰۰ فقره معادل ۹۹.۵ درصد آن‌ها در بازه زمانی تعیین شده ثبت دستگاه شده‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: در راستای تبدیل اسناد مالکیت تک‌برگ به تک‌برگ در سال جاری تا کنون تعداد ۳۸ هزار و ۱۳۵ فقره سند تک‌برگ حد نگار تعویض و چاپ و صدور مجدد شده‌اند، ضمن اینکه هشت هزار ۵۳۵ فقره سند دفترچه‌ای تعویض و تبدیل به سند تک‌برگ حد نگار شد.

وی ادامه داد: در راستای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی در سال جاری ۱۶ هزار و ۱۷۶ رأی برای همین تعداد پرونده (۱۱ هزار و ۱۶۰ فقره رأی مثبت و ۴ هزار و ۲۵۲ فقره رأی منفی و ۷۵۵ فقره رأی مثبت بدون جلب نظر کارشناس) در هیئت‌های موضوع قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی ساختمان‌های فاقد سند رسمی مستقر در واحدهای ثبتی تابعه صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۹۵۳۴ رأی) ۶۹ درصد رشد داشته است.

رئیس‌کل دادگستری کردستان افزود: در بحث قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در سال جاری تاکنون و با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان برای تعداد سه هزار و ۴۴۴ فقره از املاک و خانه‌های روستایی و تعداد ۳۷۷ فقره از املاک شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت سند مالکیت حد نگار ثبت و صادر شده است.

 حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: تاکنون تعداد ۷۲ هزار و ۴۰۰ فقره سند مالکیت حد نگار اعم از تک‌برگ به تک‌برگ، دفترچه به تک‌برگ در اجرای قانون ساماندهی و قانون تعیین تکلیف در ادارات ثبت‌اسناد تابعه استان ثبت و صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=31413
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.