حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
4
وزیر راه و شهرسازی:

۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه راهسازی در استان کردستان تعریف شده است

  • کد خبر : 21068
  • 12 آبان 1402 - 18:22
۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه راهسازی در استان کردستان تعریف شده است
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 1100 میلیارد تومان پروژه راهداری در استان کردستان به بهره‌برداری رسید، گفت: در این دولت 330 کیلومتر راه روستایی در استان کردستان به اتمام رسیده که کار بزرگی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، مهرداد بذرپاش عصر امروز در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی استان کردستان که در مجتمع فجر سنندج و با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه پروژه راه‌آهن همدان ـ سنندج کشور را تبدیل به کریدور شرقی غربی کرده و کل کشور از این ظرفیت ترانزیتی بهره‌مند خواهند بود، اظهارداشت: کردستان سرزمین فرصت‌های ترانزیتی و لجستیکی است و امروز نیز فرودگاه سقز افتتاح شد که هفته‌ای یک‌‌بار در این فرودگاه پرواز انجام‌ می‌شود‌.

وی به عدم اعتماد مردم برای افتتاح فرودگاه سقز اشاره نمود و گفت: مردم سال‌های سال منتظر افتتاح فرودگاه سقز بودند و دیگر اصلا اعتماد به افتتاح این فرودگاه نداشتند.

وی با بیان اینکه ۳۲۰ کیلومتر از کریدور جاده‌ای شمال جنوب در استان کردستان واقع شده است، بیان داشت: حدود ۸۰ کیلومتر از این مسیر باقی مانده است که در حال اجرا می‌باشد و تا پایان دولت به شبکه ترافیکی خواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه ۸۰ کیلومتر دیگر از این مسیر نیز در دست مطالعه قرار دارد، از اختصاص ۱۲۰۰میلیارد تومان اعتبار برای کریدور شمال-جنوب خبر داد و افزود: از رئیس‌جمهور انتظار می‌رود که این‌ میزان اعتبار افزایش یابد چرا که اجرای این طرح باعث کاهش تصادقات خواهد شد و امیدواریم تا پایان دولت ۱۶۰ کیلومتر را به اتمام برسانیم.

 

بذرپاش با اشاره به اینکه ۱۱۰۰میلیارد تومان پروژه راهداری در استان به بهره‌برداری رسید، خاطر نشان کرد: در این دولت ۳۳۰ کیلومتر راه روستایی به اتمام رسیده که کار بزرگی است.

 

به گفته وی ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه راهسازی در استان تعریف شده است

 

وی ادامه داد: ۸ نقطه حادثه‌خیز نیز در کردستان رفع شده و امیدواریم تا پایان سال آینده ۸ نقطه دیگر را نیز به اتمام برسانیم.

 

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه در استان تعریف شده و کارهای بزرگی در دستور کار است.

 

بذرپاش ادامه داد: هم اکنون پروژه تقاطع غیر همسطح مریوان نیز به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد ریال در سه‌راهی سقز- مریوان- سنندج زیر بار ترافیک رفت.

 

بذرپاش درباره آخرین وضعیت مسکن ملی نیز ابراز داشت: در حوزه نهضت ملی، کردستان یکی از استان‌های پرمشکل در تامین زمین بود که خوشبختانه اکنون تنها در دو شهر مشکل داریم و بیش از ۴۰۰ توافق با بخش خصوصی انجام شده و عملیات اجرایی احداث ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی امروز آغاز شد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=21068
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.