حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

یاری‌رسانی اوقاف به نظام سلامت در کردستان

  • کد خبر : 20359
  • 07 آبان 1402 - 9:37
یاری‌رسانی اوقاف به نظام سلامت در کردستان
 اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان در اقدامی خیرخواهانه به یاری بخش سلامت استان آمده و در حال تجهیز برخی بخش‌های بیمارستانی است.

دبه گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، منابع دینی یکی از مهم‌ترین راهکارهای ارائه‌شده برای رشد و توسعه شاخص‌های تمدن اسلامی که درنهایت منجر به ایجاد و رشد تمدن اسلامی خواهد شد بهره‌گیری از سنت حسنه وقف است. در این منابع سنت وقف به‌عنوان یک عامل یاریگر جامعه و تمدن اسلامی برای تأمین نیازمندی‌ها و رشد شاخص‌های خود معرفی شده است.

بر اساس همین دستور، مسلمانان از دیرباز با بهره‌گیری از سنت حسنه وقف در همه زمینه‌ها و ازجمله وقف امور بهداشتی و درمانی توانسته‌اند بر سرعت رشد و توسعه تمدن اسلامی بیفزایند.

 واقفان در دهه‌های گذشته در نیات وقفی خود بیشتر از هر چیز بر مقتضیات زمان از جمله ساخت مدرسه، مسجد، کمک به ایتام، بهداشت و درمان و امور قرآنی تمرکز داشته‌اند و این در حالی است که با وجود تأکید دین مبین اسلام بر سلامت جسم و جان، همچنان توجه به این حوزه‌ها در اهداف خیران کمتر دیده می‌شود.

 وقفی که باتوجه‌به گسترش فناوری‌های پزشکی و ضرورت نیاز جامعه به موضوع درمان‌های پیشرفته، می‌تواند در بسیاری از موارد کارگشا باشد و علاوه بر ترویج فرهنگ اسلامی وقف، زمینه تندرستی و پویایی جامعه را فراهم سازد. در واقع به دلیل آن که پژوهش‌ها پایه‌گذار گسترش دانش پزشکی است، توجه به آن بسیار حائز اهمیت به نظر می‌رسد.

 ورود خیران به حوزه پژوهش علوم پزشکی می‌تواند نوعی جذب سرمایه باشد تا با ظرفیت آنها امکان به ثمر نشاندن پژوهش‌هایی که دستاوردهای بزرگی برای حوزه سلامت در پی خواهند داشت، فراهم شود.

 این نوع وقف که توسعه ابعاد مختلف آن سبب پیوند نهادهای دیگر از جمله اقتصاد، سلامت و نظام تربیتی در جامعه می‌شود، می‌تواند باتوجه‌به نیاز کشور به سرمایه‌گذاری در زمینه پژوهش، باتوجه‌به محدودیت‌های مالی، نقش بسزایی در توسعه پژوهشکده‌ها از آغاز تا پایان ایفا کرده و الگوی کاربردی مطلوبی را ارائه دهد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه استان در حال تجهیز بیمارستان‌های استان از محل اجرای نیت واقفان خیراندیش گفت: اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان در اقدامی خیرخواهانه به یاری بخش سلامت استان آمده و در حال تجهیز برخی بخش‌های بیمارستانی است.

وی با اشاره به اینکه مجهز نبودن بیمارستان‌ها مردم شهرستان‌های استان را با مشکل مواجه کرده است، افزود: در این راستا یک میلیارد ریال تجهیزات به بیمارستان امام حسین بیجار اهدا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از اهدای ۱۰ تخت و تجهیزات پزشکی دیگر در آینده نزدیک به این بیمارستان خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با تجهیز این بیمارستان دیگر نیاز به تحمل رنج سفر بیماران این شهرستان نباشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20359
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.