حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

یادواره ۱۸۲۰ شهید انصار و مهاجر شهرستان سقز برگزار شد

  • کد خبر : 18978
  • 21 مهر 1402 - 10:35
یادواره ۱۸۲۰ شهید انصار و مهاجر شهرستان سقز برگزار شد
مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۱۸۲۰ شهید انصار و مهاجر شهرستان سقز با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، گرامیداشت یاد و خاطره ۱۸۲۰ شهید انصار و مهاجر شهرستان سقز با حضور سردار پورجمشیدیان فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه، سردار امان الله گشتاسبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان ، سردار رستگارپناه از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس، مسئولان استانی و شهرستانی، اعضای شورای تأمین و خانواده‌های معظم شهدا در آمفی تئاتر داشکده فنی مهندسی سقز برگزار شد.

سردار امان‌الله گشتاسبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و خیر مقدم به همه مهمانان اظهار داشت: امنیت و آرامش کنونی کشور و استانمان مرهون خون شهیدانی است که خالصانه در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و برای حفظ نظام جان دادند.

وی با تأکید بر اینکه حرمت و جایگاه خانواده‌های معظم شهدا باید همواره محفوظ بماند، گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا اقدام پسندیده و حرکت ارزشمندی برای پاسداشت خون شهداست.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تصریح کرد: تلاش برای زنده نگه داشتن یاد و ارزش خون شهید از خود شهادت کمتر نیست، اگر این حقیقت زنده بماند و از آن حراست شود، همیشه تاریخ و آینده این مملکت از ایثار و جانفشانی شهدا بهره خواهد برد.

وی تأمین و ارتقای امنیت پایدار را مأموریت اصلی سپاه در کردستان عنوان کرد و افزود: حضور رزمندگان سپاه در جای جای استان حاکی از تلاش شبانه‌روزی سبزپوشان در جهت تحقق اهداف و رسالتمان است.

سردار گشتاسبی بیان کرد: خوشبختانه به واسطه تلاش متولیان امنیت و همراهی مردم، امنیت پایدار در سراسر استان کردستان حاکم و برقرار است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه خون شهدا حافظ نظام و انقلاب است، ابراز داشت: امیدوارم خداوند در آخرت ما را با شهدا محشور گرداند.

ارزش‌های انقلاب باید به درستی به نسل آینده منتقل شود

سردار حسن رستگارپناه از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و قدردانی از متولیان برگزاری این یادواره اظهار داشت: باید ارزش‌های انقلاب را به نسل‌های آینده انتقال داد.

وی افزود: باید یاد و خاطره شهدا همیشه گرامی داشته شود و نسل به نسل انقلاب اسلامی حفظ و روایات و اتفاقات، از جان گذشتگی‌ها و جان‌فشانی‌های مردم کردستان در دوران انقلاب را ثبت و ضبط کرد.

پیشکسوت عرصه دفاع مقدس خاطر نشان کرد: مردم کردستان در صحنه‌های مختلف انقلاب حضور فعال داشته و در دوران دفاع مقدس و پشتیبانی از نظام کارنامه درخشانی از خود دارند به طوری‌که این دوران مملو از خاطرات شیرین ایستادگی، شهادت‌طلبی و بصیرت در مقابل استکبار جهانی است.

دشمن دنبال تفرقه‌افکنی و خدشه به وحدت جامعه است

سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک ایام اظهار داشت: صاحبان اصلی انقلاب، خانواده شهدا و ایثارگران هستند.

وی با بیان اینکه امنیت کنونی حاصل خون شهداست، گفت: ما همواره خود را مدیون خون پاک شهدا و قدردان صبر و گذشت خانواده‌های معظم شهدا دانسته و تا آخرین قطره خون برای حفظ انقلاب اسلامی، راه این عزیزان را ادامه خواهیم داد.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه با ذکر اینکه انتظار شهدا از ما این است که راه اصلی که خدمت به نظام و مردم است را گم نکنیم، تصریح کرد: حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تبعیت از مقام معظم رهبری، کار و مدیریت جهادی برای خدمت به مردم از پیام‌ها و انتظارات شهداست.

