حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3
یادداشت؛

 ماما، فرشته‌ای که با دستانش عشق می‌آفریند

  • کد خبر : 34271
  • 16 اردیبهشت 1403 - 8:39
 ماما، فرشته‌ای که با دستانش عشق می‌آفریند
ماما واژه‌ای که در عمق آن یک جهان عشق و زیبایی پنهان شده است، کسی که یک انسان را از زمان پیدایش تا به‌دنیاآمدن پابه‌پای مادر همراهی می‌کند و یک زندگی جدید در دنیا رقم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، تولد، مهم‌ترین لحظه زندگی و قدیمی‌ترین تجربه بشری است و در میان مشاغل، مامایی یکی از قدیمی‌ترین مشاغل است، ماما، هم قدم لحظه‌هایی است پرالتهاب که پایان خوشش بر همه تجربه‌های شیرین یک مادر در طول عمرش برتری دارد، همراه ثانیه‌هایی است که با درد مادر درد می‌کشد و با خنده‌هایش هیجان آمدن مسافری کوچک را در دل می‌پروراند.

واژه‌ای که در عمق آن یک جهان عشق و زیبایی پنهان شده است، کسی که یک انسان را از زمان پیدایش تا به‌دنیاآمدن پابه‌پای مادر همراهی می‌کند و یک زندگی جدید در دنیا رقم می‌خورد، یک موجود با تمام زیبایی و معصومیتش در دستان پر مهر با عشق و نگاه زیبای ماما وارد جهان هستی می‌شود.

او انسان را به دریچه جدیدی وارد کرده و مژده شادی را به همه کسانی که ماه‌هاست منتظر آمدنش هست هدیه می‌دهد، تمام امید مادر با نگرانی‌هایی که در طول دوران بارداری تحمل می‌کند به نیروی بهشتی ماما بستگی دارد، بی‌تردید خداوند نیرویی الهی را در وجودشان نهاده و عشقی الهی برای به‌دنیاآوردن پاک‌ترین موجود خدا که خوشحالی و شور را هدیه می‌دهد.

ماما، یک نور را برای مادر به ارمغان می‌آورد و دریچه جدیدی را به روی او باز می‌کند، کارش یکی از بزرگ‌ترین کارهای جهان هستی است، چرا که مخلوق خدا را با وجود خطراتش به دنیا آورده و او را در آغوش مادرش جای می‌دهد، این کار عشق می‌خواهد و عشق می‌آفریند، تمام آرامش همان جایی خلاصه می‌شود که گریه نوزاد و اشک شوق مادر را نظاره می‌کنی که با هیچ کلامی قابل‌توصیف نیست.

یکی از رشته‌های مهم زیر مجموعه علوم پزشکی و پیراپزشکی در وزارت بهداشت، رشته مامایی است که صرفاً داوطلبان خانم با شرکت در کنکور سراسری رشته علوم‌تجربی می‌توانند آن را انتخاب کنند، این رشته را نباید با زنان و زایمان اشتباه گرفت، رشته زنان و زایمان یک‌رشته تخصصی پزشکی بوده که پس از گذراندن دوره ۷ساله پزشکی عمومی و شرکت در آزمون تخصص و در صورت قبولی می‌توان در آن تحصیل کرد، درحالی‌که رشته مامایی رشته‌ای در مقطع کارشناسی می‌باشد و تفاوت‌های بسیاری با رشته زنان و زایمان دارد.

مامایی از شغل‌های بسیار مهم در جوامع سراسر دنیا محسوب می‌شود، وی مؤظف است که قبل از زایمان، هنگام زایمان و پس از تولد نوزادان به مادر کمک کند، بنابراین باید صبر و حوصله و توانایی کافی را برای انجام این کار مهم و حساس داشته باشد.

سال جاری، روز جهانی ماما متقارن با هفته سلامت و با شعار «سلامتی برای همه با پزشکی خانواده» شده است، ماما نیز یکی از اعضای تیم سلامت پزشک خانواده بوده که در کنار پزشکان این طرح به اجرای سلسله مراقبت‌های مداوم و جامع بهداشتی جهت دختران، مادران و زنان جامعه ایفای نقش می‌کند.

 

یادداشت از مژگان غلامی

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=34271
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.