حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2
طی سال گذشته؛

۲۴۳ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های کردستان آزاد شدند

  • کد خبر : 8557
  • 20 فروردین 1402 - 8:26
۲۴۳ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های کردستان آزاد شدند
 رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظار خیرین هستند، گفت: سال گذشته ۲۴۳ زندانی جرایم غیرعمد کردستانی از زندان آزاد شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی، در مراسم جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان کردستان که شامگاه گذشته، ۱۹ فروردین در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، گفت: سال گذشته با مساعدت ستاد دیه کشور و استان و به همت خیرین ۲۴۳ نفر از زندانیان کردستانی با مجموع بدهی ۶۶ میلیارد تومان از زندان آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه این تعداد زندانی از طریق کمک‌های مردمی، خیرین، پذیرش درخواست اعسار از سوی قضات، تسهیلات بانکی و بخشش شکات از زندان آزاد شدند، افزود: در طول سال گذشته زندانیان دیگر زیادی مورد رأفت نظام و رهبری قرار گرفته و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشته‌اند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۰۰ زندانی جرایم غیرعمد چشم‌انتظار دستان سخاوتمند کردستانی‌های نوع‌دوست هستند، بیان کرد: طبق فرموده امام حسین(ع)، اگر حاجات نیازمندی به سمت ما آمد، این‌ نعمت الهی است که متوجه ما شده است.

وی حضور در جشن گلریزان را یک توفیق الهی دانست و افزود: در مراسم امروز و از جمعیت ۶۰۰ هزار نفری شهرستان سنندج، افرادی در این مراسم شرکت کرده که خداوند این سعادت را نصیب این جمع کرده و دعوت الهی را مورد اجابت قرار داده‌اند تا به زندانیان نیازمند کمک کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی اظهار کرد: امیدواریم امسال به همت خیرین نیک‌اندیش کردستانی، کمک‌های بیشتری جمع‌آوری و زندانیان بیشتری از زندان آزاد شوند چراکه همگان به این مهم واقف هستیم که با کمک‌هایمان می‌توانیم گرفتاری‌های دیگران را حل کنیم و پاداش آن را از خداوند بگیریم.

وی اظهار کرد: خداوند متعال گره‌گشای مشکلات و گرفتاری بندگانش است تا زمانی‌که بندگانش دنبال رفع مشکلات و تنگناهای همنوعان خود باشند و در این میان تعدادی از افراد جامعه با زیرکی رفع مشکلات همنوعان را بر مشکلات شخصی خود ارجحیت داده و پاداش آن را از حق‌تعالی می‌گیرند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود، کمک به زندانیان نیازمند و خانواده‌های آنان را ضروری دانست و یادآور شد: با حمایت و کمک‌های یکدیگر می‌توانیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه تأثیرگذار باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=8557
  • ارسال توسط : گ ظ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.