حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3
در دیدار استاندار کردستان با جمعی از مسئولین اقلیم کردستان عراق مطرح شد؛

گسترش همکاری‌های فرهنگی ورزشی با برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی مشترک

  • کد خبر : 17201
  • 30 شهریور 1402 - 10:06
گسترش همکاری‌های فرهنگی ورزشی با برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی مشترک
استاندار کردستان در دیدار با جمعی از مسئولین اقلیم کردستان عراق بر گسترش همکاری‌های فرهنگی ورزشی با برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی مشترک تاکید کرد و گفت: با برگزاری رویدادهای ورزشی مشترک زمینه توسعه ورزش دو منطقه ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، آمنه غلام ویسی سرپرست دستگاه ورزش و جوانان کردستان به همراه مدیرکل حوزه استانداری استان سلیمانیه منطقه کردستان عراق و جمعی از مسئولین ورزشی این استان با اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان، دیدار و گفتگو کردند.

اسماعیل زارعی کوشا در این دیدار تاکید کرد: در آینده نزدیک رویدادهای ورزشی را به میزبانی شهرهای مختلف استان کردستان برگزار خواهیم کرد و زمینه هر چه نزدیکتر شدن این دو منطقه را فراهم خواهیم نمود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با برگزاری رویدادهای ورزشی مشترک زمینه توسعه ورزش دو منطقه ایجاد شود و نتایج مثبت این فعالیت‌ها برای ورزش استان کردستان بازتاب خوبی داشته باشد.

فاضل ابراهیم مدیرکل حوزه استانداری و نماینده ویژه استاندار استان سلیمانیه در منطقه اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به تهیه پیش‌نویس همکاری در زمینه فرهنگی و ورزشی بین مسئولین ورزش استان کردستان و مسئولین ورزش منطقه کردستان عراق اظهار داشت: در چند ماه اخیر فعالیت‌های خوبی در راستای ترویج زمینه‌های همکاری در حوزه ورزش بین دو منطقه استان کردستان ایران با این منطقه صورت گرفته و ما امیدواریم هرچه زودتر با امضای پیش‌نویس نهایی تفاهم‌نامه شاهد اجرای مراحل آن باشیم.

وی افزود: در همین راستا به عنوان اولین گام برای پیشبرد این هدف تیم پیشکسوتان استان حلبچه عراق به عنوان نماینده این منطقه به شهر سنندج در استان کردستان آمده و با پیشکسوتان فوتبال این استان دیداری دوستانه برگزار خواهند کرد.

مدیرکل حوزه استانداری و نماینده ویژه استاندار استان سلیمانیه در منطقه اقلیم کردستان عراق در ادامه تصریح کرد: در گذشته نیز با وجود نزدیک بودن اشتراکات مردم این دو منطقه مسابقات و رویدادهای ورزشی مشترکی برگزار شده است اما مسئولین این منطقه قصد دارند تا این همکاری‌ها را گسترش داده و به صورت رسمی و گسترده‌تر فعالیت نمایند.

وی همچنین به سرآمد بودن ورزشکاران استان کردستان در سطح منطقه و کشور ایران اشاره کرد و گفت: استان کردستان در زمینه مربیگری و قهرمانی در سطح بالایی قرار دارند و ما نیز خواستار استفاده و بهره‌گرفتن از تجربیات حوزه ورزش استان کردستان هستیم.

آمنه غلام ویسی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان نیز در این دیدار اذعان داشت: از آغاز سال جاری دیدارهای خوبی در راستای تهیه پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری مابین دو منطقه صورت گرفته است و امیدواریم بزودی این تفاهم‌نامه به مرحله اجرا برسد.

وی تاکید کرد: مردم دو منطقه استان کردستان و منطقه اقلیم کردستان عراق دارای مشترکات فرهنگی زیادی هستند و ما می‌خواهیم که با استفاده از این اشتراک‌های مابین دو منطقه همکاری‌های فرهنگی ورزشی خود را گسترش داده و در آینده شاهد میزبانی دو منطقه از رویدادهای ورزشی باشیم.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17201
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.