حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3
میزگرد؛

مرگ دموکراسی در آمریکای مدعی

  • کد خبر : 34247
  • 16 اردیبهشت 1403 - 7:09
مرگ دموکراسی در آمریکای مدعی
هر روزی که بر ادامه اعتراضات دانشجویی دانشگاه‌های آمریکا افزوده می‌شود، شدت و میزان خشونت پلیس آمریکا در برخورد با این قشر علمی افزایش‌یافته و می‌توان به‌جرئت گفت، دموکراسی دیگر در این کشور مدعی آزادی بیان و مردم‌سالاری پایان یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، میزگرد ویژه بررسی حوادث دانشجویان آمریکا و سرکوب شدید اعتراضات مسالمت‌آمیز قشر روشن‌فکر و فرهنگی توسط پلیس امنیتی بزرگ‌ترین مدعی آزادی بیان و حقوق بشر در جهان، با تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های شهر بیجار برگزار شد.

وضعیت دموکراسی و آزادی در آمریکا 

عرفان شرافتی رشته حقوق دانشگاه بیجار گفت: در طول قرن‌ها آمریکا و کشورهای استکباری و مزدور، با همراهی و مهندسی غول‌های رسانه‌ای به‌گونه‌ای رفتار کردند که حتی مردم و جامعه خودشان هم این دروغ بزرگ آزادی بیان و حقوق بشر را باورداشتن و به‌گونه‌ای به کشورهای مسلمان از جمله ایران نگاه می‌کردند.

وی افزود: به نظر من، قشر دانشجو بر اساس آنچه که از نام آن برمی‌آید، بدون تحقیق و جستجو هیچگاه نمی‌تواند در برابر موضوعی قد علم کند و پرچم اعتراضی به دست گیرد؛ رفتار دوگانه دولت‌های آمریکایی در برخورد با مخالفان خود، به‌قدری شدید و سرکوب‌کننده است که از کلمه دموکراسی و آزادی بیان تنها یک پوسته نازک برجامانده بود که آن‌هم آتش گرفت.

شرافتی توضیح داد: اینک که دانشجویان آمریکایی باتوجه‌به عواقبی که توسط دولت مزدور آمریکا در انتظار آنها است، به میدان آمده‌اند و از ملتی مظلوم مثل غزه، حمایت می‌کنند، باید گفت که نسل جدید آمریکا برای آزادی بیان و مبارزه بافکر حاکم بر این کشور، حاضر است، جان دهد.

نقش رسانه‌ها در آگاهی‌سازی جامعه آمریکا

مهدی کاکاخانپور رشته حقوق در این میزگرد، عنوان کرد: باید قبل از پاسخ به این سؤال گفت، در زندگی امروزه و افزایش حضور نسل نوجوان و جوان در فضای مجازی، می‌توان آنچه را که واقعیت ندارد را بگونه‌ایی نمایش داد که وارونه به جامعه منتقل شود و با تسخیری که این فضا بر روح و تفکر افراد دارد، نمی‌توان تصور کرد که مخاطب بتواند بدون سواد رسانه‌ای، حق و باطل را از هم جدا کند.

وی گفت: در پاسخ به این موضوع که طرح شد باید چنین تحلیل کرد که در کشوری که از یک سطح بالایی در فنّاوری و قدرت و پشتوانه رسانه‌ای برخوردار است، به‌راحتی اجازه ندهد که آزادی اطلاعات در اختیار ملتش قرار گیرد و این نسل جوان با فکری که هنوز باز است، بخواهد تفکر کند و سپس اقدامی یا عکس‌العملی از خود نشان دهد.

کاکاخانپور توضیح داد: یکی از بهترین موضوعاتی که باید به آن توجه شود، این است که با طولانی‌شدن تجاوز، نسل‌کشی و کشتار مردم بی‌دفاع صهیونیست‌ها در نوار غزه، از تور سانسور اطلاعات و اخبار بیرون‌زده خواهد شد و نسل دانشجو در برابر این اخباری که دیر هم به آنها رسیده، واکنش نشان می‌دهند.

نقض حقوق بشر و رعایت آزادی بیان 

حسین رمضانی دانشجوی کارشناسی‌ارشد مخاطرات محیطی گفت: آنچه که مسلم است رفتار دوگانه دولت‌های آمریکایی در قبال کشورهای دیگر است، وقتی در کشور ایران با ایجاد یک آشوب و اغتشاش، رئیس‌جمهور آمریکا با پخش سراسری و مستقیم از وضعیت برخی از شهرهای ایران، از آشوبگران رسماً حمایت می‌کند و با طرح در شورای امنیت، جمهوری اسلامی ایران را محکوم به نقض حقوق بشر می‌کنند.

وی افزود: وقتی حمایت‌های آمریکا را از ناامنی در ایران می‌بینیم، برخی از ساده‌لوحان باور می‌کنند که چنین مزدورانی عاشق ملت ایران هستند، ولی وقتی حرف از تأمین داروی بیماران پروانه‌ای می‌شود، می‌بینیم که همین آمریکای جنایت‌کار، با اعمال تحریم دارویی، مرگ کودکان ایرانی را برای خود افتخار می‌داند.

رمضانی گفت: ساده‌انگاری است که نسل دانشجوی آمریکا انتظار داشته باشند که دولتشان به اعتراض آنها روی خوش‌نشان دهد، ما سال‌هاست فریاد مرگ بر آمریکا را با همین شناخت از خوی وحشی‌گری دولتمردان آمریکایی سر می‌دهیم، وقتی ماهیت اصلی و درون خونخواری آمریکا تازه برای مردمانش و بخصوص نسل آینده‌سازش رو شده است، می‌توان امیدوار بود که شاید فردای روشنی در انتظار تغییری اساسی در این کشور بود.

باتوجه‌به موضوعات طرح شده توسط دانشجویان بیجاری، باید به این نکته مهم باز توجه شد که آمریکا با پرورش و ایجاد گروهک‌های تروریستی مثل داعش، همواره به دنبال کشتار و نسل کسی ملت‌هایی بوده که ذات استکباری آمریکا را شناخته و برای ظلم‌ستیزی در جهان، پرچم آزادی بیان و حقوق بشر را در دست گرفته است.

نکته دیگر را می‌توان چنین تفسیر کرد که وقتی رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران اقدام وعده صادق را برای صهیونیست‌ها و حامیان آمریکایی آن “پشیمان” کننده عنوان می‌کنند، معنای آن را در اعتراضات دانشجویی آمریکا و قطع روابط کشورهای جهان با این غده سرطانی می‌توان دید.

باید دید در روزهای آینده وضعیت اعتراضات دانشجویی آمریکا چه مسیری را طی خواهد کرد، بدون شک این جنبش دانشجویی به رهبری نیازی دارد که هدف گم نشود و بتواند به خواسته به حق خود برسد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=34247
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.