حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
7

۳۸۰ اتاق بهداشت در مدارس کردستان راه‌اندازی شد

  • کد خبر : 2202
  • 04 آبان 1401 - 8:57
۳۸۰ اتاق بهداشت در مدارس کردستان راه‌اندازی شد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: ۳۸۰ اتاق بهداشت در راستای ارتقای سلامت جسمانی دانش آموزان در مدارس استان راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، lفشین خوشگوار در این باره اظهار داشت: موضوع ایجاد اتاق بهداشت مدارس یکی از موارد مهمی است که معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برای فعالیت و استقرار مراقبین سلامت بر آن تاکید داشته است.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته ۳۱۸ مدرسه استان به اتاق بهداشت مجهز شد گفت: در سال تحصیلی جاری نیز ۶۲ اتاق بهداشت دیگر در مدارس ایجاد شد و بنا داریم تا پایان سال جاری ۲۰۰ باب جدید با تجهیز امکانات راه‌اندازی کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان  افزود: با راه‌اندازی اتاق بهداشت در مدارس، فعالیت‌ها و برنامه‌های این بخش از انسجام و سازماندهی مناسب‌تری برخوردار شده و مراقبین سلامت بهتر می‌توانند خدمات بهداشتی و آموزشی خود را به دانش آموزان ارائه دهند.

وی با بیان اینکه اتاق بهداشت در مدارس پرجمعیت و همچنین مدارسی که مراقب سلامت دارند راه‌اندازی می شود ابراز امیدواری کرد که سایر بخش‌ها و دستگاه‌های مرتبط با موضوع، برای افزایش تعداد اتاق‌های بهداشت در سطح مدارس، آموزش و پرورش را یاری کنند.

خوشگوار در ادامه با بیان اینکه برای معاونت تربیت بدنی و سلامت ۴۹ برنامه تعریف شده که ۱۵ برنامه آن مربوط به حوزه سلامت است، گفت: از کارشناسان شهرستان‌ها و مناطق انتظار می رود با برنامه محوری، هدفمند حرکت کردن و ایجاد گفتمان مشترک و طرح موضوع در شورای اداری به تحقق برنامه‌ها کمک کنند.

بازگشایی مجدد بوفه مدارس

وی در ادامه به بازگشایی مجدد بوفه مدارس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ابلاغ مجوز بازگشایی مجدد بوفه مدارس صادر شده و یک اتفاق مهم در این زمینه صورت گرفته و آن هم رفع تولیت چندگانه بوفه مدارس است و تولیت آن برعهده معاونت تربیت بدنی و سلامت گذاشته شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان افزود: پنج استان در سطح کشور مامور تدوین شیوه نامه بوفه مدارس انتخاب شده اند که در کردستان به عنوان یکی از این استان‌ها جلساتی برگزار شده و بزودی شیوه نامه آن اعلام و ابلاغ می شود.

وی همچنین به طرح باغ (بسته امنیت غذایی دانش آموزان) به عنوان یکی دیگر از طرح‌های مهم این معاونت اشاره کرد و گفت: این طرح قرار است در قالب یک لقمه سالم به دانش آموزان اجرا شود که پایلوت آن در پنج استان کشور برگزار شده و امیدواریم بزودی هم در دیگر استان ها از جمله کردستان اجرایی شود.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=2202
  • ارسال توسط : m j

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.