حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

۲ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز مدارس استثنایی سنندج جذب شد

  • کد خبر : 21490
  • 15 آبان 1402 - 7:38
۲ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز مدارس استثنایی سنندج جذب شد
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان، ۲میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز مدارس استثنایی سنندج اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، طالب محمدی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اعتبار در راستای اجرای تفاهم نامه منعقد شده بین آموزش وپرورش استثنایی استان و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و برای توسعه و بروزرسانی تجهیزات آشپزخانه متوسطه پیش حرفه ای و کاردانش خاص گلها در سنندج اختصاص یافته است.

وی افزود: در این مدرسه ۳۷ دانش‌آموز دختر دارای نیاز ویژه ذهنی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی، آسیب شنوایی و بینایی از آموزش و پرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی دریافت می کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: یخچال فریزر، خمیرگیر پنج کیلویی، همزن برقی، ساندویچ‌ساز، غذاساز، خردکن، مایکروفر و دستگاه چند کاره مخلوط کن وسایلی هستند که از منبع تخصصیص این اعتبار توسط اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان تهیه و در اختیار این مدرسه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه رشته جدید کمک قناد از ابتدای سال تحصیلی جاری به رشته های تحصیلی دوره کاردانش خاص این مدرسه افزوده شده است گفت: یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های ما در آموزش حوزه‌های مهارتی به دانش‌آموزان بحث تجهیز مدارس بوده و مهارت آموزی نیازمند تجهیز مدارس است.

محمدی با تأکید براینکه حرفه آموزی در افزایش نگرش مثبت و ارتقای سطح خودباوری دانش آموزان با نیاز ویژه تاثیرزیادی دارد، اظهار کرد: توجه به تمام ابعاد وجودی و شخصیتی در فرآیند یاددهی_یادگیری، دانش آموزان را قادر می سازد تا دانش، ارزش‌ها و نگرش‌های خود را به توانایی‌های بالفعل تبدیل کنند.

وی ادامه داد: آموزش شغلی نه تنها منجر به تربیت دانش‌آموزانی خودکفا و اجتماعی می‌شود بلکه به تربیت نیروی انسانی کارآمد در مسیر رشد کشور و کارهای تولیدی مفید برای جامعه می انجامد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه مفاهیم آموزش شغلی می‌تواند در خلال برنامه‌ریزی تحصیلی به دانش‌آموزان آموزش داده شود، بیان کرد: تلاش ما ایجاد زمینه و آماده سازی دانش آموزان با نیازهای ویژه برای ورود به بازار کار و داشتن یک زندگی مستقل برای تأمین آینده آن‌ها است.

وی با تأکید بر اهمیت ارتقا سطح کیفی آموزش‌های مهارتی افزود: با توجه به نیازهای ویژه دانش آموزان استثنایی، با بەکارگیری شیوه‌های مناسب تعلیم و تربیت و برنامه‌ریزی‌های اساسی در جهت به فعلیت رساندن توانمندی‌های بالقوه آنان تلاش خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=21490
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.