حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3
تعریض بلوار فرهنگ و ادب بلبان‌آباد؛

این رویا به واقعیت تبدیل می‌شود؟

  • کد خبر : 34237
  • 16 اردیبهشت 1403 - 6:48
این رویا به واقعیت تبدیل می‌شود؟
تعریض بلوار فرهنگ و ادب بلبان‌آباد پس از افتتاح و کلنگ‌زنی، تنها زخمی‌شدن پروژه برای شهر را به یادگار گذاشت و عملاً یک درصد پیشرفت فیزیکی نداشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، هم‌زمان با هفتمین روز از هفته دولت، آئین کلنگ‌زنی طرح تعریض بلوار فرهنگ و ادب شهر بلبان آباد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، فرماندار شهرستان، امام‌جمعه، نماینده مردم شهرستان‌های دهگلان و قروه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولان ادارات دهگلان با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال برگزار شد.

 

صابر محمدی، ساکن شهر بلبان‌آباد در گفتگو با خبرنگار کردتودی عنوان داشت: این پروژه قرار بود چهارماهه تحویل داده شود، اما در حال حاضر ۸ ماه از وعده چهارماهه هم گذشته و همان‌طور که مشاهده می‌کنید، اتفاق خاصی نیفتاده است.

کامبیز محمدی، دیگر شهروند ساکن بلبان‌آباد، بیان کرد: انگار در این شهر نه شهردار وجود دارد، نه بخشدار و نه مسئولی که این وضعیت را ببیند و برای رفع آن به فکر راه‌حلی باشد، ما مردم بلبان‌آباد هم همچون شهر دهگلان و سایر بخش‌های دیگر حق داریم زندگی کنیم، همین مسئله تعریض بلواری که به یک کیلومتر هم نمی‌رسد، چرا باید پروژه‌ای که وعدهٔ ۴ماهه داده شده، ۸ ماه به تأخیر بیفتد و هیچ اقدام مؤثری بر روی آن صورت نگیرد؟!

عبید محمدی، شهردار بلبان‌آباد اذعان داشت: باتوجه‌به اینکه پروژه تعریض بلوار فرهنگ و ادب، جزو پروژه‌های عمده عمرانی سال ۱۴۰۲ بوده است، طول پروژه ۸۰۰ متر و با تعریض ۳ متر انجام خواهد گرفت.

محمدی در ادامه اضافه کرد: پیمانکار این پروژه از تاریخ کلنگ‌زنی آن که در شهریورماه سال گذشته انجام شد، متأسفانه به دلیل اینکه پروژه در اواخر فصل عمرانی قرار گرفت، پروژه ناتمام ماند و تقریباً پروژه خوابید و در ادامه نیز با شروع فصل زمستان و سرما، پروژه عملاً متوقف و به سال جدید موکول گردید، در اوایل سال ۱۴۰۳ برای معرفی پیمانکار جدید در جهت مدیریت پروژه اقدام کرده‌ایم.

محمدی شهردار بلبان‌آباد در ادامه یادآور شد: از مسافت ۸۰۰ متری، پروژه بلوار فرهنگ و ادب، حدود ۵۸۰ متر آن زیرسازی و جدول‌گذاری شده و آماده آسفالت‌ریزی است، ۱۷۰ متر باقیمانده را نیز سعی داریم تا پایان فصل بهار، زیرسازی و آماده آسفالت کنیم.

وی اظهار داشت: نهایتاً تا سه هفته آینده پیمانکار جدید پروژه معرفی و کار خود را آغاز خواهد کرد و سعی بر آن داریم تا قبل از پایان فصل تابستان و در مردادماه سال جاری پروژه تعریض بلوار فرهنگ و ادب را به اتمام برسانیم.

بلبان‌آباد، در میان شهر و روستا بودنش دست‌وپا می‌زند

زاهد روشنی، بخشدار بلبان‌آباد با عنوان مشکلاتی که عمدتاً مربوط به مشکلات شهری بوده، سیمای بلبان آباد را پس از گذشت بیش از یک دهه از ورود آن به عرصه شهرنشینی کاملاً روستایی بیان کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولین و اختصاص بودجه مناسب برای سامان‌دادن به این وضعیت شد،

روشنی در ادامه گفت: به اعتقاد من، آسیبی که شهرهایی به نسبت کوچک را مورد تهدید قرار می‌دهد یقین مسئولین به این نکته است که شهرهای کوچک به سرمایه‌گذاری زیادی نیازی ندارند و این تفکر در میان مسئولین یک تهدید و ایجادکننده آسیب خواهد بود که باید مورد بازنگری قرار گیرد.

بخشدار بلبان‌آباد با اشاره به تعریض بلوار فرهنگ و ادب خاطرنشان ساخت: طی مکاتباتی که مسئولان استانی و شهرستانی در مورد این موضوع شد، با جدیت پیگیر این موضوع هستیم و اگر در ظرف چند هفته آینده پیمانکار جدید پروژه جهت اتمام معرفی نشود، از طریق‌های دیگر و به‌صورت قانونی اقدام خواهیم کرد.

نکته پایانی؛

باتوجه‌به اینکه بلبان‌آباد در مسیر پرتردد، دهگلان به موچش و کامیاران قرار گرفته است، لذا باید مسئولان در زمینه‌های حمل‌ونقل و همچنین طرح‌های عمرانی در مسیر بسیار سریع و دقت کافی را به کار برند، پروژه‌های این چنین حساسی که در مسیر و شاهراه قرار دارند، نباید با تأخیرهایی طولانی آماده شوند، زیرا در این میان امنیت جانی ساکنان و همچنین رانندگان وسایل نقلیه بسیار مهم و جدی است، می‌طلبد که مسئولان شهرستانی و بخش بلبان‌آباد در ارتباط با این پروژه که در مسیر و بستر حادثه نیز است تلاش و همت به خرج دهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=34237
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.