حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب کردستان:

در یک ماه اخیر ۱۵ روستای کردستان از نعمت آب‌شرب سالم برخوردار شدند

  • کد خبر : 17020
  • 27 شهریور 1402 - 8:35
در یک ماه اخیر ۱۵ روستای کردستان از نعمت آب‌شرب سالم برخوردار شدند
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب کردستان گفت: با آبرسانی به ۱۵ روستای استان در شهریور امسال، تعداد روستاهای برخوردار از آب سالم و بهداشتی به هزار و ۴۰۷ روستا افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از روابط عمومی آب وفاضلاب کردستان، محمد فرهاد در این باره اظهار کرد: در حال حاضر هزار و ۶۷۷ روستای تحت پوشش این شرکت در استان وجود دارد که ۶۰۳ روستای دیگر باید آبرسانی شود.

وی افزود: با اقدامات انجام شده در بخش آب هم اکنون ۸۰ درصد جمعیت روستایی در کردستان از نعمت آب شرب لوله‌کشی به صورت بهداشتی، سالم و پایدار بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه البته هنوز تا بهره‌مندی همه جمعیت روستایی استان از آب شرب پایدار فاصله داریم، یادآور شد: با اجرای طرح‌های مختلف آبرسانی در تلاش هستیم این شاخص ارتقا پیدا کند.

فرهاد یکی از پروژه‌های در دست اجرا را آبرسانی به ۱۶۹ روستای استان در قالب فاز اول طرح جهاد آبرسانی برشمرد و افزود: با توجه به پیشرفت مناسب این طرح، جمعیت برخوردار از آب شرب بهداشتی در استان افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: آبرسانی به ۱۲۰ روستای دیگر استان در قالب فاز دوم طرح جهاد آبرسانی نیز در دست اجراست و در کنار آن، آبرسانی به ۹۹ روستا از محل اعتبارات ملی، ۸۸ روستا از محل اعتبارات استانی و ۱۲ روستا توسط خیرین آبرسان در دستور کار شرکت قرار دارد.

جمعیت کردستان در حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است که از این تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شهرها و ۵۰۰ هزار نفر در روستاهای استان زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17020
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.