حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

۱۱۹ طرح گازرسانی در کردستان دهه فجر بهره‌برداری می‌شود

  • کد خبر : 27738
  • 12 بهمن 1402 - 8:40
۱۱۹ طرح گازرسانی در کردستان دهه فجر بهره‌برداری می‌شود
مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: دهه فجر ۱۱۹ پروژه گازرسانی با هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری می رسد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، احمد فعله گری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دهه فجر اهالی ۲۹ روستای استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار می گیرند و تعداد روستاهای گازدار استان کردستان به یک هزار و ۶۵۰ مورد افزایش می یابد.
وی افزود: تعداد ۱۱۹ پروژه افتتاح شده شامل گازرسانی به ۲۹ روستا، ۹ کوخ، ۶۴ واحد صنعتی، ۱۰ پروژه مقاوم سازی، گازرسانی به سه شهرک مسکونی، یک واحد بیمارستانی و سه پایگاه نظامی است.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: در حال حاضر ۹۸ کوخ در مناطق مرزی شهرستان بانه از نعمت گاز طبیعی برخوردار است و به مناسبت گرامیداشت دهه فجر تعداد ۹ کوخ دیگر به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می شود و تعداد کوخ های گازدار به ۱۰۸ مورد می رسد.
فعله گری اضافه کرد: در شهرستان سنندج ۱۹ پروژه گازرسانی شامل چهار پروژه مقاوم سازی، ۱۵ پروژه گازرسانی به واحدهای صنعتی با متراژ ۵ هزار و ۷۸۴ متر شبکه گذاری و هزینه کرد ۷۰ میلیارد ریال، در شهرستان قروه ۲ پروژه گازرسانی به واحدهای صنعتی با متراژ شبکه گذاری یک هزار و ۹۵۱ متر و هزینه کرد ۱۰ میلیارد ریال، افتتاح می شود.
وی گفت: در شهرستان سقز ۱۷ پروژه گازرسانی شامل گازرسانی به هفت روستا با تحت پوشش قراردادن ۶۸۷ خانوار، یک شهرک مسکونی، ۹ واحد صنعتی با متراژ ۴۳ هزار و ۸۵ متر با هزینه کرد ۳۶۰ میلیارد ریال، در شهرستان دهگلان ۲ پروژه گازرسانی به واحدهای صنعتی با متراژ ۲ هزار متر و هزینه کرد ۲۰ میلیارد ریال و در شهرستان سروآباد یک پروژه گازرسانی روستایی با تحت پوشش قراردادن ۵۰ خانوار و متراژ شبکه گذاری ۱۰ هزار و ۷۰۰ متری و اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان افزود: در شهرستان مریوان ۶ پروژه گازرسانی شامل ۲ پروژه زیرساختی و گازرسانی به ۴ واحد صنعتی یا متراژ شبکه گذاری هفت هزار و ۵۳ متر و اعتبار هزینه شده ۱۳۰ میلیارد ریالی، در شهرستان بانه ۲۵ پروژه گازرسانی شامل گازرسانی به ۱۲ روستا با تحت پوشش قراردادن ۲۲۲ خانوار، ۹ مورد گازرسانی به مجتمع مسکونی کوخ با ۸۱ خانوار، گازرسانی به ۴ واحد صنعتی با متراژ ۳۷ هزار و ۷۹۰ متر و اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال، بهره برداری خواهد شد.
به گفته فعله گری، ۹ پروژه گازرسانی شامل گازرسانی به سه پایگاه نظامی و ۶ واحد صنعتی با متراژ ۳ هزار و ۲۹۹ متر شبکه گذاری و اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در دیواندره، ۲۱ پروژه گازرسانی شامل گازرسانی به ۶ روستا با تحت پوشش قراردادن ۸۶ خانوار، ۴ پروژه مقاوم سازی و گازرسانی به ۱۱ واحد صنعتی با ۳۵۰ میلیارد ریال و متراژ شبکه گذاری ۴۴ هزار و ۸۶۵ متری در بیجار و در شهرستان کامیاران ۱۷ پروژه گازرسانی شامل گازرسانی به ۳ روستا با ۵۷ خانوار، گازرسانی به ۲ شهرک مسکونی و یک واحد بیمارستانی و ۱۱ واحد صنعتی با متراژ شبکه گذاری ۱۵ هزار و ۵۹۱ متری و هزینه کرد ۱۰۰ میلیارد ریالی از دیگر پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر است.
وی ادامه داد: با گازرسانی به ۶۴ واحد تولیدی و صنعتی در ایام الله دهه مبارک تعداد واحدهای صنعتی گازدار به ۲ هزار و ۷۰۳ مورد خواهد رسید.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27738
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.