وی با اشاره به اینکه شهدا مسیر حق را روشن کردند تا ما راه را گم نکنیم، عنوان کرد: به برکت خون پاک شهدا امنیت کامل و پایداری در سراسر کشور به ویژه غرب کشور و استان کردستان برقرار است.

پورجمشیدیان ابراز داشت: وجود ۶۱۳ شهید انصار در شهرستان سقز حکایت از این داشته که مردم این دیار، عاشقانه کشورشان را دوست دارند و نقش تاریخی در حفظ مرزهای ایران داشته‌اند.

وی یادآور شد: امروزه دشمنان به‌دنبال ایجاد اختلاف، تفرقه و خدشه‌دار کردن وحدت و یکپارچگی کشور هستند، اما مردم بصیر، آگاه و هوشیار ایران الگویی برای همه ملت‌های مسلمان جهان بوده و در هر شرایطی مقابل بیگانگان ایستاده‌اند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران الگوی ملت‌های آزادیخواه جهان است، عنوان کرد: دشمنان علی‌رغم همه توطئه‌ها و نقشه‌ها در سال گذشته و امسال در سالگرد اغتشاشات نتوانستند به اهداف شوم خود برسند چراکه خودِ مردم خواهان امنیت پایدار هستند.

وی تأمین امنیت پایدار را رسالت سپاه پاسداران خواند و تأکید کرد: نیروی زمینی سپاه برای حفظ امنیت و آرامش کنونی مردم کشور به ویژه کردستانی‌های غیور و همیشه در صحنه جان داده و همواره در هر شرایطی در کنار و حامی مردم هستیم.

پورجمشیدیان اظهار کرد: امیدوارم همواره قدردان خانواده‌های معظم شهدا باشیم و در هر موقعیت و زمانی که هستیم، بدانیم هر داریم از برکن خوان شهداست.

آرامش کنونی سقز مدیون خون شهدای والامقام است

فرماندار شهرستان سقز در سخنانی با بیان اینکه آرامش ما مدیون خون شهدا و ایثارگران است، اظهار داشت: تکریم مقام شهید و شهادت، تعظیم شعایر الهی است و تمام مسئولان شرعا، اخلاق و قانونا، مدیون خون شهدا هستند و همه ما باید قدردان آنان باشیم.

جعفر توان با اشاره به اهمیت شهادت گفت: این ایثار و فداکاری، گوهری گرانقدر و مدالی پر افتخار در مکتب پر افتخار اسلام است.

وی تصریح کرد: به برکت خون پاک شهیدان و فداکاری ایثارگران و پایداری خانواده معظم شهدا، انقلاب اسلامی ایران با وجود همه توطئه‌ها و دشمنی‌ها تا به امروز با اقتدار و با صلابت پابرجا بوده و روز به روز مسیر پیشرفت را طی می‌کند.

توان بیان کرد: ما همیشه خود را مدیون خون پاک شهدای پرافتخار انقلاب اسلامی دانسته و امیدواریم، ادامه‌دهنده این راه پرافتخار باشیم.

فرماندار سقز در بخشی دیگر از سخنان خود عملیات موفقیت آمیز طوفان الاقصی و پیروزی جهبه مقاومت اسلامی را تبریک گفت و افزود: این اقدام باعث خوشحالی مردم جهان اسلامی شد.

در پایان این مراسم به رسم یادبود از سال‌ها ایثار و فداکاری خانواده‌های معظم شهدای شهرستان سقز تجلیل شد.

در این آئین از کتاب نبرد در باران ( روایتی از نبرد رزمندگان اسلام در سقز ) به نویسندگی مریم صالحی ساکن سقز با موضوع جنگ ایران و عراق از سال۱۳۵۷ تا ۱۳۶۷ چاپ شده نشر فاتحان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رونمایی شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18978
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.