حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

۳۴ هزار نفر از جامعه هدف کردستان بیسواد مطلق است

  • کد خبر : 25554
  • 02 دی 1402 - 13:40
۳۴ هزار نفر از جامعه هدف کردستان بیسواد مطلق است
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: در حال حاضر و براساس برآوردهای انجام شده ۳۴ هزار نفر از جامعه هدف یعنی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال استان بیسواد مطلق هستند و باید زیرپوشش قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش، گلبهار خسروی به مناسبت هفته سوادآموزی در سنندج اظهار کرد: در سال جاری ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر حجم به ما ابلاغ شده که پنج‌ هزار و ۳۰۰ نفر برای دوره سوادآموزی، چهار هزار و ۵۰۰ نفر برای دوره انتقال و چهار هزار نفر نیز برای دوره تحکیم است.

وی افزود: این سهمیه و حجم ابلاغی براساس تعداد بیسوادان، باقی مانده، در بین شهرستان‌ها و مناطق استان توزیع شده است و باید در سال جاری زیرپوشش برود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: کلاس‌گذاری ما از شهریور آغاز و تاپایان آذر ادامه داشت که فرآیند آن در کل کشور با مشکلاتی مواجه بود و کند پیش می رفت؛ براین اساس مهلت کلاس گذاری تا ۲۹ دی ماه تمدید شده است.

وی به موانع و مشکلات پیش روی سوادآموزی استان اشاره کرد و گفت: عدم دسترسی کامل به آمار اسمی و مکانی افراد بیسواد و کم بیسواد، پراکندگی بیسوادان باقیمانده و مشکل در شناسایی، جذب و آموزش و نگهداشت افراد بیسواد و تقاضا محور نبودن سوادآموزی از جمله این مشکلات است.

خسروی عدم رغبت و انگیزه کافی سوادآموزان برای یادگیری، ثبت نام و شرکت در کلاس و مخالفت اعضای خانواده‌ها با حضور افراد بیسواد در کلاس‌ها، حضور کم رنگ سوادآموزان در کلاس‌های درس و غیبت‌های مکرر و تغییر روش‌های آموزش به شیوه تلفیقی را از دیگر مشکلات پیش روی سوادآموزان در استان اعلام کرد.

وی یادآور شد: از رسانه ها انتظار می رود در زمینه ترویج اهمیت، جایگاه و ضرورت سواد پایه، آشنایی جامه هدف با مهارت های مختلف و ایجاد زمینه و ترغیب و تشویق افراد بیسواد و کم سواد برای شرکت در کلاس‌های سوادآموزی ما را یاری دهند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان همچنین به ارائه آماری مقایسه ای از وضعیت کنونی سواد استان با سال های قبل از پیروزی انقلاب پرداخت.

از اول تا هفتم دی ماه با عنوان هفته سوادآموزی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=25554
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.