حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان:

۴۵۱ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کردستانی پرداخت شد

  • کد خبر : 2827
  • 24 آبان 1401 - 9:52
۴۵۱ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کردستانی پرداخت شد
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: از اول امسال تاکنون ۴۵۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، فرشید جهان‌بین در این باره اظهار داشت: این میزان تسهیلات در قالب پنج هزار و ۷۱۵ فقره بوده و به منظور ایجاد اشتغال برای هفت هزار و ۳۲۶ نفر پرداخت شده است، ضمن اینکه در سال جاری هشت هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال به اشتغال در کمیته امداد استان تخصیص یافته است.

وی افزود: این اعتبارات به منظور آموزش، پرداخت تسهیلات، پایدارسازی مشاغل، حمایت از کارفرمایان و مشاغل برتر با برگزاری نمایشگاه و فروشگاه تخصیص داده شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: اولویت ایجاد اشتغال در کمیته امداد امام خمینی(ره)، زنان بویژه زنان سرپرست خانوار با اولویت حاشیه شهرها و روستاها با اجرای طرح های مشاغل خانگی و صنایع دستی است.

وی اظهار داشت: در راستای حمایت از زنان سرپرست خانواری که در ارائه ضمانت بانکی مشکل دارند، علاوه بر بهره‌گیری از ظرفیت صندوق ضمانت تسهیلات، به مشاغل بدون نیاز به تسهیلات روی آورده‌ایم.

جهان بین در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح اشتغال فقط بخشی از فرآیند اشتغال است و پس از آن نیز اقدامات ویژه ای در راستای پایدارسازی مشاغل انجام می‌شود، افزود: علاوه بر ایجاد پوشش بیمه‌ای عمر مانده بدهکار و بیمه تامین اجتماعی، بازدید مستمر و دوره‌ای به مدت پنج سال توسط کارشناسان فنی اشتغال انجام می‌شود و در صورت بروز مشکلات احتمالی، از مددجویان دست‌گیری شده و راه حل‌هایی برای احیای طرح ارائه می‌شود.

به گفته وی برای متقاضیان اشتغالی که در راستای ایجاد اشتغالزایی، نیازمند ارتقای دانش و مهارت هستند، دوره‌های فنی و حرفه‌ای برای سه‌هزار و ۹۱۸ نفر برگزار شده است.

هم اکنون ۱۶۵ هزار نفر از جمعیت استان کردستان در قالب ۷۵ هزار خانوار زیرپوشش نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که ۱۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=2827
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.